Connect with us

Икономика

Porsche стана най-скъпият автомобилен производител в Европа

Публикувано преди

на

Porsche AG стана най-ценният производител на автомобили в Европа – седмица след първоначалното си публично предлагане, съобщава Reuters. Пазарната капитализация на производителя на луксозни спортни автомобили дори изпревари оценката на компанията майка Volkswagen AG.

Привилегированите акции на германския производител на спортни автомобили, търгувани на борсата във Франкфурт, поскъпнаха с 4.1% до 93.3 евро за брой, което му дава пазарна стойност от 85 милиарда евро. За сравнение, оценката на Volkswagen е 78.6 милиарда евро. VW продава около 10 милиона автомобила в типична година в сравнение с едва 300 000 доставки на Porsche.

Най-големият производител на автомобили в Европа по приходи миналата седмица събра 9.4 милиарда евро, когато Porsche, един от основните двигатели на печалбата на групата, се завърна на фондовия пазар. Това бе най-голямото листване в региона от десетилетие.

Porsche се възстанови тази седмица, след като за кратко в понеделник падна под цената си при листването на борсата. Сега се търгува с около 10% премия спрямо момента на IPO-то.

Дебютът на производителя на емблематичния модел 911 беше смела стъпка към публичните пазари, които до голяма степен бяха затворени за първични публични предлагания през по-голямата част от годината, тъй като компаниите избягваха да търсят нови листвания поради европейската енергийна криза, нарастващите лихвени проценти и рекордната инфлация. За Volkswagen продажбата на акции е възможност за набиране на средства, за да се захване с усилията си за електрификация.

Bank of America Corp., един от четиримата глобални координатори на IPO-то на Porsche, подкрепи акциите в дните след листването, закупувайки дялове след датата на дебюта – между 29 септември и 4 октомври, каза банката в изявление късно в сряда.

Мерките за стабилизиране на цената на акциите на Porsche бяха предвидени като част от процеса по листване, а данните за инфлацията през септември, опасенията относно европейските енергийни доставки миналата седмица и влошаващата се геополитическа ситуация в Украйна „направиха необходими малки стабилизационни мерки“, каза Volkswagen в изявление.

economic.bg

Продължи с четенето

България

Еврозоната се отлага за 2026 г., а кабинетът се разбърза със Закона за еврото

Published

on

Продължи с четенето

България

Европейската комисия представи четири препоръки за българската икономика

Published

on

Европейската комисия представи днес препоръки за икономическото развитие на страните от ЕС, предаде БТА. За България Комисията издаде четири препоръки.

За следващата година ЕК очаква нашата страна да ограничи общия бюджетен дефицит под три процента от БВП и да запази равнището на държавния дълг в разумни граници в средносрочен план. Препоръчва се значително ускоряване на изпълнението на програмите на политиката на сближаване и по плана за възстановяване и устойчивост и за енергиен преход, включително с подобряване работата на администрацията и повишаване качеството на процедурите за обществените поръчки, както и укрепване на дейността на регулаторите.

Комисията очаква България да подобри образователния процес и уменията на работниците, както и да намали зависимостта от изкопаемите горива. Според ЕК е необходимо внедряването на възобновяеми енергийни източници при осигуряването на централно отопление, включително от ветрогенератори. Препоръчва се нашата страна да подобри възможностите за съхранение на енергия и на електропреносната мрежа, както и да подпомогне енергийно бедните граждани. Според ЕК е необходимо България да развие допълнително градския транспрот и железниците, включително с изграждането на необходимата инфраструктура.

Продължи с четенето

България

OMV представя нова бранд идентичност за търговската мрежа в Централна и Източна Европа

Published

on

  • Процесът по ребрандиране ще се осъществи в следващите 3 години на 1 000 бензиностанции в общо 7 държави
  • Новата идентичност на марката е в унисон с маркетинговата стратегия на OMV: да бъде предпочитаният партньор за устойчиви мобилни решения и сега, и в бъдеще
  • Forward for Good: Основен фокус на новата корпоративна идентичност на OMV са устойчивостта и кръговата икономика

OMV предприема следваща ключова стъпка към своята трансформация, предаде AutoZona.bg. Компанията представя обновяване на корпоративната си идентичност, което ще се случи в следващите 3 години на територията на 7 държави – Австрия, Румъния, Унгария, Словакия, Чехия, България и Сърбия. Чрез нея се поставя и нов стратегически фокус за създаване на свят, където устойчивата енергия, устойчивата мобилност и устойчивият начин на живот се превръщат в реалност за всички.

 Бранд идентичността и дизайнът ще бъдат напълно обновени навсякъде – както в бизнес към бизнес (B2B) частта, така и в бизнес към потребител (B2C). Новият дизайн ще бъде въведен поетапно на 1 000 бензиностанции, които обслужват повече от 650 000 клиенти всеки ден. Обновената бранд идентичност ще обхване и бързо разрастващата се мрежа от зарядни станции eMotion за електрически превозни средства. Приблизително 1.5 милиона бизнес карти ще бъдат актуализирани в следващите 3 години. Част от процеса е и дигиталната трансформация, която ще започне с уебсайта на OMV Group (new.omv.com), и ще продължи с приложението OMV MyStation, което се използва от повече от 1 милион потребители в Централна и Източна Европа.

OMV_01

„Неизменна част от работата ни в OMV е да бъдем част от мобилността на хората. Затова основната ни цел е да продължаваме да улесняваме и подобряваме обслужването, като надхвърляме очакванията, отговаряме на променящите се потребности на нашите клиенти и им предлагаме широк спектър от иновативни, устойчиви и дигитални решения. Новата ни бранд идентичност и мотото “Forward for Good” отразяват стратегията на компанията, пътя на трансформация и нагласата ни към бъдещето.“, заяви Ангел Тухов, управител и мениджър „Верига бензиностанции“ на OMV България.

Визуалната идентичност от 1995 г. се актуализира посредством цялостна стратегия за бранда. Основният елемент в новия дизайн е символ, който представя посоката на OMV като интегриран бизнес в сферата на химикалите, горивата и енергията, основан на принципа за устойчивост и кръговата икономика. Новият визуален символ олицетворява непрекъснато движение и прогрес, надгражда успешното минало и чертае пътя към утрешния ден. Цветовете на новия дизайн препращат към произхода и историята на бранда. В същото време, адаптирането на основната цветова палитра поставя по-ясни акценти и предлага надеждна, модерна основа за комуникация в дигиталната среда с перспектива за устойчивост в бъдещето.

OMV_BILLBOARD

Продължи с четенето

ПОПУЛЯРНО

You cannot copy content of this page