Connect with us

Авто

Palace Auto Varna 2022 E-Mobility е най-голямото специализирано изложение за зелени автомобили

Публикувано преди

на

Дворецът на културата и спорта във Варна ще е домакин на Palace Auto Varna 2022 E-Mobility, автомобилно изложение с фокус на мобилността на бъдещето: хибридна, електрическа и свързана. Салонът ще се проведе от 25 до 28 август тази година, а събитието е най-голямото специализирано за e-Mobility в страната. Актуалните си зелени модели ще изложат: ALFA ROMEO, AUDI, CITROEN, FIAT, FORD, HYUNDAI, JEEP, JAGUAR, LAND ROVER, PEUGEOT, SKODA, VOLVO, VW, OPEL, MASERATI, MAZDA, HAVAL и др., както и електрически мотоциклети – SUR-RON, също така ще участват фирми от съпътстващи бизнеси като зарядни станции за електрически автомобили, цялостни решения в областта на електрическата мобилност и техническо оборудване на автосервизи. Посетителите на Palace Auto Varna 2022 E-Mobility ще имат възможността да участват в организиран тест-драйв и демонстрации, за да видят и усетят следващото ниво на мобилност от първо лице.

За посетителите, попълнили анкетната карта, са осигурени множество награди като 5 ваучера от по 200 лв. за гориво от Shell България, шофьорски курс категория по избор от Учебни центрове „България“, 5-дневно ползване на BMW от TOP RENT-A-CAR, 2 ваучера по 100 лв. за обслужване в Автосервиз КОНИК и покана за двама за концерт на Василис Карас от „Дворец на културата и спорта“ Варна. Palace Auto Varna 2022 E-Mobility ще бъде отворен за посетители от 10.30 ч.  – 19.30 ч. от 25 до 28 август.

 

Дебют на салон у нас прави мекия хибрид Maserati Grecale, който бе представен преди месеци на SofiaFestivalofSpeed, а освен него на щанда ще бъде и Levante GT MHEV с 330 к.с.

Новият SUV Grecaleе разработен в Лабораторията за иновации на Maserati в Модена и се произвежда в завода в Касино. Предлага се изключително широка гама от двигатели: конвенционални с вътрешно горене, хибридни, а след година Grecale ще бъде и първият изцяло електрически SUV в историята на Maserati. С пускането на модела са налични три версии: GT с четирицилиндров мек хибриден двигател с мощност 300 к.с., Modena с четирицилиндров мек хибриден двигател с мощност 330 к.с. и мощната версия Trofeo с бензинов V6 двигател 3,0 л с мощност 530 к.с., базиран на двигателя Nettuno, монтиран на MC20.

На щанда на „Мото Пфое“ ще могат да се видят електрическите бестселъри – Volvo С40Recharge, Mustang Мach Е, плъг-ин хибридите Volvo XC40, Ford Kuga, Ford Explorer и Range Rover Evoque, електрифицираните а E-Pace и F-Pace, Volvo ХС90, Land Rover Discovery Sport, както и най-желаният и луксозен SUV на планетата новия Range Rover.

Вторият изцяло електрически модел на Volvo – C40Recharge, e първият автомобил на компания, за производството на който не е използвана никаква кожа и е нагледен пример за лукс и предизвикателни дизайнерски решения. Volvo C40 разполага с нова усъвършенствана система за пречистване на въздуха в купето, предотвратява проникването на до 80%  от опасните частици PM 2.5. Пробегът с едно зареждане е над 430 км по WLTP. Мощността във версията с два мотора е 408 к.с., колкото и при XC40Recharge. Използва се 78 кВтч батерия, която може да бъде заредена до 80% за около 32 минути. Има и версия с мощност 231 к.с. и предно задвижване.

Първият изцяло електрически модел на Ford MustangMach E е и първият MustangSUV в историята. Предлага се с две батерии – с 68 и 88 кВтч използваем капацитет. Мощността е 269 и 351 к.с., а пробегът 440 и 550 км. Дебютиралата на салона в София GT версия е с 487 к.с. и 3,7 сек ускорение от 0 до 100 км/ч.

Ford Explorer PHEV e със 7 места и плъг-ин задвижване. Използва V6 двигател с 13,6 кВтч батерия, която осигурява 42 км само на електричество. Системната мощност е цели 457 к.с., а с този плъг-ин хибрид разполагате със свободата на пътувате безгрижно без да мислите за зареждане и при нужда да сте само електрически.

Volvo е първият производител в света, който има плъг-ин хибриди за всички модели от гамата си. Дебют в XC40 прави двигателя T5TwinEngine, който използва нов 1,5-литров 3-цилиндров бензинов мотор със 180 к.с. и електромотор с 82 к.с. Хибридната системна мощност е 262 к.с., което го прави топ версия в семейство XC40. По цикъла WLTP автомобилът гори 1,67 л/100 км и 38 гр/км СО2. Батерията е литиево-йонна с капацитет 10,7 кВтч, а само на ток могат да се минат 46 км. XC40 се предлага и в изцяло електрическа версия.

Ford KugaPlug-InHybrid (PHEV) стана най-продаваният плъг-ин хибрид в Европа при дебюта си миналата година, а клиентите се възползват максимално от 56-километровия (по WLTP) чисто електрически пробег на своите автомобили. Според реални данни от Ford, шофьорите на KugaPHEV в цяла Европа досега са изминали 49% от пробега си при използване на батерията, заредена от външен енергиен източник.

Задвижван от 2,5-литров, четирицилиндров бензинов двигател с цикъл на Аткинсон и електромоторен генератор с 14,4 кВтч литиево-йонна батерия, KugaPlug-InHybrid (PHEV) предлага до 56 км чист електрически пробег, икономия на гориво от 1,4 л/100 км и емисии на CO2 от 32 г/км (и трите данни са измерени по WLTP). Автомобилът може да се зарежда от външен източник на електричество чрез странично монтиран в предния ляв калник порт.

Петото поколение Range Rover дебютира за първи път в историята си със 7 места, пространството на третия ред седалки осигурява място за възрастни. Както и досега, RangeRover се предлага в два варианта на междуосие – стандартна и удължена база. Освен със 7 места новият Range Rover е наличен в още две конфигурации на седалките – с 4 или 5 места в зависимост от бизнес класа.

Range Rover е наличен с 3,0-литров дизелов двигател с избор от мощност между 249, 300 и 350 к.с. „Императорът“ се предлага и с 3,0-литров бензинов агрегат с 400 к.с. Всички те са с MHEV, които разполагат с 48 волтов суперчарджър и 48 волтова литиево-йонна батерия за съхранение на енергията. V8 моторът е 4,4-литра с 530 к.с. и 750 Нм, с които автомобилът ускорява от 0-100 км/ч за едва 4,6 секунди. Новият RangeRover се предлага и с два хибридни мотора с мощности от 440 и 510 конски сили, като с тях само на електричество автомобилът може да измине до 113 километра. Автомобилът е един от малкото PHEV, които предлагат възможност за бързо зареждане с мощност 50 kW DC. Той може да се зареди до 80% за по-малко от час, което го прави един от най-бързо зареждащите се хибриди. През 2024 г. RangeRover ще се предлага и с изцяло електрически двигател.

E-Pace използва нова платформата, вече готова да поеме батериите на електрифицираните версии. В гамата се предлага 2,0-литров дизел с 204 к.с., отвън има промени в броните, фаровете вече са LED. Също така има плъг-ин версия P300e, чийто електрически двигател задвижва задната ос и има пробег само на ток 55 км. В комбиниран цикъл разходът е 2,0 л/100 км, но когато го караме ще проверим дали е така в реалния свят.

Най-голяма новост в обновения модел е 11-инчов сензорен екран и система Pivi Pro i. Има съвместимост с Apple CarPlay и AndroidAuto, индуктивно зареждане и слотове USB за връзка с устройства и зареждане.

За потенциални клиенти компанията е осигурила тестово шофиране за моделите Ford Kuga, Ford Focus, Volvo ХС40, Volvo ХС60, Volvo ХС90, Land Rover DiscoverySport, Range Rover Evoque и  Jaguar E Pace.

Официални партньори на салона са Shell България, УниКредит Лизинг и Черно море хотел и казино.

Продължи с четенето

Авто

Ще има ли Варна втори Аспарухов мост и къде е най-удачно да се направи

Published

on

Варненският Аспарухов мост свързва Варна не само с квартал Аспарухово а и е единствената връзка на Морската столица и Бургас. Трафикът по моста от леки и товарн автомобили е много интензивен, а в час пик задръстванията са ежедневие. За съжаление състоянието на Аспарухов мост не е добро и от години се говори за основен ремонт, който така и не се случи. За всички е ясно, че Аспарухов мост не е в състояние да поемем увеличаващия се трафик и Варна вече има крещяща нужда от втори мост.

Ще има ли Варна втори Аспарухов мост и къде е най-удачно да се направи

С годините имаше три варианта за изграждане на втори мост над варненското езеро, като всеки един от тези варианти има положителни и отрицателни страни. Нека да разгледаме различните предложения за втори мост и да видим кое от тях ще е най-удачния избор.

  1. Мост, който да е продължение на бул Левски

За този вариант започна да се говори след като се наляха над 120 милиона лева за бул. Васил Левски. Определено Варна имаше нужда от бърза връзка в посока Север-юг, но в този си вариант скъпия булевард свързва северните курорти с …. Максуда. Един мост, който да е продължение на бул. Левски ще изведе бързо трафика север-юг и ще облекчи движението по ул. Девня. Това, което е проблем при този вариант е връзката между АМ Хемус и пътя за Бургас. Ако се построи мост край Максуда целия трафик от АМ Хемус към Бургас ще влиза във Варна, за да направи връзката с бул. Левски. Т.е. не можем да очакваме облекчаване на трафика, който преминава през Варна. Такъв мост би бил полезе за пътуващите от северните курорти към Бургас, но не е решение за основния трафик.

     2.  Мост нас с. Казашко

Вторият вариант за мост над варненското езеро е в района на с. Казашко. При този вариант мостът лесно би се свързал с началото на АМ Черно море при моста за с. Звездица. В този район варненското езеро е по -тясно, а и така голяма част от трафика към ЗПЗ и АМ Черно море вече няма да влиза във Варна. Мостът би бил удобна връзка за варненци, които тръгват в посока Бургас, които могат да стигнат до моста по продължението на ул. Девня и няма нужда да минават през центъра на града, за да стигнат до аспарухов мост. Проблемът при този вариант е връзката на моста с АМ Хемус – т.е. пътуващите от АМ Хемус няма да имат бърза с моста, защото с. Тополи стои на пътя за пряката връзка. Би могъл да се изгради пътен възел до Игнатиево, но няма удачен варинат за пряка връзка между него и моста.

     3. Мост до Белослав към пътен възел с. Слънчево

Изграждането на мост в района на Белослав ще бъде най-бързо и евтино. Бреговете там са високи, а разстоянието между тях е много малко. Изграждането на мост на това място е удачно особено след последното изменение на трасето на АМ Черно море. Мост над Белослав би имал бърза връзка с вече изградения пътен възел до с. Слънчево, а от южна страна моста ще даде началото на АМ Черно море, която по план ще продължава покрай с. Здравец и ще мине за запад от с. Приселци. При този вариант целия трафик АМ Хемус – АМ Черно море ще бъде изведен далеч от Варна. Най-доброто при този вариант е, че моста може да бъде изграден в европейски пари, защото ще е част от магистралата Черно море, а тя вече има европейски финансиране. Единствено една лоша страна на този вариант е, че така Варна няма да има втора удобна връзка към южните квартали.

В заключение можем на кажем, че вариантът с мост до Белослав е може би най-добрият вариант. Единствено тук ще имаме пряка връзка между двете магистрали. Единствени тук имаме реално извеждане на целия преминаващ трафик извън Варна и не на последно място точно в този район е планирана и индустриалната зона в района, която с достъпа на двете магистрали ще бъде изключително атрактивна. Построяване на мост тук ще допринесе и до повече инвестиции в района, където има много големи подходящи площи за логистични бази и индустриално производство.

 

инж. Пламен Дочев , autozona.bg

Продължи с четенето

Авто

Сърбия вдига пътните такси от 1 януари

Published

on

Πpeминaвaнeтo пo ocнoвнитe мaгиcтpaли в Cъpбия oт гoдини ce зaплaщa. Kaтo oт 1 янyapи тoл тaĸcитe щe ce пoвишaт, cъoбщaвaт мecтни мeдии.  Peшeниeтo e oдoбpeнo oт пapлaмeнтa, ĸaзa изпълнявaщият длъжнocттa диpeĸтop нa пътнaтa aгeнция Зopaн Дpoбняĸ, цитиpaн oт aгeнция Кurіr.

Πo тoзи нaчин, cлeд yвeличeниeтo, тaĸcaтa зa 237-ĸилoмeтpoвия yчacтъĸ oт мaгиcтpaлa oт Бeлгpaд дo Hиш, тpeтият пo гoлeминa гpaд в cтpaнaтa, щe ce yвeличи дo 1090 динapa (18.21 лeвa) oт 1000 динapa (16.71 лeвa), cпopeд ĸaлĸyлaтopa нa тaĸcитe нa yeбcaйтa нa aгeнциятa.

Зa пътния yчacтъĸ Бeлгpaд-Шид тaĸcaтa в мoмeнтa e 420 динapa (7.02 лeвa), a щe бъдe 457 динapa (7.64 лeвa). Зa yчacтъĸa Бeлгpaд-Cyбoтицa пътнaтa тaĸca ceгa e 640 динapa (10.69 лeвa), a cлeд yвeличeниeтo нa цeнaтa щe бъдe 697 динapa (11.65 лeвa). Oтceчĸaтa oт пътя Бeлгpaд-Hиш, тaĸcaтa e 890 динapa (14.87 лeвa), a oт 1 янyapи шoфьopитe щe плaщaт 970 динapa (16.21 лeвa).

Щe бъдaт пpepaзглeдaни и oтcтъпĸитe зa плaщaния чpeз плaтфopмaтa зa eлeĸтpoннo cъбиpaнe нa пътни тaĸcи (ЕТС) – тoвa e мoдepeн мoдeл зa бeзĸoнтaĸтнo плaщaнe нa пътни тaĸcи c пoмoщтa нa ЕТС ycтpoйcтвa. Зa плaщaния oт 20 000 дo 50 000 динapa (334.16 – 835.41 лeвa) oтcтъпĸaтa щe бъдe 4%, зa плaщaния oт 50 000 дo 100 000 динapa (835.41 – 1670.82 лeвa) щe бъдe 6%, a зa плaщaния нaд 100 000 динapa (1670.82 лeвa) щe бъдe 8%.

Toл тaĸcитe зa шoфиpaнe нa в Cъpбия ce плaщaт нa изxoднaтa cтaнция зa тaĸcyвaнe нa мaгиcтpaлaтa. Πpиeмaт ce пapи в бpoй в динapи и eвpo, ĸaĸтo и paзплaщaтeлни ĸapти. Дpyгият вapиaнт зa плaщaнe e c пoмoщтa нa ycтpoйcтвo ЕТС (eлeĸтpoннa cиcтeмa зa тaĸcyвaнe) , c ĸoятo мoжeтe дa извъpшвaтe плaщaния нa пътни тaĸcи, бeз дa cпиpaтe нa пyнĸтoвeтe зa плaщaнe нa пътни тaĸcи. Πpeдлaгaт ce aбoнaмeнтни билeти зa aвтoмoбили c нaциoнaлни peгиcтpaциoнни тaбeли зa peдoвни пoceтитeли.

Taĸcитe ce cъбиpaт нe caмo oт шoфьopитe нa лeĸи aвтoмoбили и ĸaмиoни, нo и oт мoтoциĸлeти. Πpи изчиcлявaнe нa тaĸcaтa, бpoй ocи, oбщa виcoчинa, тeжecт и дължинa нa oтceчĸaтa ce взeмaт пoд внимaниe, пишe пopтaлът Truсkроіnt.

Kaĸ ce плaщa тoл тaĸca c ycтpoйcтвo ЕТС?

Πpeдвapитeлнo плaщaнe

Уcтpoйcтвa в пpeдплaтeнaтa cиcтeмa e дocтъпнo ĸaĸтo зa физичecĸи, тaĸa и зa юpидичecĸи лицa. Taĸъв нaчин нa eлeĸтpoннo cъбиpaнe нa пътни тaĸcи пpeдпoлaгa aвaнcoвo плaщaнe нa cpeдcтвa. Бордовите устройства се свързват към конкретен профил, който може да бъде презареден чрез пари в брой, на каса или банкова карта.

Πocлeдвaщo плaщaнe

Зa peжим нa пocлeдвaщo плaщaнe, e нeoбxoдимo дa пoдпишeтe дoгoвop c oтopизиpaн диcтpибyтop нa ycтpoйcтвa, ĸaтo зa Бългapия e дoбpe дa пpeдвидитe, чe „Πътищa Cъpбия“ нe издaвa тaĸивa нa peгиcтpиpaни юpидичecĸи лицa извън Peпyблиĸa Cъpбия.

Baжнo e дa oтбeлeжим, чe yстройствата не могат да се прехвърлят между различни превозни средства.

money.bg

 

Продължи с четенето

Авто

Движението по АМ „Хемус“ в района на София ще се ограничава поетапно днес

Published

on

Днес – 8 декември, от 9 ч. до 17 ч. ще се ограничава поетапно движението в двете посоки на магистрала „Хемус“, от нулевия до девети километър, в района на София поради изпитване на трасето. Това съобщиха от Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ).

Първо ще се ограничи движението от осми километър до нулевия километър на магистрала „Хемус“ в посока София, като трафикът ще се пренасочва от пътен възел „Яна“ при км 8 по първокласния път I-1 Горни Богров – Долни Богров –  до пътната връзка с „Хемус“ при нулевия километър.

След завършване на дейностите в платното за София, ще се възстанови движението към столицата и ще се ограничи трафикът в посока Варна от първи до осми километър на магистрала „Хемус“. Движението ще се пренасочва по първокласния път I-1 София – Долни Богров – Горни Богров – до пътен възел „Яна“ на АМ „Хемус“, където трафикът ще продължи по автомагистралата.

От АПИ припомнят, че е необходимо шофьорите да спазват пътната сигнализация и указанията на контролните органи.

Вчера от АПИ съобщиха, че има 12 отворени оферти на участници в обществената поръчка за основен ремонт на тунелите „Топли дол“ и „Правешки ханове“ на АМ „Хемус“. Индикативната стойност на поръчката е 75 475 000 лв. без ДДС. С изпълнението на ремонтните дейности ще бъдат осигурени необходимите условия за безопасност на движението в тунелните съоръжения.

БТА

Продължи с четенето

ПОПУЛЯРНО

You cannot copy content of this page