Connect with us

Икономика

Office 1 с цялостни решения за бизнеса

Публикувано преди

на

Годината е 1998-а, когато международният бранд Office 1 Superstore навлиза в България и преобръща представата за търговия с офис продукти. По онова време не е изненада, че една модерна компания бързо успява да се превърне в лидер на пазара. По-интересен обаче е пътят ѝ през следващите 24 години и това как глобалният бранд става собственост на българи.

Пътят на успешния български мениджмънт

Историята на Office 1 започва още през 80-те години на миналия век и води началото си от Маями, щата Флорида. Веригата навлиза у нас под името Office 1 Superstore, след като Кооперация „Панда“ получава мастър франчайз за територията на България. Първият магазин от веригата отваря врати в София през юни 1998 г.

През следващите бурни две десетилетия, докато конкуренцията става все по-голяма, компанията развива широка търговска мрежа в цялата страна. Прави обаче и редица ключови за времето си крачки в дигитална посока – въвежда ERP система и става една от първите български фирми със собствена онлайн платформа за корпоративни клиенти.

Израз на прогресивното и високотехнологично развитие на веригата е и модерният складово-логистичен център в с. Равно поле. Идеята за него назрява с разрастването на бизнеса в средата на миналото десетилетие. Сертифициран като от инвестиция клас А от Българската агенция за инвестиции и пуснат в експлоатация през 2018 г., в него са вложени над 50 млн. лв. Оборудван е с една от най-иновативните системи за обработка на поръчки в света и бива определян като най-модерния складово-логистичен център в бранша в Югоизточна Европа.

Логистичната база е с площ от 21 154 кв.м. и работи с австрийската автоматизирана система OSR Shuttle, която значително увеличава продуктивността и оптимизира процесите на логистичната услуга. Две от складовите сгради са оборудвани със собствени фотоволтаични централи, благодарение на които процесите се захранват от собствена възобновяема енергия.

Постепенно успешният мениджмънт и добрите резултати на българското подразделение отреждат на „Office 1 България“ все по-важна роля в управлението и развитието на международната верига. Така се стига до…

едно огромно постижение за българския пазар

… а именно смелият ход на Кооперация „Панда“ в началото на 2018 г., чрез който българската компания придобива световните права върху марката Office 1 Superstore, ставайки единствен неин собственик за целия свят. Две години по-късно се ребрандира и съкращава името си на Office 1, като променя и логото си.

Осъвременяването на марката върви ръка за ръка с трансформирането на дейността. Днес компанията предлага цялостна фулфилмънт услуга за клиенти, които търсят най-високо качество, прецизност и бързина при доставките и съхранението на стоките си.

Наличностите на клиентите се съхраняват в модерната логистична база, а все по-успешното управление на компанията дава възможност веригата да разрасне своето продуктово портфолио. Днес, освен че е лидер в България в сферата на офис продуктите, Office 1 предлага и огромно разнообразие от мебели, рекламни материали и печатни услуги, техника, хигиенни материали, луксозни стоки и много други.

Освен със своите над 130 000 бизнес клиенти, компанията работи активно и с училища и детски градини, на които помага да изградят и оборудват една модерна, технологична и вдъхновяваща учебна среда.

Характерно за Office 1 днес е, че предоставя цялостни решения на клиентите си и ги реализира. Освен на пазара за офис продукти, брандът се позиционира и като създател на „новата мебелна реалност“. Чрез дейността на своя отдел „Интериорни решения“, Office 1 съумява да предложи на клиентите си съдействие в целия процес – от концепцията, през 3D проекта, до реализацията му с мебели от собствени и утвърдени световни марки.

Със своите 64 обекта в страната, Office 1 има една от най-развитите магазинни мрежи в България. В нея клиентите имат достъп до продуктово портфолио от над 120 000 артикула, могат да тестват мебелното оборудване на място в шоурумите и да изберат подарък за специален повод от луксозните щандове, разчитайки на консултация от компетентни и мотивирани професионалисти.

Плановете на Office 1 за бъдещето са амбициозни и включват разширение на логистичната база и магазинната мрежа, инвестиция в човешкия ресурс чрез обучения и социални придобивки, експанзия на бизнеса в Европа, разработване на фулфилмънт услугата, увеличение на стоковите наличности и продуктовото портфолио.

economic.bg

Продължи с четенето

Анализ

Украйна удари Каспийския тръбопровод, по който се снабдява рафинерията в Бургас

Published

on

Снимка: AutoZona.bg

Преди два дни украйнски дронове са атакували Каспийския тръбопроводен консорциум СРС, като са поразили основна помпена станция. Следствие на удара тръбопровода СРС е спрял работа за неопределено време. Все още няма информация какви са щетите от удара и кога тръбопровода ще заработи отново с пълния си капацитет.

Значението на Каспийския тръбопровод

Припомням, че Каспийския тръбопроводен консорциум СРС е основния тръбопровод, по който Казахстан осъществява своя износ на петрол и атаката срещу него от страна на Украйна определено ще предизвика реакция от страна на Казахстан. Не е маловажен и факта, че СРС е съвместен проект на руски, казахстански и западни компании сред които е и Chevron и Shell. По него се транспортира около 1% от световното производство на петрол и спирането му за дълъг период може да бъде причина за повишаване на цените на петрола.

Кой използва СРС в момента

В момента заради санкциите Русия почти не използва този тръбопровод като износа се осъществява основно с танкери. Над 80% от транспортирания петрол е на Казахстан и именно от там се захранват с петрол както рафинериите на КазМунайГаз в Румъния, така и рафинерията на Лукойл в Бургас.

Атаката на Украйна на практика няма да се отрази толкована Русия, колкото на Казахстан, Румъния и на … България. Именно затова няма логично обяснение защо украинците са предприели такава необмислема атака и то в момент, когато най-малко им трябва конфликт с държавите в района.

Реакцията на Казахстан

Преди малко официален представител на казахстанското правителство е заявил пред Reuters, че страната му ще иска официално обяснение от Украйна за атаката и в зависимост от отговора ще реши какви действия да предприеме.

Как ще се отрази спирането на СРС на рафинерията в Бургас

Рафинерията в Бургас в момента работи основно с петрол от Казахстан, който се доставя именно по СРС. На всеки 4 дни танкер доставя по 70 000 тона петрол. Ако спирането е само за няколко дни не би трябвало това да се отрази на работата на рафинерията. Ако обаче пораженията по помпената станция са сериозни и ако има още украинкси удари, то има реална опасност да има криза с доставките на петрол за бургаската рафинерия.

Реакцията на държавата

Да се надяваме от рафинерията да имат резервни варианти за доставка. Ролята на държавата в такива момента е изключително важна. Шри такава новина тя трябва незабавно да се задейства и да проведе разговори със собственика на рафинерията и при установяване на опасност от криза да може да поеме оперативен контрол и да осигури работата на рафинерията.

Продължи с четенето

Варна

Тази пролет във Варна отвaря най-голямото представителство на Dongfeng Motor в Европа

Published

on

Тази пролет Voyah България ще отвори най-новото си представителство във Варна. Новият комплекс ще бъде разположен на повече от 3 000м2 РЗП, като това ще бъде най-голямото представителство на Dongfeng Motor в Европа, праде авторитетната автомобилна медия AutoZona.bg.

Инвеститорът ADG Bulgaria е изключителен вносител на автомобили за марките VOYAH, Dongfeng и M-Hero за България. Новото представителство в Морската столица се намира на адрес гр. Варна, Цар Освободител 271 (срещу бензиностанция Ромпетрол).

Отварянето на новия търговски център ще съвпадне с официалния старт на продажбите Aeolus Huge Hybrid , който ще пристигне с нови по-атрактивни цени, което ще го нареди на първо място в класацията за най-достъпен, напълно оборудван семеен SUV с хибридно задвижване. По-късно тази година се очаква и идването на Voyah Courage SUV – първия модел, който ще включва технологията DeepSeek AI.

Няма налично описание на снимката.

Може да бъде изображение с автомобил и текстово съобщение

Няма налично описание на снимката.

Снимки: Voyah България

Продължи с четенето

България

Богдан Богданов: Не е нормално държавата да не знае какво се случва в „Лукойл Нефтохим“

Published

on

Снимка: БНР

Не е нормално държавата да не знае какво се случва в „Лукойл Нефтохим“.

Това каза пред БНР бившият министър на икономиката и депутат от ПП-ДБ Богдан Богданов и обясни, че това е един от най-важните стратегически активи на страната в сферата на енергийната сигурност.

От края на 1999 г., когато се приватизира „Нефтохим Бургас“, последователно „Лукойл“ придобива контрол върху ключови национални активи. … „Лукойл“ е един от основните участници на пазара на дребно на горива – с над 250 бензиностанции. Така през годините е създадена ситуация на господстващо положение на „Лукойл“, при което компанията има контрол върху всички тези активи и не е нормално държавата да не знае какво се случва с всички тези активи. Още повече, че държавата има и представител, а Министерството на енергетиката през т.нар. златна акция има и контролен механизъм, през който стратегически решения за рафинерията – производствен капацитет, инвестиции в инфраструктура и екологични технологии, както и промяна на собствеността – държавата би имала блокираща квота през тази „златна акция. … Друг механизъм е през Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), когато имаме такова съществено придобиване и голям пазарен дял в преработката на петрол и горива… КЗК също има възможност да блокира една такава сделка, Народното събрание също би могло„, уточни бившият министър, но добави, че има своите притеснения, че „не можем изцяло да разчитаме на КЗК, а само на парламента.

Богданов съобщи, че ПП-ДБ обмислят в 51-вия парламент да се създаде временна комисия, която да установи всички факти и обстоятелства около изнесената информация за обсъждане на сделка с конкретни инвеститори:

„Въпреки излязлото опровержение, че не се обсъжда продажба, ние трябва ясно да знаем какви са условията, които българската държава ще заложи като задължителни на потенциален инвеститор“.

По думите му смяната на собствеността на рафинерията е и възможност за диверсифициране на пазара на горива в България, за повече конкуренция и да се осигури достъп до стратегическа национална инфраструктура и на други участници, а не да има монополно положение.

„Службите за сигурност трябва да проверят собствениците и капиталите на фирмата, за да сме сигурни, че инвеститорът, който би поел контрол на този стратегически на държавата ни актив, ще бъде надежден. … Това беше едно от изискванията, което ние заложихме в комуникацията ни с „Лукойл“ по време на кабинета „Денков“, когато се обсъждаха и дерогацията, и преминаването на производство на изцяло неруски петрол, възможните рискове – и технологични, и финансови“, подчерта Богдан Богданов.

БНР

Продължи с четенето

ПОПУЛЯРНО

You cannot copy content of this page