Годината е 1998-а, когато международният бранд Office 1 Superstore навлиза в България и преобръща представата за търговия с офис продукти. По онова време не е изненада, че една модерна компания бързо успява да се превърне в лидер на пазара. По-интересен обаче е пътят ѝ през следващите 24 години и това как глобалният бранд става собственост на българи.
Пътят на успешния български мениджмънт
Историята на Office 1 започва още през 80-те години на миналия век и води началото си от Маями, щата Флорида. Веригата навлиза у нас под името Office 1 Superstore, след като Кооперация „Панда“ получава мастър франчайз за територията на България. Първият магазин от веригата отваря врати в София през юни 1998 г.
През следващите бурни две десетилетия, докато конкуренцията става все по-голяма, компанията развива широка търговска мрежа в цялата страна. Прави обаче и редица ключови за времето си крачки в дигитална посока – въвежда ERP система и става една от първите български фирми със собствена онлайн платформа за корпоративни клиенти.
Израз на прогресивното и високотехнологично развитие на веригата е и модерният складово-логистичен център в с. Равно поле. Идеята за него назрява с разрастването на бизнеса в средата на миналото десетилетие. Сертифициран като от инвестиция клас А от Българската агенция за инвестиции и пуснат в експлоатация през 2018 г., в него са вложени над 50 млн. лв. Оборудван е с една от най-иновативните системи за обработка на поръчки в света и бива определян като най-модерния складово-логистичен център в бранша в Югоизточна Европа.
Логистичната база е с площ от 21 154 кв.м. и работи с австрийската автоматизирана система OSR Shuttle, която значително увеличава продуктивността и оптимизира процесите на логистичната услуга. Две от складовите сгради са оборудвани със собствени фотоволтаични централи, благодарение на които процесите се захранват от собствена възобновяема енергия.
Постепенно успешният мениджмънт и добрите резултати на българското подразделение отреждат на „Office 1 България“ все по-важна роля в управлението и развитието на международната верига. Така се стига до…
едно огромно постижение за българския пазар
… а именно смелият ход на Кооперация „Панда“ в началото на 2018 г., чрез който българската компания придобива световните права върху марката Office 1 Superstore, ставайки единствен неин собственик за целия свят. Две години по-късно се ребрандира и съкращава името си на Office 1, като променя и логото си.
Осъвременяването на марката върви ръка за ръка с трансформирането на дейността. Днес компанията предлага цялостна фулфилмънт услуга за клиенти, които търсят най-високо качество, прецизност и бързина при доставките и съхранението на стоките си.
Наличностите на клиентите се съхраняват в модерната логистична база, а все по-успешното управление на компанията дава възможност веригата да разрасне своето продуктово портфолио. Днес, освен че е лидер в България в сферата на офис продуктите, Office 1 предлага и огромно разнообразие от мебели, рекламни материали и печатни услуги, техника, хигиенни материали, луксозни стоки и много други.
Освен със своите над 130 000 бизнес клиенти, компанията работи активно и с училища и детски градини, на които помага да изградят и оборудват една модерна, технологична и вдъхновяваща учебна среда.
Характерно за Office 1 днес е, че предоставя цялостни решения на клиентите си и ги реализира. Освен на пазара за офис продукти, брандът се позиционира и като създател на „новата мебелна реалност“. Чрез дейността на своя отдел „Интериорни решения“, Office 1 съумява да предложи на клиентите си съдействие в целия процес – от концепцията, през 3D проекта, до реализацията му с мебели от собствени и утвърдени световни марки.
Със своите 64 обекта в страната, Office 1 има една от най-развитите магазинни мрежи в България. В нея клиентите имат достъп до продуктово портфолио от над 120 000 артикула, могат да тестват мебелното оборудване на място в шоурумите и да изберат подарък за специален повод от луксозните щандове, разчитайки на консултация от компетентни и мотивирани професионалисти.
Плановете на Office 1 за бъдещето са амбициозни и включват разширение на логистичната база и магазинната мрежа, инвестиция в човешкия ресурс чрез обучения и социални придобивки, експанзия на бизнеса в Европа, разработване на фулфилмънт услугата, увеличение на стоковите наличности и продуктовото портфолио.
economic.bg