Connect with us

Море

Хутите: Съдбата на кораба „Галакси Лийдър“ е в ръцете на „Хамас“

Публикувано преди

на

Решението за освобождаването на товарния кораб Galaxy Leader („Галакси лийдър“) и неговия екипаж, в който има и двама българи, ще бъде взето от „Хамас“.

Това обяви говорител на йеменските хути, цитиран от Си Ен Ен.

„Корабът и неговият екипаж са в ръцете на братята от съпротивителното движение „Хамас“ и бригадите „Ал Касам““, съобщава говорителят на хутите. Той допълва, че с „Хамас“ се водят преки разговори дали да бъдат освободени. „Ние нямаме собствени претенции по отношение на този кораб“, допълва говорителят.

Хеликоптер на хутите отвлече товарния кораб „Галакси лийдър“ на 19 ноември миналата година в Червено море. Въоръжени бунтовници взеха за заложници членовете на екипажа: 17 филипинци, двама българи, трима украинци, двама мексиканци и румънец.

Според Си Ен Ен след обявеното от говорителя на хутите – надеждата за скорошно завръщане на екипажа намалява.

Цитиран от медията служител от филипинското външно министерство, че към момента нищо не може да се направи, тъй като хутите казали „че ще продължат да държат кораба и всички членове на екипажа, докато не видим край на военните действия в Газа“.

Източник: БНР

Варна

Курсантка от Морско училище обра овациите на Командването на румънския ветроход “Мирча”

Published

on

Снимка: ВВМУ

Курсант старшина II степен Екатерини Пенкова от специализация „Корабоводене“ във ВВМУ „Н. Й. Вапцаров“ обра овациите на Командването на румънския учебен кораб „Мирча“, съобщиха от Морско училище. По време на практиката си на румънския ветроход, която се осъществява по програма „Еразъм+“, старшина II степен Пенкова впечатлява командира на „Мирча“ – Силвио Мораро, командващия платната – Стефан Скутелнику, и Габриел Томицъ – началник на екипажа на похода, с бързината и уменията си за катерене по въжетата на ветрохода.

Командирите я оставят да се изкатери до 40 метра, което е почти най-високата точка на платното, високо общо 44 метра. Офицерите коментират за нея, че е решителна и пъргава, а Скутелнику споделя в личен разговор с Пенкова, че за първи път, откакто прави учебни плавания, вижда някой да е толкова добре подготвен.

Курсант Пенкова е на практика на борда на “Мирча” до 8 август 2024 г. Своя плавателен стаж, заедно с нея отработва и курсант старшина II степен Димитър Чотов от специализация “Корабни машини и механизми”. Двамата не скриха, че са очаровани от практиката и допълниха, че са били приети от останалите кадети много радушно. За Пенкова – това е втора практика по “Еразъм+” в Румъния. По време на първата се обучава в рамките на един семестър във Военноморската академия на Румъния “Мирча чел Батран”.

Курсантите от ВВМУ, заедно с още шестима кадети от военноморски академии в Полша, Латвия, Испания и Турция, отплаваха от Констанца на борда на “Мирча” на 26 юни 2024 г. и достигнаха Пирея (Гърция) в последния ден от месеца. Предстои да преминат още през пристанищата в Ливорно (Италия), Тулон (Франция), Палермо (Италия) и Бодрум (Турция). След това ветроходът ще се отправи към Констанца, а оттам възпитаниците на Морско училище ще се завърнат във Варна.

Продължи с четенето

Варна

Нова българска морска социална мрежа свързва морски специалисти от цял свят

Published

on

На 25 юни – Международният ден на моряка, бе представена новата социална мрежа Seaglem.com, насочена изключително към морските кадри. Това е първата подобна платформа в България и Европа, създадена с цел да обедини всички професионалисти в морската индустрия на едно място. Проектът е разработен от Светослав Георгиев, CEO на BG Content. Той вярва, че Seaglem ще промени начина, по който морските специалисти комуникират и си сътрудничат.

Идеята за Seaglem възниква от нуждата да се създаде единна платформа, където морските кадри, морски компании, яхт клубове, студенти, университети и квалификационни центрове могат да обменят опит, знания и контакти. Платформата предлага различни функционалности, сред които обяви за работа, актуална информация от България и света, както и масив от специализирана литература.

Основната цел на Seaglem е да изгради специализирана общност от морски специалисти, които да могат да се информират за новостите в тяхната професия, да споделят опит и да получават тясно специализирана информация. Освен това, платформата има за цел да популяризира българската и световна морска история, както и множество научно-популярни теми, свързани с моретата и океаните.

Зад проекта застават редица морски организации и асоциации. Светослав Георгиев споделя, че тяхната подкрепата ще е ключова за успеха на платформата и за постигане на нейните цели.

Seaglem: Първата по рода си социална мрежа в своя сегмент

Seaglem представлява истинска иновация в света на морската индустрия. Тази нова социална мрежа предоставя уникална възможност на морските професионалисти да се свързват, да обменят опит и да намират нови възможности за развитие.

Светослав Георгиев споделя, че Seaglem е създадена с мисията да промени начина, по който морските кадри взаимодействат помежду си и с морските компании. Той вярва, че платформата ще се превърне в незаменим инструмент за професионалното развитие на всички в морската индустрия и ще спомогне за изграждането на силна и сплотена морска общност.

Човекът зад Seaglеm.com

Светослав Георгиев е роден през 1993 година в гр. Варна. Завършва средното си образование в ПГСАГ „Васил Левски“, след което продължава развитието си в направление „Корабни машини и механизми“ във Висше Военноморско училище „Н. Й. Вапцаров“. Още по време на своето обучение, той показва изключителна активност и печели множество награди и отличия, сред които се отличава проектът му за учебен кораб, представен на конференция в Барселона през 2018 година.

Снимка на Светослав Георгиев – създател на Seaglem.com

През 2018 и 2019 година, Светослав е част от българските екипи, които представят страната ни на студентски състезания и международни форуми, организирани от Европейската космическа агенция (ESA) и NASA.

През това време Светослав Георгиев е главен редактор на студентското списание „Контрафорс“, което предизвиква огромен интерес сред студентите във ВВМУ и обогатява техните знания с интересни и важни факти за тяхната дейност. Любовта му към компютрите и преприемачеството го насочват към сферата на IT услугите. В края на 2020 година той стартира своята компания BG Content, която се занимава с дигитален маркетинг, копирайтунг и web developing.

Продължи с четенето

България

До края на годината Военноморските сили ще осъществят три големи учения

Published

on

Снимка: Sky Content

До края на годината Военноморските сили (ВМС) ще осъществят три големи учения, каза днес пред журналисти командирът на флота контраадмирал Кирил Михайлов, предаде БТА.

Той участва в тържествена церемония по издигане на военноморския флаг и флаговете за разцветяване на военните кораби по случай Деня на храбростта и празник на Българската армия – 6 май.

През тази година домакин на най-голямото учение на ВМС – „Бриз 2024“, ще бъде Бургас, каза Михайлов. По думите му, неговата цел не е само подготовката във военно отношение, а да се даде възможност на флота да работи с всички правителствени и неправителствени организации, имащи отношение към морето. „Бриз“ ще се състои в периода 4 – 14 юли. След това Варна ще бъде домакин на националното водолазно учение с международно участие „Тритон“. През есента, в Бургас, ще се състои „Посейдон“ – българо-румънско учение, отворено за участие и за други държави.

Предстои ВМС да придобият брегови ракетни комплекси, каза още контраадмирал Михайлов. По думите му, в ход е дооборудването на многофункционалните патрулни кораби с апаратура за радиоелектронна война и търсене на подводници. Високопоставеният офицер допълни, че се работи и по много по-малки проекти за флота, включително осигуряване на безпилотни летателни апарати и дистанционно управляеми подводни апарати.

За проблема с плаващите мини в Черно море Михайлов заяви, че българите и гостите на страната ни могат да бъдат напълно спокойни. ВМС непрекъснато наблюдават морското пространство, следят всичко, което се случва в наши териториални води, подчерта контраадмиралът. По думите му, от започването на войната флотът периодично обследва всички фарватери за търговските кораби и реагира на всеки сигнал за забелязан миноподобен обект. До момента са получени над 50 такива сигнала, последният беше преди по-малко от два месеца, когато унищожихме петата поред плаваща мина, посочи Михайлов. Той уточни, че до момента в Черно море са унищожени общо 16 плаващи мини – по пет от България, Румъния и Турция, а една се е взривила край бреговете на Грузия.

По споразумението за създаване на международна морска група за борба с надводните мини в Черно море беше подписан меморандум през януари тази година, припомни Михайлов. По думите му документът вече е в сила, след като е подписан и от турска страна. Непрекъснато се провеждат работни срещи, за да се изготвят необходимите документи за работата на групата. Началото на дейността ѝ ще бъде поставено след среща на командващите на България, Румъния и Турция, обясни Михайлов.

Той допълни, че Военноморският координационен елемент, като съставна част от морския оперативен център на ВМС, играе ключова роля в борбата с минната опасност. Той е входната врата за информацията и от началото на войната работи на 24-часов режим, каза Михайлов. По думите му, се поддържа и непрекъсната комуникация с Морските оперативни центрове на съюзниците от Черно море, и с оперативния център на НАТО.

ВМС намират и изваждат от морето и много останки от военно оборудване, например стартови ускорители, допълни контраадмиралът. По думите му те не са опасни толкова за корабоплаването, но биха били изключително неприятна гледка за хората по брега. Затова се стараем всичко да прибираме и да го махаме от морето, обясни Михайлов.

Той честити днешния празник на всички българи и най-вече на тези от тях, свързали живота си с армията. ВМС посрещат празника със самочувствие, тъй като моряците изпълняват своя дълг всеки ден с достойнство и чест, като пазят родните брегове безопасни, каза контраадмирал Кирил Михайлов.

Продължи с четенето

ПОПУЛЯРНО

You cannot copy content of this page