Connect with us

Икономика

Търговски парк за 15 милиона евро ще бъде построен на мястото на завода за обувки „Добрич“

Публикувано преди

на

Модерен търговски парк ще бъде изграден на мястото на бившия завод за обувки в Добрич. Инвестицията в обекта е за най-малко 15 милиона евро, а ритейл паркът трябва да отвори врати през септември или октомври догодина.

Центърът ще има 22-23 търговски обекта, както и кино. Ще има и пространство, където да бъде представен Добрич с уникалните местни продукти. Тепърва ще се изяснява дали това ще е музей или изложбена зала.

Търговските обекти ще използват въобновяема енергия, като върху върху покрива на всеки от тях ще бъдат монтирани соларни панели. „Това е една допълнителна инвестиция, но пък е удоволствие, когато знаеш, че допринасяш за опазването на околната среда“, каза Мариан Колев. Той похвали българските строители, че винаги, когато е възможно, използват рециклирани материали, което допринася за опазването на околната среда.

„Много ни се иска това да бъде първият в България ритейл парк с кино и детски център на топ ниво. Поне едно от двете ще има; на мен ми се иска да ги има и двете. Иска ми се да има нови за града марки в различни браншове и заведения за хранене.“, казва Колев. В момента се водят преговори, а наемателите ще бъдат определени до 2-3 месеца.

По-рано Колев коментира пред Bloomberg TV Bulgaria, че в бъдеще веригата ще отваря магазини в ритейл паркове. И обяви, че „Хиполенд“ има намерение да изгради един или два собствени ритейл парка, в които да бъдат поканени компании, които по думите на Колев „правят хубав и честен бизнес. Продават истински и качествени стоки на добри цени“.

Според собственика на „Хиполенд“ Добрич е „силно подценен“ като град. „Голяма част от парите на добричлии отиват например във Варна. Според мен хората ще предпочетат да ги оставят тук, за да помагат и на своите съграждани, които ще работят в ритейл парка“, посочва той.

Мястото на новия търговски парк е емблематично за Добрич. В продължение на десетилетия едноименният завод за обувки е бил най-големият работодател в района, като в най-силните си периоди е имал 3300 служители и е изнасял продукцията си за целия соц лагер. Създали са се много нови семейства между работещите в предприятието, а то им е дало ведомствени жилища.

Завод „Добрич“ е имал собствен хранителен магазин, химическо чистене, обекти за дърводелски и железарски услуги. Не територията му са работели лекарски и зъболекарски кабинети, физкултурен салон, библиотека, голям киносалон, както и детска градина с 220 места за деца до 6 години. Предприятието е имало дори собствена почивна станция в Балчик, припомня Pro News Dobrich.

„Местните хора го помнят с носталгия преди повече от 25 години, но и до днес си говорят как в завода са работели над 2000 души“, припомня кметът на Добрич Йордан Йорданов. „Това беше в миналото. Ние, добричлии, и област Добрич винаги сме били адаптивни на времето. Нека да живеем днес и да развиваме града“, призовава Йорданов и пожелава успех на проекта.

„Благодаря, че ще откриете нови работни места и ще дадете шанс на нашите съграждани от града и областта, а защо не и от съседните области, да посещават това място. Защото през последните 25 години то беше един икономически паметник. От днес започва неговото развитие“, казва градоначалникът.

expert.bg

Продължи с четенето

България

Европейската комисия представи четири препоръки за българската икономика

Published

on

Европейската комисия представи днес препоръки за икономическото развитие на страните от ЕС, предаде БТА. За България Комисията издаде четири препоръки.

За следващата година ЕК очаква нашата страна да ограничи общия бюджетен дефицит под три процента от БВП и да запази равнището на държавния дълг в разумни граници в средносрочен план. Препоръчва се значително ускоряване на изпълнението на програмите на политиката на сближаване и по плана за възстановяване и устойчивост и за енергиен преход, включително с подобряване работата на администрацията и повишаване качеството на процедурите за обществените поръчки, както и укрепване на дейността на регулаторите.

Комисията очаква България да подобри образователния процес и уменията на работниците, както и да намали зависимостта от изкопаемите горива. Според ЕК е необходимо внедряването на възобновяеми енергийни източници при осигуряването на централно отопление, включително от ветрогенератори. Препоръчва се нашата страна да подобри възможностите за съхранение на енергия и на електропреносната мрежа, както и да подпомогне енергийно бедните граждани. Според ЕК е необходимо България да развие допълнително градския транспрот и железниците, включително с изграждането на необходимата инфраструктура.

Продължи с четенето

България

OMV представя нова бранд идентичност за търговската мрежа в Централна и Източна Европа

Published

on

  • Процесът по ребрандиране ще се осъществи в следващите 3 години на 1 000 бензиностанции в общо 7 държави
  • Новата идентичност на марката е в унисон с маркетинговата стратегия на OMV: да бъде предпочитаният партньор за устойчиви мобилни решения и сега, и в бъдеще
  • Forward for Good: Основен фокус на новата корпоративна идентичност на OMV са устойчивостта и кръговата икономика

OMV предприема следваща ключова стъпка към своята трансформация, предаде AutoZona.bg. Компанията представя обновяване на корпоративната си идентичност, което ще се случи в следващите 3 години на територията на 7 държави – Австрия, Румъния, Унгария, Словакия, Чехия, България и Сърбия. Чрез нея се поставя и нов стратегически фокус за създаване на свят, където устойчивата енергия, устойчивата мобилност и устойчивият начин на живот се превръщат в реалност за всички.

 Бранд идентичността и дизайнът ще бъдат напълно обновени навсякъде – както в бизнес към бизнес (B2B) частта, така и в бизнес към потребител (B2C). Новият дизайн ще бъде въведен поетапно на 1 000 бензиностанции, които обслужват повече от 650 000 клиенти всеки ден. Обновената бранд идентичност ще обхване и бързо разрастващата се мрежа от зарядни станции eMotion за електрически превозни средства. Приблизително 1.5 милиона бизнес карти ще бъдат актуализирани в следващите 3 години. Част от процеса е и дигиталната трансформация, която ще започне с уебсайта на OMV Group (new.omv.com), и ще продължи с приложението OMV MyStation, което се използва от повече от 1 милион потребители в Централна и Източна Европа.

OMV_01

„Неизменна част от работата ни в OMV е да бъдем част от мобилността на хората. Затова основната ни цел е да продължаваме да улесняваме и подобряваме обслужването, като надхвърляме очакванията, отговаряме на променящите се потребности на нашите клиенти и им предлагаме широк спектър от иновативни, устойчиви и дигитални решения. Новата ни бранд идентичност и мотото “Forward for Good” отразяват стратегията на компанията, пътя на трансформация и нагласата ни към бъдещето.“, заяви Ангел Тухов, управител и мениджър „Верига бензиностанции“ на OMV България.

Визуалната идентичност от 1995 г. се актуализира посредством цялостна стратегия за бранда. Основният елемент в новия дизайн е символ, който представя посоката на OMV като интегриран бизнес в сферата на химикалите, горивата и енергията, основан на принципа за устойчивост и кръговата икономика. Новият визуален символ олицетворява непрекъснато движение и прогрес, надгражда успешното минало и чертае пътя към утрешния ден. Цветовете на новия дизайн препращат към произхода и историята на бранда. В същото време, адаптирането на основната цветова палитра поставя по-ясни акценти и предлага надеждна, модерна основа за комуникация в дигиталната среда с перспектива за устойчивост в бъдещето.

OMV_BILLBOARD

Продължи с четенето

Икономика

Цените на петрола остават стабилни в азиатската търговия на фона на опасения за предлагането и нарастване на запасите в САЩ

Published

on

Котировките на петрола останаха без съществени промени в днешната азиатска търговия. Инвеститорите съпоставят опасенията относно ескалиращите конфликти в Европа и Близкия изток с тревогите за търсенето на черното злато, след като запасите от суров петрол в САЩ неочаквано нараснаха, предаде Ройтерс.

Фючърсите за сорта Брент от Северно море, който е референтен за европейския пазар, намаляха с 2 цента до 85,35 долара за барел.

Договорите за американския лек суров петрол (WTI) загубиха 6 цента до 81,51 долара за барел.

И двата договора поскъпнаха с над 1 долар в предишната сесия, след като удар на украински дрон доведе до пожар на петролен терминал в голямо руско пристанище, според информация от руски официални лица и източник от украинското разузнаване.

Израелският външен министър Израел Кац предупреди за наближаващо засилване на войната с „Хизбула“, въпреки че САЩ се опитват да избегнат по-широк конфликт между Израел и ливанската шиитска групировка. Ескалиращата война в региона повишава вероятността доставките на суров петрол от ключови производители да бъдат прекъснати.

В същото време запасите от суров петрол в САЩ се повишиха с 2,264 милиона барела през седмицата, приключила на 14 юни, според пазарни източници, позоваващи се на данни на Американския петролен институт (API). Анкетирани от Ройтерс анализатори очакваха запасите от суров петрол в САЩ да намалеят с 2,2 милиона барела.

Запасите от бензин обаче са били с 1,077 милиона барела по-малко, докато запасите на дестилати са се увеличили с 538 000 барела, посочиха източниците, пожелали анонимност.

AutoZona.bg

Продължи с четенето

ПОПУЛЯРНО

You cannot copy content of this page