Connect with us

Интересно

Тайните на „Побитите камъни“

Публикувано преди

на

Човекът е човек, когато е на път. Пристигне ли на правилното място обаче, би могъл да се доближи до боговете.

Само на 18 км от Варна в посока София се появява един друг свят. Тук чудновати каменни колони, които достигат на височина до 8 м и диаметър 2,5 м, обитават изненадваща пустиня. Гледката от асфалтирания път само загатва за природния феномен, който няма аналог в света. Онзи, който продължи навътре, ще се докосне до тайните на тази замряла гора, наречена Побитите камъни.

Целенасочено предпазвано от външна намеса, това място не предлага изкуствени добавки като асфалтирани пътеки, надписи и табели. Тук времето е спряло, за да позволи на всеки посетител да забрави за часовника, графиците и ангажиментите. Неговата единствена задача е да постои колкото дълго желае, докато успее да се върне назад към себе си.

Въпреки че почти липсва намесата на човешка ръка, е любопитно как тук векове наред хората не спират да откриват човешки образи. За Побитите камъни се носят много и различни легенди.

Според една от тях

някога тук се простирала обширна вековна гора.

В най-гъстата й част се криела хайдушка дружина със своя войвода, все млади момци – закрилници на народа в неговата робска неволя.

Един ден пристигнала турска потеря да гони хайдутите. Отишла в селото на войводата, подпалила дома му, а младата му невяста с невръстно детенце подкарала пред себе си, за да посочи скривалището на хайдутите. Тя обаче решително отказала. Въпреки всички увещания и заплахи младата българка останала непреклонна.

Озверелият главатар на потерята се нахвърлил върху детето и го съсякъл с ятагана си. Със страшен писък обезумялата от мъка майка се хвърлила върху посечената си рожба.

Небето изведнъж притъмняло. Блеснали светкавици

като огнени езици и започнала ужасна буря. Гората жално стенела. Загърмели хайдушките пушки и войводата с дружината си връхлетял върху потерята. В ужасната кървава сеч всички загинали. Цяла нощ бурята бушувала яростно. Когато заранта първите слънчеви лъчи осветили земята, се открила чудна картина. Близо един до друг се издигали каменни дънери. Не се чувала нито птича песен, нито нежното шумолене на листата. Изворите пресъхнали. Всичко наоколо било глухо и пусто. В тази ужасна нощ гората се вкаменила.

Със своя интригуващ вид Побитите камъни са практически тест за въображението на посетителите. Освен легенди с годините се раждат и различни научни хипотези. Според най-популярната

преди 50 млн. години тук съществувало море,

наречено от геолозите Лютеско. С течение на времето на дъното се образували три пласта. Най-долният се състоял от сиво-жълти мергелни настройки, над него се образувал дебел слой кварцов пясък, а най-отгоре – варовик. След като водата се оттеглила от тези места, под влияние на атмосферните условия най-горният слой започнал да се руши. Наситената с варовик дъждовна вода прониквала в долния пласт от кварцов пясък. Така те започнали да се спояват здраво помежду си и да образуват от горе на долу големи каменни стълбове подобно на сталактитите в пещерите.

Повечето големи каменни колони са кухи. Това накарало някои учени да смятат, че тук е имало растения от рода на тропическите мангрови дървета. Около тях с времето се образували каменни колони. След като растенията изгнили, останали кухините. Други смятат, че това са останки от големи скали, върху които е протичал ерозионен процес, докато трети предполагат, че са коралови образувания.

Засега истината остава скрита някъде там – на 18 км западно от Варна.

Без верен или грешен отговор тестът за въображение,

наречен Побитите камъни, продължава да предизвиква посетителите. Така се раждат любимите на много туристи образи на Самотника, Малкия и Големия трон, Гъбата, Войника, Камъка на плодородието, Семейството. Тъй като всеки има право на свой собствен отговор, тези камъни нямат табели с подарените им имена. Единствено приликата може да подскаже или да им даде нова титла.
Освен за въображението Побитите камъни е и реален тест за интелигентност. Посетителят отличник ще направи своята разходка с обувки в ръка, без да взема безразборно камъни за спомен или да оставя боклуци след себе си. Неслучайно това място е предпочитано от терапевти и биолечители от цял свят.

Неговата силна енергия може да се усети от всеки,

собено ако докосва пясъка с боси крака и обгръща каменните колони дори и за малко. Доказателство в услуга на скептиците е фактът, че в района растат много лечебни билки, най-вече глог – белег за наличието на силна енергийна зона. Единственото място в Побитите камъни, където се е намесила човешка ръка, е при оформянето на каменен кръг, който се намира в самия край на местността, около три невисоки колони. Смята се, че това е и най-силният енергиен център.

Местността Побитите камъни не само разказва много, но и предлага много. Освен положителната енергия там съществуват 240 растителни вида, някои от които много редки, 7 вида бозайници и 21 вида птици. А близо до замрялата каменна гора тече най-лековитата вода в България за бъбречни заболявания.

За нея народът също е разказал легенда.

На това място преди много, много години достигали морски вълни. Брегът се охранявал от титани, които били подчинени на Бога. Недалеко имало малко селце, в което живеел млад мъж. Той бил безсмъртен, защото Бог му разкрил своето име. Но го предупредил, че ако разкаже пред друг тази велика тайна, отново ще се превърне в простосмъртен.

Един ден човекът се разхождал по морския бряг и срещнал невероятно красива девойка. Когато се върнал в селото, разбрал, че тя е определена за съпруга на водача на титаните. Тогава младият мъж отишъл при тях и ги помолил тя да бъде негова невеста. В замяна обещал да изпълни едно тяхно желание. Те дълго мислили и се съгласили при условие, че им разкрие името на Бога. Младежът се стъписал, но обещал да им отговори преди изгрев слънце.

Цяла нощ мислил

какво да прави. Час преди уречената среща избрал своята любов пред безсмъртието. Отишъл при титаните и им казал, че е съгласен, но ги помолил за малко време. Тогава започнал да подрежда пазачите на брега и накрая казал: „Аз току-що написах името на Бога с вашите тела”. Бог останал удивен от тази постъпка в името на любовта. С първите слънчеви лъчи титаните се превърнали в каменни колони. Това било божието наказание. Младежът тръгнал да дири своята любима. Щом я открил и се прегърнали силно, под краката им бликнал извор с вълшебна вода.

Човекът е човек, когато е на път. Пристигне ли на правилното място – в местността Побитите камъни например, той би могъл да докосне с ръка митовете и боговете. Стига да се представи добре на теста за въображение.

obekti.bg

Продължи с четенето

Варна

Кметът на Варна съди сам себе си

Published

on

Снимка: NOVA

Съдебната битка е започнала преди Благомир Коцев да стане градоначалник

Интересен казус в морската ни столица Варна. Кметът Благомир Коцев и бизнесменът Благомир Коцев се съдят за едно и също нещо, но от противоположни позиции. Общината, управлявана от Коцев, води дела срещу семейната му фирма, която той е ръководил преди да стане кмет. Спорът е за преместваеми обекти до ресторант „Хоризонт“ в Морската градина, предаде NOVA.

В началото на 2022 г., когато кмет на града е Иван Портних, главният архитект на общината Виктор Бузев издава разрешение за поставяне на шатри до ресторанта, които се използват от клиенти. Всъщност става дума за допълнително разрешение, а обект на полемиката е законно ли се употребява пространството и ако да, колко от него. През същата година от Районната прокуратура се самосезират срещу разрешението на Бузев. Впоследствие съдът обявява акта на главния архитект за нищожен. Шатрите обаче не са премахнати, защото дружеството обжалва.

Междувременно Благомир Коцев става кмет, а през пролетта на 2024 г. Върховният административен съд се произнася в полза на шатрите. Така бизнесменът Коцев печели срещу кмета Коцев.

След обжалване Апелативен съд – Варна решава, че първата инстанция е частично права – фирмата следва да предаде на община Варна владението върху 2 имота, както и да заплати 359 338,79 лв. Решението подлежи на обжалване пред ВКС.

Продължи с четенето

България

Ахинора представя първата българска AI поп песен – „Българка съм“ (ВИДЕО)

Published

on

Първият български AI инфлуенсър, Ахинора, отбелязва националния празник на България с иновативен музикален проект – песента „Българка съм“. Според проучване на дигиталната агенция BG Content, която стои зад проекта, това е първата AI поп песен, създадена в България.

С този творчески ход екипът зад Ахинора отново подчертава дълбоката връзка на дигиталния инфлуенсър с българската култура и наследство. Заглавието на песента не е случайно – тя е посветена на силата, красотата и духа на българската жена, като същевременно изразява национална гордост и любов към родината.

Музикален стил и послание

„Българка съм“ е създадена в динамичен поп стил, което я прави достъпна и въздействаща за широка аудитория. Макар да е бърза и ритмична, песента носи силно послание – възхвала на българската женственост и на несломимия дух на българския народ. Текстът ѝ рисува образа на горда, уверена и вдъхновяваща българка, чиято красота и сила са символи на националната идентичност.

„Очите ми светят като златен лъч,
Сърцето ми тупти – любовен жлъч.
Родена съм в земя на горд народ,
Българка съм – огън, пламък и живот.“

Чрез тези думи Ахинора предава усещането за национална принадлежност и възхищение към българската жена, която носи в себе си огъня на историята и традициите.

Впечатляващо видео с емблематични български места

Видеоклипът към „Българка съм“ съчетава съвременни AI технологии със зашеметяващи кадри от България. В него Ахинора пее на фона на някои от най-емблематичните български забележителности, сред които: Седемте рилски езера, Рилският манастир, Розовата долина, Пещерата „Божиите очи“, Паметникът на връх Шипка, Катедралата „Успение Богородично“ във Варна, Родопите и др.

Цветната и динамична визия на клипа цели да привлече вниманието на младата аудитория и да я запознае с красотата на България. Това е част от по-голямата мисия на проекта Ахинора – да популяризира страната ни пред дигиталното поколение и да предизвика интерес към българската култура и природа.

Коя е Ахинора?

Ахинора е първият български AI инфлуенсър, създаден с помощта на изкуствен интелект. Тя е виртуален персонаж, който привлича внимание със своето присъствие в социалните мрежи като Facebook и Instagram. Ахинора е проектирана да изглежда като модерен и атрактивен инфлуенсър, но всъщност е генериран с помощта на изкуствен интелект образ.

Тя се отличава с модерна визия, интелигентно подбрано съдържание и ангажираност към теми, които вълнуват младото поколение. Фокусът на Ахинора е върху здравословния начин на живот, популяризирането на книгите и културата, както и представянето на България като туристическа дестинация.

От дебюта си Ахинора събира хиляди последователи, а профилът ѝ в социалните мрежи се разраства с всеки изминал месец. Според създателите ѝ тя е иновация в дигиталния маркетинг, която ще постави основите на нова ера в инфлуенсърската индустрия в България.

Кои стоят зад проекта?

Дигиталната агенция BG Content, базирана във Варна, стои зад създаването на Ахинора и реализирането на този музикален проект. От началото на годината екипът активно развива дигиталния образ на първия български AI инфлуенсър, като налага нови стандарти в AI инфлуенсър маркетинга в страната.

Светослав Георгиев, основател на BG Content, споделя, че агенцията работи не само върху развитието на Ахинора, но и върху нови проекти, които ще утвърдят позициите на компанията като пионер в AI маркетинга в България.

Кой е Светослав Георгиев?

Зад създаването на Ахинора и песента „Българка съм“ стои Светослав Георгиев, варненски предприемач и основател на BG Content. Роден през 1993 г., той има богат опит в сферата на технологиите, маркетинга и дигиталните проекти.

Още в ученическите си години участва в международни научни състезания, организирани от НАСА и ESA, а по-късно следва „Корабни машини и механизми“ във Висшето военноморско училище „Н. Й. Вапцаров“, където продължава да участва по проекти организирани от НАСА и ESA, както разработва авторски проект за учебен кораб.  През 2020 г. основава дигиталната агенция BG Content, която се специализира в маркетинг, копирайтинг, уеб разработки и AI проекти.

Светослав Георгиев е двигателят зад няколко иновативни дигитални проекта, включително Seaglem – първата морска социална мрежа в Европа, проект „Ахинора“ и още няколко други медийни проекта.

С „Българка съм“ Ахинора и нейният екип доказват, че изкуственият интелект може да бъде не само част от дигиталния свят, но и инструмент за културна промоция. Песента е не просто музикален проект, а символ на модерна България – страна, която уважава своето минало, но смело гледа към бъдещето.

Продължи с четенето

Интересно

Volvo са монтирали фалшиви високоговорители „Bowers & VVilkins“ в колите за китайския пазар

Published

on

Клиентите на Volvo в Китай масово се оплакват, че техните превозни средства са били монтирани с фалшиви продукти. Като най-фрапантен случай те посочват монтирането на фалшиви високоговорители с надписи „Bowers & VVilkins“. Volvo отправи публично извинение в социалните медии, като обеща да разследва случая.

Когато купувате превозно средство от първокласен автомобилен производител, вие очаквате първокласно качество и автентични компоненти – в крайна сметка това е част от това, за което плащате. Така че беше доста шок за някои клиенти на Volvo в Китай, когато откриха, че колите им са били оборудвани с фалшиви високоговорители, предаде AutoZona.bg.

Проблемът излезе наяве, когато собственик на Volvo V60 съобщи за проблема, след като получи допълнителното оборудване като промоционален подарък от китайски дилър на Volvo. Въпреки това, при сравняване на седана с други модели S60, собственикът забеляза някои особености в купето.

Според китайската медия Sohu , въпросните високоговорители са имали етикета „Bowers & VV ilkins“ (обърнете внимание на двете „V“ вместо „W“), което показва, че превозното средство не е оборудвано с оригиналната аудио система Bowers & W ilkins с 15 високоговорителя. Освен това, лостът за смяна на скоростите в кристален стил нямаше функцията за излъчване на светлина, която обикновено се среща в моделите Volvo с високи спецификации.

Когато собственикът повдигнал въпроса пред представителсвото, нещата станаха още по-сложни. Съобщава се, че продавачът не говорел английски и не можел да направи разлика между „VV“ и „W“, което накарало дилъра да откаже замяна, настоявайки, че високоговорителите все още предлагат висококачествен звук.

Собствениците на Volvo намират фалшиви високоговорители „Bowers & VVilkins“ в китайски коли

След като недоволният клиент разпространи историята в социалните мрежи, бързо стана ясно, че това не е изолиран инцидент.

Както беше съобщено от JoongAng Ilbo , други собственици на Volvo в Китай също откриха високоговорители с надпис „Bo w ers & VVilkins“ или дори „Bo vv ers & Wilkins“ в своите превозни средства, което предизвика въпроси дали фалшивите продукти са били инсталирани умишлено. Засега остава неясно кои модели на Volvo са засегнати и дали всички те са били продадени от едно и също представителство.

Реакция и контрол на щетите на Volvo

След бурната реакция в социалните медии, китайското подразделение на Volvo излезе с изявление в Weibo на 12 февруари:

„Volvo Cars отдава голямо значение на „неправилното поведение в процеса на продажба на нови автомобили“, докладвано от някои клиенти наскоро. Дълбоко се извиняваме за неприятностите и неудобството, причинени на клиентите от този инцидент. Volvo Cars винаги стои до своите клиенти и никога няма да толерира поведение, което накърнява интересите на потребителите. След инцидента Volvo Cars незабавно започна специално разследване. Ние ще поддържаме принципите на откритост и прозрачност, ще проучим задълбочено причината за инцидента и ще се справим правилно с него в съответствие със законите и разпоредбите, за да гарантираме, че законните права и интереси на клиентите са напълно защитени.

Volvo Cars внедрява стриктна система за управление на проследяването на пълна връзка за оригинални аксесоари. Всеки оригинален аксесоар отговаря на глобалните унифицирани стандарти за качество, осигурявайки на клиентите безопасно и безпроблемно автомобилно изживяване. Volvo Cars винаги е била ориентирана към клиента и се е ангажирала да предоставя безопасни и надеждни продукти и услуги. В бъдеще ще засилим още повече надзора и управлението на оторизираните дилъри, цялостно ще стандартизираме стандартите и процесите за обслужване на продажбите и ще защитим ефективно законните права и интереси на всеки клиент.

Продължи с четенето

ПОПУЛЯРНО

You cannot copy content of this page