Connect with us

Икономика

Русия изпраща втори танкер със суров петрол до Китай през „Арктическия път на коприната“

Публикувано преди

на

Енергийните санкции срещу Русия помогнаха на Москва да осъществи второто по рода си плаване на танкер със суров петрол на изток през Арктическия кръг към Китай, маршрут, наречен „Арктически път на коприната“, който един ден може да революционизира търговските потоци на енергия от Русия към Азия, защото е около половината времето спрямо балтийските пристанища на Русия през Суецкия канал.

Данни за проследяване на кораби, събрани от Bloomberg, показват, че Василий Динков, специализиран танкер за разбиване на лед, е тръгнал от Мурманск, град в северозападна Русия, край Баренцово море, теглейки товар суров петрол. Корабът прекоси северното крайбрежие на Русия между 27 октомври и 4 ноември и навлезе в Беринговия проток, проток между Тихия и Северния ледовит океан, който разделя Аляска и Русия, на 5 ноември.

„Пътуването е най-краткият преход между Европа и Източна Азия, отнема половината време за достигане до Китай от балтийските пристанища на Русия в сравнение с конвенционалния маршрут през Суецкия канал“, каза Bloomberg.

Още преди войната в Украйна и произтичащите от нея санкции срещу Москва, търговските потоци вече бяха в началните етапи на изместване към Северния морски път.

През 2017 г. отбелязахме, че „транзитните маршрути през Арктика ще придобият определено ниво на важност по отношение на глобалната геополитика на Русия и Китай“.

Никълъс Лепан от Visual Capitalist публикува карта на всички критични маршрути и ресурси в Арктика през 2019 г.

В началото на 2020 г. ние подробно описахме как Русия, собственик на най-големия в света флот от ледоразбивачи, може да премине през арктическите води, разчиствайки пътя за корабите да преминават по северните маршрути.

И миналата година цитирахме министъра на националните ресурси и околната среда Дмитрий Кобилкин, който каза, че превозът на товари в най-северните териториални води на Русия ще надхвърли 80 милиона тона още през 2024 г.

Съществуват обаче значителни логистични пречки, които зависят изцяло от метеорологичните условия.

Ричард Матюс, ръководител на изследванията в E.A. Gibson Shipbrokers Ltd. в Лондон каза пред Bloomberg, че Северният морски път е жизнеспособен само през по-топлия период от годината.

„Изглежда малко вероятно значителни обеми да могат да бъдат транспортирани по този маршрут до лятото“, каза Матюс.

Но Виктор Катона, водещ анализатор на суров петрол в Kpler, каза, че щом настъпи пролетта, Северният морски път ще бъде от „жизнено важно значение“:

„Европа вече е изолирана.

„Ако не купуват, защо да заобикаляте цялата вселена, ако можете да използвате Северния морски път, за да стигнете до Китай за 20 дни?“ – каза Катона.

Първата доставка на суров петрол през Северния морски път се състоя през 2019 г. Втората е в ход в момента. И тъй като западните санкции срещу Москва променят глобалните вериги за енергийни доставки, Русия ще има предимство през Арктика през по-топлите периоди от годината при изпращането на суров петрол и сурови продукти в Азия по ускорен начин.

Zerohedge.com

Продължи с четенето

Икономика

Петролът пое надолу в началото на седмицата

Published

on

Цените на петрола се понижиха в азиатската търговия днес, тъй като опасенията за по-слабо търсене в най-големия световен вносител на петрол Китай оказаха натиск върху пазарните нагласи. Инвеститорите същевременно насочват вниманието си върху напредъка в преговорите за прекратяване на огъня в Близкия изток, които биха могли да намалят рисковете за доставките, информира Ройтерс, предаде БТА.

Фючърсите на суровия петрол сорт Брент поевтиняха с 13 цента или 0,2 на сто до 79,55 долара за барел. Котировките на американския лек суров петрол загубиха 13 цента или 0,2 на сто до 76,52 долара за барел.

Контрактите и на двата сорта отстъпиха близо 2 на сто в петък, след като инвеститорите смекчиха очакванията си за ръст на търсенето от страна на Китай, но приключиха седмицата до голяма степен без промяна спрямо предходната седмица, след като поредицата икономически данни от САЩ миналата седмица показа, че инфлацията е умерена, а разходите в търговията на дребно са стабилни.

Продължи с четенето

България

Еврозоната се отлага за 2026 г., а кабинетът се разбърза със Закона за еврото

Published

on

Продължи с четенето

България

Европейската комисия представи четири препоръки за българската икономика

Published

on

Европейската комисия представи днес препоръки за икономическото развитие на страните от ЕС, предаде БТА. За България Комисията издаде четири препоръки.

За следващата година ЕК очаква нашата страна да ограничи общия бюджетен дефицит под три процента от БВП и да запази равнището на държавния дълг в разумни граници в средносрочен план. Препоръчва се значително ускоряване на изпълнението на програмите на политиката на сближаване и по плана за възстановяване и устойчивост и за енергиен преход, включително с подобряване работата на администрацията и повишаване качеството на процедурите за обществените поръчки, както и укрепване на дейността на регулаторите.

Комисията очаква България да подобри образователния процес и уменията на работниците, както и да намали зависимостта от изкопаемите горива. Според ЕК е необходимо внедряването на възобновяеми енергийни източници при осигуряването на централно отопление, включително от ветрогенератори. Препоръчва се нашата страна да подобри възможностите за съхранение на енергия и на електропреносната мрежа, както и да подпомогне енергийно бедните граждани. Според ЕК е необходимо България да развие допълнително градския транспрот и железниците, включително с изграждането на необходимата инфраструктура.

Продължи с четенето

ПОПУЛЯРНО

You cannot copy content of this page