Connect with us

Авто

Продажбите на електромобили в Европа и ще има ли стимулиране за електромобилността в България

Публикувано преди

на

От януари до май 2022 г. общите регистрации на нови леки автомобили в ЕС са с 13,7% по-ниски в сравнение със същия период на миналата година. Пет месеца след началото на 2022 г. продажбите на нови автомобили се оттеглят на повечето пазари в региона, включително четирите основни: Италия (-24,3%), Франция (-16,9%), Испания (-11,5%) и Германия (-9,3%).

Акумулаторните електрически превозни средства почти удвоиха пазарния си дял

в сравнение със същия период на миналата година – сега те съставляват 10,0% от всички продажби – надминавайки plug-in хибридите, които представляват 8,9% от пазара на ЕС. От друга страна, превозните средства, задвижвани с дизел и бензин, продължиха да губят пазарен дял. Независимо от това, регистрациите на традиционните автомобили на изкопаеми горива все още доминират на пазара с общ дял от 52,8%.

През първото тримесечие на 2022 г.

продажбите на акумулаторни електрически превозни средства (BEV) в ЕС

скочиха с 53,4% до общо 224 145 автомобила. Много пазари в ЕС отчитат трицифрени процентни печалби, като Румъния отчита най-силен ръст на продажбата на електрически коли (+408,0%). От четирите най-големи пазара в региона Испания отбелязва най-рязък ръст (+110,3%), следвана от Франция (+42,7%) и Германия (+29,3%). Италия беше единственият пазар в ЕС, който отчете спад в продажбите на BEV (-14,9%).

В България, според данни на ААП, също има ръст

С 563 030 продадени коли от януари до март, хибридните електрически превозни средства (HEV) бяха най-разпространеният вид гориво след бензина по отношение на обема в ЕС, с увеличение от 5,3%. С изключение на Италия (-6,3%), всички основни пазари допринесоха за положителното представяне в региона.

CNN тъкмо съобщи, че

автомобилът със слънчева светлина Лайтиър 0 (Lightyear Zero)

ще влезе в производство тази година. В допълнение към зареждането в щепселните точки, той ще получи тласък от слънчевите панели на покрива, капака и багажника.

Нидерландската компания „Лайтиър“ (Lightyear) обяви, че тази есен ще започне да произвежда първия в света сериен автомобил, оборудван със слънчеви панели.

Лайтиър 0 ще има извити слънчеви панели на покрива, капака и багажника, които зареждат електрическата батерия по време на шофиране (или при престой на паркинг), а първата доставка в Европа може да бъде още през ноември.

Компанията казва, че колата ще може да изминава около 388 мили, без да спира за презареждане, и ще има допълнителен обхват до 44 мили на ден от слънчевите панели. За сравнение, това е малко повече от Тесла Модел 3 (374 мили) и значително повече от Киа Ниро Лонг Рейндж (285 мили).

Слънчевата гама ще осигури допълнително захранване на мили за дълги пътувания, но също така означава, че ще прекарвате по-малко време в точки за зареждане – или може дори да нямате нужда от тях изобщо. Компанията казва, че в горещ окръг като Испания или Португалия, ако ежедневното ви пътуване до работното място е под 22 мили, няма да е необходимо да включвате колата до седем месеца. При по-облачен климат, като Нидерландия, колата ще се нуждае от зареждане след два месеца.

„0“ има много общо с прототипа Лайтиър Уан, който беше представен преди две години, но е в състояние да направи повече с по-малка батерия, казва главният изпълнителен директор и съосновател на компанията Лекс Хофслоут.

„Задвижващият агрегат е най-ефективният в света“,

твърди той, добавяйки, че аеродинамичната форма на автомобила и четирите вградени двигателя позволяват на по-малка батерия да осигури същия обхват.

И други компании разработват автомобили със слънчеви панели, но нито една все още не е готова да излезе на пазара.

Но докато цялата концепция на Лайтиър 0 може да се основава на подобряване на ефективността и намаляване на времето за зареждане,  той има максимална скорост от само 100 мили в час, а времето му от 0 до 100 мили в час е бавно – 10 секунди.

Освен това е скъп: един от моделите за стартиране ще ви струва 250 000 евро (262 000 долара) – малко повече от Ферари Рома и на известно разстояние от семейните електромобили от средния клас като Нисан Лийф (около 27 000 долара) или Тесла Модел 3 (около $50 000).

Компанията се надява да пусне

„модел на хората“

– условно наречения Лайтиър Ту – до 2025 г., който ще се продава за около 30 000 евро (31 215 долара).

Затова пък през 2021 година Китай има нов най-продаван електромобил и това е компактният Уулинг Хонгуанг Мини. Марката е успяла да утрои продажбите си спрямо 2020 година и може да се похвали с 395 451 продадени автомобила, сочат данни от Китайската браншова асоциация. Принос за многото продажби има и цената на малката ел. кола, която може да се похвали и с титлата за

най-евтин електромобил в Китай

с цена от около само 3800 евро!

Ще има ли скоро евтини електромобили в България? Според данни на Асоциацията на автомобилните производители у нас напоследък има ръст на продажбите на електрически коли от 19%. Но засега електрификацията у нас се стимулира само от липсата на такси при паркиране и от данъците. Няма субсидиране от държавата при покупка на електромобил.

БТА

Продължи с четенето

Авто

За ден във Варненска област са хванати двама шофьори на камиони с над 1,2 промила алкохол в кръвта

Published

on

Само за един ден при специализирана полицейска операция във Варненска област са хванати двама шофьори на камиони, седнали зад волана с над 1,2 промила алкохол в кръвта, съобщиха от дирекцията на МВР в крайморския град. За БТА от полицията уточниха, че единият от пияните шофьори е бил с 1,43 промила.

В рамките на акцията са проверени общо 55 тежкотоварни автомобила, в които е имало 60 души. В операцията са участвали и представители на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“, Агенция „Пътна инфраструктура“, НАП и Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда“.

За липса на оборудване в камиона са съставени 12 фиша. На водачи са връчени още 18 електронни фиша и са написани две глоби заради липса на винетка.

БТА

Продължи с четенето

Авто

България е на едно от челните места в Европа по ръст на продажбите на нови автомобили

Published

on

През последната година по ръст на продажбите на нови автомобили България е на едно от челните места в Европа, каза днес за БТА Ивайло Жеглов, управител на фирма Expo Team, която съвместно с Двореца на културата и спорта организира „Автосалон Варна 2025“.

Новите коли вече са доста по-достъпни както за фирмите, така и за хората, посочи Жеглов. По думите му те са предпочитани, тъй като при тези втора ръка има рискове. Индустрията се развива изключително бързо и тенденцията е хората да искат да си сменят автомобилите още преди изтичането на лизинга, каза още Жеглов.

Експертът коментира, че производителите се съревновават чии машини ще имат по-голям пробег и ще бъдат по-комфортни, по-мощни, по-издръжливи. От тази надпревара печели потребителят, посочи Жеглов. Той уточни, че особено при хибридите вече има коли, които изминават над 1000 километра. При електрическите автомобили също се полагат усилия батерията да осигурява по-дълъг пробег.

Азиатските автомобили настъпват и у нас, каза още Жеглов. По думите му с най-бързо развитие са китайските компании. Той уточни, че ако на миналогодишния автосалон във Варна са били представени три китайски марки, сега са вече пет. И прогнозира, че до 5 години те ще са с най-голям пазарен дял при продажбите на нови автомобили. Това може да не се случи само ако азиатските компании не изградят свои мрежи и да осигурят добър сервиз, допълни Жеглов. Той посочи още, че както и да се развие пазарът в бъдеще, интересът на потребителите към германските марки автомобили си остава много висок, както и към японските и корейските.

„Автосалон Варна 2025“ ще продължи до 12 септември. На него са представени най-новите модели от водещите световни марки. За пръв път на автосалона са показани и колекционерски автомобили. Традиционно е оформена и тест драйв зона, в която посетителите могат да направят пробно шофиране с повече от 35 коли. На изложението активно присъстват и моторите, като чешка марка представя премиерно за България и Европа два нови модела.

БТА

Продължи с четенето

Авто

Един човек е загинал, а 17 са ранени в катастрофи в страната през изминалото денонощие

Published

on

Един човек е загинал, а 17 са ранени при пътнотранспортни произшествия в страната през изминалото денонощие, съобщиха от МВР на сайта си. За изминалите 24 часа тежките катастрофи с пострадали са 17.

В София са регистрирани 21 леки катастрофи и една тежка. Двама са ранени, а загинали няма.

От началото на месеца са станали 139 катастрофи с девет загинали и 177 ранени. От началото на годината пътнотранспортните произшествия са 5268, загиналите са 335, а ранените 6584.

Продължи с четенето

ПОПУЛЯРНО

You cannot copy content of this page