Connect with us

Интересно

Притча: Как мравката загуби мотивация за работа

Публикувано преди

на

Всеки ден малката Мравка пристигаше рано на работното си място и започваше да работи. Произвеждаше и беше доволна. Шефът – Лъвът – обаче се учудил, че мравката работи без надзор. „Ако тя произвежда толкова без надзор, не би ли могла да произвежда повече, ако е под нечий надзор“? – замислил се той.

Така той нае една Хлебарка, която имаше голям опит като надзорник и изготвяше чудесни доклади. Първото решение на Хлебарката бе да въведе контрол на достъпа за Мравката. След това на Хлебарката ѝ бе нужна секретарка, за да ѝ помага с изготвянето на докладите и тя нае един Паяк, който освен с архивите, се занимаваше и с контрол на телефонните разговори.

Лъвът бе очарован от докладите на Хлебарката и я помоли и за графики на производството и анализ на тенденциите, за да ги представи на срещи, специално организирани за тази цел. За тази цел на Хлебарката ѝ купиха компютър, лазерен принтер и бе наета една Муха, която да ръководи отдел информатика. Мравката, доскоро продуктивна и весела, бе отчаяна от толкова хартии и срещи, които отнемаха цялото време!

Лъвът стигна до заключение, че е дошъл моментът да се създаде длъжност отговорник за сектора, където работеше Мравката. Постът бе поверен на един Щурец, чието първо решение бе да закупи килим и ергономичен стол за бюрото си. Новият отговорник, Щурецът, също имаше нужда от компютър и асистентка (която взе от предната си служба), за да му помага да подготвя стратегическия план за оптимизиране на работата и да контролира бюджета за сектора, където работи Мравката, която на този етап вече не се забавляваше и с всеки изминал ден се ядосваше все повече.

По същото време Щурецът убеди Лъва за абсолютната необходимост от проучване на средата. След като проучи работната натовареност, Лъвът забеляза, че секторът на Мравката не произвеждаше вече колкото преди.

Той нае един Бухал – известен консултант – да осъществи одит и да предложи решения. Бухалът изкара три месеца в офисите и направи огромен доклад, в няколко тома, със заключението: „Има много персонал в това предприятие.“

Познайте първо кого уволни Лъвът? Мравката, естествено, защото тя „проявява липса на мотивация и конфликтно поведение“.

Продължи с четенето

Интересно

На 14 юли стартира „Диви и щастливи“ – първото по рода си романтично онлайн риалити предаване

Published

on

“Диви и Красиви” е първо по рода си романтично онлайн риалити предаване в България, в което 14 напълно непознати мъже и жени ще преминат през буря от емоции и куп вълнуващи предизвикателства, за да открият цената на истинската любов.

За разлика от стандартните предавания в българския ефир, зрителите на “Диви и Красиви” могат да очакват изключителна динамика, професионална кинематография, интригуващо съдържание. Първото излъчване ще бъде на 14ти юли 2024 от 18ч, като седмично ще се излъчват по два епизода.
“Диви и Красиви” е изцяло авторска концепция, създадена от Михаил Недков и Неделчо Богданов.

Вижте трейлъра и се абонирайте за Ютуб канала на “Диви и Красиви”, за да не пропускате нито един епизод.

 

 

Продължи с четенето

Интересно

Ватикана ще изгражда соларен парк за своите енергийни нужди

Published

on

Папа Франциск разпореди изграждането на фотоволтаична централна, която да покрива енергийните нужди на Ватикана, предаде Ройтерс. Ватиканът е най-малката държава в света с площ от едва 0,44 кв. км.

87-годишният понтифик нареди чрез личен папски указ централата да бъде изградена извън стените на Ватикана, в северозападните покрайнини на Рим.

Районът принадлежи на Ватикана и в него вече се помещава радиопредавателен център на Радио Ватикана, който също ще се захранва от новия соларен парк. В папския указ не се уточнява колко голяма ще бъде този парк и кога ще бъде готов.

„Трябва да преминем към устойчив модел на развитие, който намалява парниковите емисии в атмосферата, като се стреми към климатична неутралност“, казва Франциск в указа.

Франциск отправи предупреждение за опасностите и предизвикателствата, свързани с изменението на климата, както и за необходимостта от намаляване на използването на изкопаеми горива в своята забележителна енциклика „Laudato Si“ от 2015 г. В нея той предупреди, че планетата „започва все повече да прилича на огромна купчина боклук“.

Папата възложи задачата за изграждането на соларния парк на кардинала, който изпълнява функциите на управител на Ватикана, и на ръководителя на Администрацията за управление на имуществото на Светия престол. Това е службата, която управлява имуществото на Ватикана и обикновено се описва като нейната централна банка.

БТА

Продължи с четенето

Интересно

Ето за какво да внимавате при почивката на плажа

Published

on

Търговците да бъдат коректни, а почиващите да четат внимателно условията за ползването на туристическите услуги. За това призова Габриела Руменова от онлайн платформата „Ние, потребителите“ пред радио „Фокус“.

„В началото на новия летен сезон станах свидетел на ситуация, в която туристи се възмущаваха, че са им таксували шалтета и масичка към наетите от тях два шезлонга и чадър, като твърдяха, че не е имало предварителна информация за това. Нашата проверка на информационната табела за платената зона показа, че цени за наем на масичка и шалтета все пак има, но те са със значително по-дребен шрифт и в далеч по-невзрачен цвят в сравнение с тези за основните атрибути – шезлонг и чадър. Това е некоректно от страна на търговеца и може да въведе в заблуждение потребителя, както и се е случило с тези хора“, разказа Руменова. Тя добави, че това е нелоялна търговска практика и за нея трябва да сезират контролния орган – Комисия за защита на потребителите, както и Министерството на туризма.

Във връзка със случая експертът припомни, че ценоразписите за предоставяните на плажа и където и да било другаде услуги, менютата в заведенията и т.н., трябва задължително да са и на български език и в български лева. Те трябва да са ясно и четливо изписани и да не въвеждат в заблуждение чрез игра с шрифтове, цветове и пр. Освен това, ако търговецът не е посочил цена за дадена услуга, то потребителят не следва да дължи нищо.

Габриела Руменова препоръча още преди да резервираме място за настаняване, след като вече сме прегледали няколко оферти, да се върнем и да прочетем отново в детайли тази, на която сме се спрели, преди да я капарираме. Така ще се уверим, че не сме се заблудили за нещо. Добре е също така преди това да се свържем с обекта и да се поинтересуваме на рецепция за важните за нас неща, тъй като от наша гледна точка те може да се решаващи да се спрем на именно тази оферта, а за хотелиера да са второстепенни или съвсем незначителни.

Тя даде пример с чадъри към all inclusive-a на хотел, които се оказват на последна линия. А също и с история на майка с малки деца с резервация на стая, за която се е знаело, че няма изглед към морето, но не е било известно, че прозорците гледат към гробищата. Руменова обърна внимание и на това да се внимава с амбулантните търговци на храна и плажни принадлежности, както и задължително да се изисква касов бон.

expert.bg

Продължи с четенето

ПОПУЛЯРНО

You cannot copy content of this page