Connect with us

Новини

Правителството се опитва да узакони строителството на „Хемус“

Публикувано преди

на

Служебният кабинет прави опит да разреши драмата с незаконното строителство на автомагистрала „Хемус“ и част от скоростния път Видин – Ботевград. На днешното си заседание Министерският съвет одобри проект за изменение на Закона за устройство на територията, който цели въпросните обекти да получат статут на търпимост.

Законопроектът е ключов и след внасянето му в Народното събрание съдбата му ще зависи изцяло от народните представители.

Изготвените промени имат за цел да направят „търпими“ големите инфраструктурни обекти, които са строени без нужните строителни книжа. За някои от тях липсват одобрени инвестиционни проекти, разрешителни за строеж и др.

Другият проблем с тях е, че те са строени по т.нар. инхаус процедура, която бе заклеймена като порочна от предишното служебно правителство и от редовния кабинет „Петков“ заради огромните аванси, които са раздавани на фирмите, но и заради превъзлагането на дейностите на частни компании. Такъв е случаят с държавното „Автомагистрали“.

Бившият регионален министър Гроздан Караджов също имаше идея за подобно узаконяване на обектите и дори заявяваше, че е готов да си носи кръста от подобно решение. В краткия живот на кабинета „Петков“ промените така и не станаха факт.

Припомняме, че в последните дни Народното събрание разглежда промени в Закона за обществени поръчки, също внесени от кабинета, които целят напълно да отпадне възможността търгове да се възлагат чрез инхаус.

Според промените в ЗУТ статут на търпимост ще получат обекти, които отговарят на техническите правила и норми, но са изградени, реконструирани или ремонтирани без изискващите се строителни книжа – одобрени инвестиционни проекти и издадено разрешение за строеж. Тази разпоредба ще е валидна за транспортната техническа инфраструктура и съоръженията към нея – мостове, тунели, надлези, подлези, прелези, преносните (довеждащите и отвеждащите) мрежи и др.

Ако предложеният законопроект бъде приет в този вид, строежите няма да подлежат на премахване и забрана за ползване“, се посочва в днешното решение на кабинета.

Преместваеми обекти

Законопроектът предвижда връзките на преместваеми обекти към електрическа мрежа и друга техническа инфраструктура да се реализират с издаването на разрешение на строеж. Промяната е предложена заради трагичния инцидент с дете, което почина преди година от токов удар, след като стъпи на оголен кабел в центъра на София.

И още

С промените се възстановява общият 5-годишен срок за отчуждаване и обезщетяване на собствениците на имоти, предназначени за озеленени площи. Въведеният по-дълъг, 15-годишен срок, в предишна промяна на закона бе обявен за противоконституционен с решение на КС от октомври 2020 г. Съдиите посочваха, че той е прекомерен и нарушаващ баланса между нуждите на общия интерес и защитата на основните права на гражданите. По тази причина е предложено да се възстанови общия 5-годишен срок за отчуждаване, установен с приемането на ЗУТ.

Припомняме, че кабинетът бе пуснал за обществено обсъждане промени в ЗУТ през септември, но те бяха изтеглени заради различни становища по закона. Така сегашният законопроект бе качен за обсъждане през ноември.

economic.bg

Продължи с четенето

Новини

На 2 декември ще се проведе 25-то класик рали „ОБИКОЛКА НА ВАРНА”

Published

on

By

Авто Мото Ретро Клуб Варна организира 25-то класик рали „ОБИКОЛКА НА ВАРНА”, което ще се проведе на 2 декември във Варна.

П Р О Г Р А М А
25-то класик рали
„ОБИКОЛКА НА ВАРНА”
02 декември 2023
Варна, Катедрален храм „Свето Успение Богородично”
08:30 ч. Пристигане на автомобилите пред Катедрален храм “Свето Успение Богородично”
09:00 ч. – техническа конференция със състезателите в „Юнашки салон”
09:30 ч. – технически преглед на автомобилите и административна проверка
10:00 ч. – Време за медии и публикуване на списъка с допуснатите до старт екипажи
10:30 ч. – официално откриване
10:45 ч. – старт на първи автомобил
16:00 ч. – финал
17:00 ч. – награждаване

Продължи с четенето

Новини

Директори във Варна си имат “лични“ служебни коли и “лични“ служебни шофьори

Published

on

By

Директори във Варна си имат „лични“ служебни коли и „лични“ служебни шофьори. Някои от служебните автомобили на общината са дадени за ползване на държавни структури и бивши министри.

Това е установил кметът Благомир Коцев, след като е решил да направи внезапна проверка.  Коцев е отишъл на проверка на строителни обекти от ремонтната програма, за която Община Варна е теглила заеми през 2021 г. и 2022 г., като е пътувал със служебен автомобил без отличителни надписи.

Общината има около 200 автомобила. От тях в сертифицирана изправност са около 25. В този, в който аз се качих, светиха множество сигнали за неизправност, включително и този за спирачките„, пише в профила си във Фейсбук Коцев.

Кметът обяснява, че от една година всички автомобили са оставени без поддръжка заради обжалване на обществени поръчки, съдебни дела и чиновнически процедури. Той е решил да разговаря с шефа в гаража на Общината.

В общината имаме около 200 коли, някои от тях не съм виждал – дадени са за ползване на държавни структури, бивши министри и не знам още кой. Аз просто трябваше да подпиша документите„, казал служителят на Коцев.

После обяснил, че някои директори си имат „лични“ служебни коли и „лични“ служебни шофьори. Шофьори пък се водели на списък, но някои били в пенсионна възраст, а други изобщо не са във Варна.

Дадени са (шофьорите – бел. ред.) заедно с колите да разкарват хора от държавни органи извън Варна„, станало ясно от думите на служителя.

Освен това от година колите на общината са оставени без ремонт и поддръжка, а масло и филтри се купуват чрез „авансите на домакините“. Коцев допълва, че се е качил на един от автомобилите, който е бил без техническа изправност.

„Тук става дума за престъпна безотговорност и докато не съм сигурен, че автомобилите са в изрядно техническо състояние, планирам да спра използването на близо 180 коли от парка на Общината. Ще се ползват само онези около 20 изправни и технически годни„, категоричен е кметът на града.

Той обяснява, че служебен транспорт ще се ползва само при наложителни случаи и при специален разрешителен режим. Според него директорите могат да идват и да напускат работното си място като всеки нормален гражданин – с личен или градски транспорт, както правел и самият кмет.

Привилегии и елити в Общината няма да има. Това време мина. Изискал съм доклад и решение за оптимизиране на автомобилния парк. Каквото е негодно и не подлежи на разумен ремонт, ще се бракува. Докато не получа работещо и ефикасно решение, ключовете за служебните автомобили ще останат в кабинета ми“,добавя варненският кмет.

Offnews.bg

Продължи с четенето

Новини

Безплатен концерт на музиканти от Финландия в Есенния салон на изкуствата във Варна

Published

on

By

Музиканти от финландския град Турку пристигат специално за Есенния салон на изкуствата във Варна. Микаел Кемпайнен – пиано и Мати Копонен – цигулка, ще изнесат камерен концерт тази вечер – 29 ноември от 18 часа в Градската художествена галерия "Борис Георгиев". Входът е свободен.

Събитието се провежда по повод 60-ата годишнина от побратимяването на Варна с Турку. Организира се от отдел "Протокол и международно сътрудничество" към дирекция "Канцелария на кмета" и дирекция „Култура“ към Община Варна. Ще присъства Красимир Ганчев, почетен консул на Република Финландия във Варна.

Събитието започва с кратък филм за финландския град. Следва едночасовата концертна програма, за която са подбрани произведенията на Лудвиг ван Бетовен – Соната за пиано и цигулка в ре мажор, оп. 12 №.1; Йоханес Брамс – Соната за пиано и цигулка в ре минор, оп.108; Жан Сибелиус – 5 пиеси за цигулка и пиано, оп. 81.

Мати Копонен е работил в много финландски професионални оркестри, като например Хелзинкския филхармоничен оркестър и Симфоничния оркестър на Финландското радио. В Камерния оркестър на Лапландия пък е бил водеща втора цигулка през есенния сезон на 2013 г. През август 2018 г. Копонен започва като 1- ви концертмайстор на Филхармоничния оркестър на Турку. Микаел Кемпайнен учи пиано при Мина Пьоленен и професор Лииса Похьола в Академията „Сибелиус“ във Финландия. Той също така посещава майсторски класове и е учил камерна музика с Ралф Готони и интерпретация на Lied с Илмо Ранта и Хартмут Хьол.

Кемпайнен е получавал много награди от конкурси за пиано и камерна музика. Бил е солист на няколко оркестъра и фестивали и е правил радио записи за Финландската радиоразпръсквателна компания (YLE). Активен камерен музикант, който свири с широк диапазон струнни инструменти, той работи като корепетитор в Консерваторията в Турку и често е пианист в майсторски класове и конкурси.

Продължи с четенето

ПОПУЛЯРНО

You cannot copy content of this page