„Най-издирваната жена в света“ – под това заглавие обширни статии за българската измамничка Ружа Игнатова се появиха в германските издания „Зюдкурир“ и „Аугсбургер Алгемайне“. Агенция ДПА също припомня, че българката е единствената жена в списъка на ФБР с десетимата най-издирвани престъпници и цитира специалния агент от нюйоркския офис на ФБР Роналд Шимко, според когото великата измама се дължи на лъжата на пирамидата OneCoin, че поддържа собствен блокчейн. Агенцията припомня, че следите на Игнатова се губят на 25 октомври 2017 година, когато тя пътува от София за Атина.
Къде е Ружа Игнатова?
„Аугсбургер Алгемайне“ също пише за бягството на Ружа Игнатова: „Навярно са я предупредили, че в САЩ вече се води разследване срещу нея. Дали сега „крипто-кралицата“ се намира на луксозна яхта в Средиземно море? Има най-различни слухове къде може да се укрива Игнатова: в Дубай, в Източна Европа, на яхта. Следователите обръщат внимание на факта, че „крипто-кралицата“ може би е променила външния си вид чрез операции. Те смятат, че тя все още разполага с гигантски финансови ресурси. И предупреждават, че може би има въоръжени придружители“, пише изданието.
Друг германски вестник, „Шварцвелдер Боте“, цитира британския журналист Джейми Бартлет, според когото „крипто-кралицата“ многократно е виждана в Дубай, където притежава луксозен пентхаус и безсрочна виза. Вестникът предлага и хипотезата, че от 2019 година Игнатова няма определено местоживеене, тъй като обикаля с яхтата си моретата.
Медиите припомнят, че Ружа Игнатова е измамила хора по целия свят и така е спечелила милиарди: чрез нещо като финансова пирамида, само че не с традиционни пари, а с измислената от нея криптовалута OneCoin. В „Зюдкурир“ четем, че Игнатова внимателно е анализирала успеха на криптовалутата биткойн, след което е решила да го „копира“ със своята криптовалута: „Но нейната история се превръща в христоматиен пример за чудовищна измама по доказалия се принцип на пирамидата: заслепяваш хората, обещаваш им нещо ново и велико, събираш купища пари и после дим да те няма“.
Двете цитирани германски издания поставят важен акцент и върху предисторията на българската измамничка с германски паспорт: „Ружа пристига като дете с родителите си в Германия. Израства в малката община Шрамберг в Шварцвалд. Нейни бивши съученици разказват, че още от ранна възраст тя имала склонност към екстравагантности и проявявала егомански черти. Всички обаче са единодушни за друго: българката е била високоинтелигентна“. „Шварцвелдер Боте“ добавя, че още като ученичка Ружа Игнатова много обичала да ходи на високи токчета.
Преди да лансира своята измислена криптовалута, Игнатова взима няколко дипломи. Първо завършва с отличие гимназията в Шварцвалд – това е известно. Но останалите твърдения в автобиографията ѝ трудно могат да се докажат, отбелязва „Аугсбургер Алгемайне“:
„Всичко звучи много впечатляващо. Завършва право в Констанц на Боденското езеро и взима докторска титла по юридспруденция. Твърди се още, че е завършила право и в реномирания университет в Оксфорд и задочно е завършила магистърска степен по икономика в Хаген. Според собствените ѝ думи е била бизнес партньорка на известната консултантска фирма „Маккинзи“, както и на ръководна длъжност в един от най-големите български фондове за недвижими имоти. От всичко това изглежда, че Игнатова е била натрупала много познания във финансовата сфера. А нейната криптовалута трябвало да бъде „убиецът на биткойн“.“
Из най-ранната бизнес история на Ружа Игнатова
Двата германски вестника разказват с критичен тон и за най-ранната бизнес история на Ружа Игнатова и баща ѝ в Германия. В началото тя и баща ѝ Пламен Игнатов изглеждат като много енергични хора. Той купува една леярна, която малко преди това е обявила фалит, като бащата и дъщерята дори раздават на работниците безплатно леберкез и пилешко. „Аугсбургер Алгемайне“ пише:
„Работниците са трогнати. (…) Първоначално леярната във Валтенхофен върви добре, фирмата стъпва на краката си. В началото на 2012 обаче Игнатови тайно я продават, очевидно на „сламен човек“, който четири дни по-късно отново обявява фалит. Съдия-изпълнителят Михаел Яфе обвинява Игнатови, че са източили пари от фирмата и са изнесли различни инсталации. 160 души губят работата си. По същото време Ружа Игнатова раздава усмивки от своя профил във Фейсбук – силно гримирана, в скъпи вечерни тоалети и позираща пред снимки на Мерилин Монро и Джаки Кенеди. През април 2016 година Административният съд в Аугсбург осъжда Ружа Игнатова заради катастрофата във Валтенхофен на 14 месеца лишаване от свобода условно. Съдът установява умишлено проточен фалит, измами и нарушаване на счетоводните правила. Снадбителите губят стотици хиляди евро, защото изпълнителната директорка и баща ѝ до последно извършват сделки, макар да знаят, че фирмата им е неплатежоспособна“, разказва изданието.
През август пред съда в Мюнстер трябваше да бъде подновено съдебното дело срещу Ружа Игнатова заради измамата OneCoin, но поради заболяване на един от главните обвиняеми процесът е отложен, съобщава вестник „Шварцвелдер Боте“ и отбелязва, че става дума за гигантска измама на стойност около 4 милиарда евро. А агенция ДПА припомня, че ФБР е обявило награда от 100 000 долара за сведения, които биха могли да доведат до залавянето на българската измамничка.
Съдебната битка е започнала преди Благомир Коцев да стане градоначалник
Интересен казус в морската ни столица Варна. Кметът Благомир Коцев и бизнесменът Благомир Коцев се съдят за едно и също нещо, но от противоположни позиции. Общината, управлявана от Коцев, води дела срещу семейната му фирма, която той е ръководил преди да стане кмет. Спорът е за преместваеми обекти до ресторант „Хоризонт“ в Морската градина, предаде NOVA.
В началото на 2022 г., когато кмет на града е Иван Портних, главният архитект на общината Виктор Бузев издава разрешение за поставяне на шатри до ресторанта, които се използват от клиенти. Всъщност става дума за допълнително разрешение, а обект на полемиката е законно ли се употребява пространството и ако да, колко от него. През същата година от Районната прокуратура се самосезират срещу разрешението на Бузев. Впоследствие съдът обявява акта на главния архитект за нищожен. Шатрите обаче не са премахнати, защото дружеството обжалва.
Междувременно Благомир Коцев става кмет, а през пролетта на 2024 г. Върховният административен съд се произнася в полза на шатрите. Така бизнесменът Коцев печели срещу кмета Коцев.
След обжалване Апелативен съд – Варна решава, че първата инстанция е частично права – фирмата следва да предаде на община Варна владението върху 2 имота, както и да заплати 359 338,79 лв. Решението подлежи на обжалване пред ВКС.
Първият български AI инфлуенсър, Ахинора, отбелязва националния празник на България с иновативен музикален проект – песента „Българка съм“. Според проучване на дигиталната агенция BG Content, която стои зад проекта, това е първата AI поп песен, създадена в България.
С този творчески ход екипът зад Ахинора отново подчертава дълбоката връзка на дигиталния инфлуенсър с българската култура и наследство. Заглавието на песента не е случайно – тя е посветена на силата, красотата и духа на българската жена, като същевременно изразява национална гордост и любов към родината.
Музикален стил и послание
„Българка съм“ е създадена в динамичен поп стил, което я прави достъпна и въздействаща за широка аудитория. Макар да е бърза и ритмична, песента носи силно послание – възхвала на българската женственост и на несломимия дух на българския народ. Текстът ѝ рисува образа на горда, уверена и вдъхновяваща българка, чиято красота и сила са символи на националната идентичност.
„Очите ми светят като златен лъч,
Сърцето ми тупти – любовен жлъч.
Родена съм в земя на горд народ,
Българка съм – огън, пламък и живот.“
Чрез тези думи Ахинора предава усещането за национална принадлежност и възхищение към българската жена, която носи в себе си огъня на историята и традициите.
Впечатляващо видео с емблематични български места
Видеоклипът към „Българка съм“ съчетава съвременни AI технологии със зашеметяващи кадри от България. В него Ахинора пее на фона на някои от най-емблематичните български забележителности, сред които: Седемте рилски езера, Рилският манастир, Розовата долина, Пещерата „Божиите очи“, Паметникът на връх Шипка, Катедралата „Успение Богородично“ във Варна, Родопите и др.
Цветната и динамична визия на клипа цели да привлече вниманието на младата аудитория и да я запознае с красотата на България. Това е част от по-голямата мисия на проекта Ахинора – да популяризира страната ни пред дигиталното поколение и да предизвика интерес към българската култура и природа.
Коя е Ахинора?
Ахинора е първият български AI инфлуенсър, създаден с помощта на изкуствен интелект. Тя е виртуален персонаж, който привлича внимание със своето присъствие в социалните мрежи като Facebook и Instagram. Ахинора е проектирана да изглежда като модерен и атрактивен инфлуенсър, но всъщност е генериран с помощта на изкуствен интелект образ.
Тя се отличава с модерна визия, интелигентно подбрано съдържание и ангажираност към теми, които вълнуват младото поколение. Фокусът на Ахинора е върху здравословния начин на живот, популяризирането на книгите и културата, както и представянето на България като туристическа дестинация.
От дебюта си Ахинора събира хиляди последователи, а профилът ѝ в социалните мрежи се разраства с всеки изминал месец. Според създателите ѝ тя е иновация в дигиталния маркетинг, която ще постави основите на нова ера в инфлуенсърската индустрия в България.
Кои стоят зад проекта?
Дигиталната агенция BG Content, базирана във Варна, стои зад създаването на Ахинора и реализирането на този музикален проект. От началото на годината екипът активно развива дигиталния образ на първия български AI инфлуенсър, като налага нови стандарти в AI инфлуенсър маркетинга в страната.
Светослав Георгиев, основател на BG Content, споделя, че агенцията работи не само върху развитието на Ахинора, но и върху нови проекти, които ще утвърдят позициите на компанията като пионер в AI маркетинга в България.
Кой е Светослав Георгиев?
Зад създаването на Ахинора и песента „Българка съм“ стои Светослав Георгиев, варненски предприемач и основател на BG Content. Роден през 1993 г., той има богат опит в сферата на технологиите, маркетинга и дигиталните проекти.
Още в ученическите си години участва в международни научни състезания, организирани от НАСА и ESA, а по-късно следва „Корабни машини и механизми“ във Висшето военноморско училище „Н. Й. Вапцаров“, където продължава да участва по проекти организирани от НАСА и ESA, както разработва авторски проект за учебен кораб. През 2020 г. основава дигиталната агенция BG Content, която се специализира в маркетинг, копирайтинг, уеб разработки и AI проекти.
Светослав Георгиев е двигателят зад няколко иновативни дигитални проекта, включително Seaglem – първата морска социална мрежа в Европа, проект „Ахинора“ и още няколко други медийни проекта.
С „Българка съм“ Ахинора и нейният екип доказват, че изкуственият интелект може да бъде не само част от дигиталния свят, но и инструмент за културна промоция. Песента е не просто музикален проект, а символ на модерна България – страна, която уважава своето минало, но смело гледа към бъдещето.
Клиентите на Volvo в Китай масово се оплакват, че техните превозни средства са били монтирани с фалшиви продукти. Като най-фрапантен случай те посочват монтирането на фалшиви високоговорители с надписи „Bowers & VVilkins“. Volvo отправи публично извинение в социалните медии, като обеща да разследва случая.
Когато купувате превозно средство от първокласен автомобилен производител, вие очаквате първокласно качество и автентични компоненти – в крайна сметка това е част от това, за което плащате. Така че беше доста шок за някои клиенти на Volvo в Китай, когато откриха, че колите им са били оборудвани с фалшиви високоговорители, предаде AutoZona.bg.
Проблемът излезе наяве, когато собственик на Volvo V60 съобщи за проблема, след като получи допълнителното оборудване като промоционален подарък от китайски дилър на Volvo. Въпреки това, при сравняване на седана с други модели S60, собственикът забеляза някои особености в купето.
Според китайската медия Sohu , въпросните високоговорители са имали етикета „Bowers & VV ilkins“ (обърнете внимание на двете „V“ вместо „W“), което показва, че превозното средство не е оборудвано с оригиналната аудио система Bowers & W ilkins с 15 високоговорителя. Освен това, лостът за смяна на скоростите в кристален стил нямаше функцията за излъчване на светлина, която обикновено се среща в моделите Volvo с високи спецификации.
Когато собственикът повдигнал въпроса пред представителсвото, нещата станаха още по-сложни. Съобщава се, че продавачът не говорел английски и не можел да направи разлика между „VV“ и „W“, което накарало дилъра да откаже замяна, настоявайки, че високоговорителите все още предлагат висококачествен звук.
След като недоволният клиент разпространи историята в социалните мрежи, бързо стана ясно, че това не е изолиран инцидент.
Както беше съобщено от JoongAng Ilbo , други собственици на Volvo в Китай също откриха високоговорители с надпис „Bo w ers & VVilkins“ или дори „Bo vv ers & Wilkins“ в своите превозни средства, което предизвика въпроси дали фалшивите продукти са били инсталирани умишлено. Засега остава неясно кои модели на Volvo са засегнати и дали всички те са били продадени от едно и също представителство.
Реакция и контрол на щетите на Volvo
След бурната реакция в социалните медии, китайското подразделение на Volvo излезе с изявление в Weibo на 12 февруари:
„Volvo Cars отдава голямо значение на „неправилното поведение в процеса на продажба на нови автомобили“, докладвано от някои клиенти наскоро. Дълбоко се извиняваме за неприятностите и неудобството, причинени на клиентите от този инцидент. Volvo Cars винаги стои до своите клиенти и никога няма да толерира поведение, което накърнява интересите на потребителите. След инцидента Volvo Cars незабавно започна специално разследване. Ние ще поддържаме принципите на откритост и прозрачност, ще проучим задълбочено причината за инцидента и ще се справим правилно с него в съответствие със законите и разпоредбите, за да гарантираме, че законните права и интереси на клиентите са напълно защитени.
Volvo Cars внедрява стриктна система за управление на проследяването на пълна връзка за оригинални аксесоари. Всеки оригинален аксесоар отговаря на глобалните унифицирани стандарти за качество, осигурявайки на клиентите безопасно и безпроблемно автомобилно изживяване. Volvo Cars винаги е била ориентирана към клиента и се е ангажирала да предоставя безопасни и надеждни продукти и услуги. В бъдеще ще засилим още повече надзора и управлението на оторизираните дилъри, цялостно ще стандартизираме стандартите и процесите за обслужване на продажбите и ще защитим ефективно законните права и интереси на всеки клиент.„