Connect with us

Интересно

Метавселената на Meta и Зукърбърг прави малки, но важни крачки

Публикувано преди

на

Залогът за бъдещето на Meta е метавселената. Именно затова преди година Марк Зукърбърг преименува компанията си и запази Facebook само като бранд на едноименната социална мрежа.

Метавселената е дългосрочен проект, който все още е само в първите стъпки на своето развитие. Именно затова новостите засега са сравнително скромни, но важни. А по време на събитието Meta Connect 2022, което се проведе през тази седмица, компанията представи и какво е постигнато досега.

Още по-специални очила

Доста време Meta не анонсира наследник на VR очилата Quest 2. Компанията най-сетне демонстрира новия модел Meta Quest Pro. Това са очила за „смесена реалност“ от висок клас. Те могат да се използват за стандартна виртуална реалност, но, благодарение на вградени камери, могат да показват и реалния свят на потребителя, като наслагват върху него виртуални елементи.

„Представете си възможностите, когато физическият и дигиталният свят най-накрая могат да взаимодействат директно, без да изкривявате врата си, за да гледате надолу в телефонa“, обясняват концепцията от Meta. Компанията е преработила всички аспекти на очилата, за да ги направи по-добри, по-мощни и по-удобни за носене.

Батерията е преместена в задната част на каишката и е извита. Така се постига по-добър баланс на теглото на цялото устройство и то е по-удобно за дълго носене. Има и по-мощен процесор – Qualcomm Snapdragon XR2 Plus, който ще предложи до 50% по-добра производителност спрямо Quest 2.

Очаквано, Quest Pro има и нови, по-добри камери. Те са с 4 пъти по-висока резолюция и могат да предават информацията за заобикалящия свят в още по-добри детайли. Освен това от вътрешната страна има подобрени сензори, които да следят жестовете и мимиките на лицето, както и движението на очите. Информацията е важна както за по-правилното пресъздаване на виртуалната среда за потребителя, така и за да може системата да отразява неговите мимики в лицето на виртуалния му аватар. Компанията дава за пример, че ако потребителят се усмихне или повдигне вежди, същото ще направи и неговият аватар в метавселената.

Очилата Quest Pro ще струват 1500 долара, което ги поставя във високия клас на тези устройства. Те ще идват в комплект с контролери и засега ще са насочени най-вече към бизнеса и създателите на приложения и игри.

Подобрения и в самата метавселена

Виртуалната среда също е обновена с няколко дребни, но важни промени. Тази, която бързо направи впечатление на всички, е свързана с аватарите, които вече имат и крака. Досега те бяха само торсове, но вече ще е видимо цялото тяло и то ще е анимирано с движения, мимики, жестове и т.н.

Първоначално промените ще са достъпни през Meta Horizon Worlds. Също така Meta планира да позволи тези аватари да се използват и във видеочатове в Messenger и WhatsApp и така потребителят „да може да изрази себе си и да реагира без да включва камерата си“.

Друга малка, но полезна новост ще има в Meta Horizon Home. Скоро потребителите ще могат да гледат видео от YouTube VR заедно с виртуалните си приятели.

Meta Horizon Workrooms също получава новости. Компанията е сключила партньорство с Microsoft, за да предложи някои от услугите на компанията в метавселената. Сред тях са Microsoft Windows 365, Office приложения и дори Microsoft Teams. Освен това потребителите на метавселената ще могат да използват и Xbox Cloud Gaming, за да играят съвместими игри във виртуалната среда.

Двете компании са амбицирани да развиват партньорството си в тази посока още повече и постепенно ще увеличават възможностите на приложенията в метавселената.

„Искаме нашият софтуер да е от полза за потребителите на всичките им устройства“, казва изпълнителният директор на Microsoft Сатя Надела, цитиран от The Verge. Софтуерният гигант ще предложи всички възможности на Windows 365 през Quest и метавселената, както и 2D версии на Office приложенията.

Междувременно Meta продължава и по-авангардните проучвания в сферата. Компанията експериментира с изкуствен интелект и как чрез него и допълнителни технологии може да се създаде по-интуитивен, човешки центриран интерфейс за управление на функции и платформи. Meta работи и по технологии за създаване и манипулиране на 3D обекти в метавселената, както и върху фотореалистични аватари, които ще са с по-добри мимики.

Марк Зукърбърг също така отново потвърди, че иска метавселената да е отворена платформа. „Всяко поколение компютърни технологии има по една отворена и една затворена екосистема. Първо бяха Windows и Mac. След това Android и iOS. Затворените екосистеми контролират изкъсо всичко и създават уникални изживявания, които са заключени“, коментира Зукърбърг, цитиран от CNBC. Той допълни, че компанията планира да споделя и самите технологии, които използва за метавселената си.

blog.a1.bg

Продължи с четенето

Интересно

На 14 юли стартира „Диви и щастливи“ – първото по рода си романтично онлайн риалити предаване

Published

on

“Диви и Красиви” е първо по рода си романтично онлайн риалити предаване в България, в което 14 напълно непознати мъже и жени ще преминат през буря от емоции и куп вълнуващи предизвикателства, за да открият цената на истинската любов.

За разлика от стандартните предавания в българския ефир, зрителите на “Диви и Красиви” могат да очакват изключителна динамика, професионална кинематография, интригуващо съдържание. Първото излъчване ще бъде на 14ти юли 2024 от 18ч, като седмично ще се излъчват по два епизода.
“Диви и Красиви” е изцяло авторска концепция, създадена от Михаил Недков и Неделчо Богданов.

Вижте трейлъра и се абонирайте за Ютуб канала на “Диви и Красиви”, за да не пропускате нито един епизод.

 

 

Продължи с четенето

Интересно

Ватикана ще изгражда соларен парк за своите енергийни нужди

Published

on

Папа Франциск разпореди изграждането на фотоволтаична централна, която да покрива енергийните нужди на Ватикана, предаде Ройтерс. Ватиканът е най-малката държава в света с площ от едва 0,44 кв. км.

87-годишният понтифик нареди чрез личен папски указ централата да бъде изградена извън стените на Ватикана, в северозападните покрайнини на Рим.

Районът принадлежи на Ватикана и в него вече се помещава радиопредавателен център на Радио Ватикана, който също ще се захранва от новия соларен парк. В папския указ не се уточнява колко голяма ще бъде този парк и кога ще бъде готов.

„Трябва да преминем към устойчив модел на развитие, който намалява парниковите емисии в атмосферата, като се стреми към климатична неутралност“, казва Франциск в указа.

Франциск отправи предупреждение за опасностите и предизвикателствата, свързани с изменението на климата, както и за необходимостта от намаляване на използването на изкопаеми горива в своята забележителна енциклика „Laudato Si“ от 2015 г. В нея той предупреди, че планетата „започва все повече да прилича на огромна купчина боклук“.

Папата възложи задачата за изграждането на соларния парк на кардинала, който изпълнява функциите на управител на Ватикана, и на ръководителя на Администрацията за управление на имуществото на Светия престол. Това е службата, която управлява имуществото на Ватикана и обикновено се описва като нейната централна банка.

БТА

Продължи с четенето

Интересно

Ето за какво да внимавате при почивката на плажа

Published

on

Търговците да бъдат коректни, а почиващите да четат внимателно условията за ползването на туристическите услуги. За това призова Габриела Руменова от онлайн платформата „Ние, потребителите“ пред радио „Фокус“.

„В началото на новия летен сезон станах свидетел на ситуация, в която туристи се възмущаваха, че са им таксували шалтета и масичка към наетите от тях два шезлонга и чадър, като твърдяха, че не е имало предварителна информация за това. Нашата проверка на информационната табела за платената зона показа, че цени за наем на масичка и шалтета все пак има, но те са със значително по-дребен шрифт и в далеч по-невзрачен цвят в сравнение с тези за основните атрибути – шезлонг и чадър. Това е некоректно от страна на търговеца и може да въведе в заблуждение потребителя, както и се е случило с тези хора“, разказа Руменова. Тя добави, че това е нелоялна търговска практика и за нея трябва да сезират контролния орган – Комисия за защита на потребителите, както и Министерството на туризма.

Във връзка със случая експертът припомни, че ценоразписите за предоставяните на плажа и където и да било другаде услуги, менютата в заведенията и т.н., трябва задължително да са и на български език и в български лева. Те трябва да са ясно и четливо изписани и да не въвеждат в заблуждение чрез игра с шрифтове, цветове и пр. Освен това, ако търговецът не е посочил цена за дадена услуга, то потребителят не следва да дължи нищо.

Габриела Руменова препоръча още преди да резервираме място за настаняване, след като вече сме прегледали няколко оферти, да се върнем и да прочетем отново в детайли тази, на която сме се спрели, преди да я капарираме. Така ще се уверим, че не сме се заблудили за нещо. Добре е също така преди това да се свържем с обекта и да се поинтересуваме на рецепция за важните за нас неща, тъй като от наша гледна точка те може да се решаващи да се спрем на именно тази оферта, а за хотелиера да са второстепенни или съвсем незначителни.

Тя даде пример с чадъри към all inclusive-a на хотел, които се оказват на последна линия. А също и с история на майка с малки деца с резервация на стая, за която се е знаело, че няма изглед към морето, но не е било известно, че прозорците гледат към гробищата. Руменова обърна внимание и на това да се внимава с амбулантните търговци на храна и плажни принадлежности, както и задължително да се изисква касов бон.

expert.bg

Продължи с четенето

ПОПУЛЯРНО

You cannot copy content of this page