Connect with us

Интересно

Колко далече е Meta от метавселената си?

Публикувано преди

на

Тази седмица Facebook премина през един доста странен бъг, при който потребителските емисии се препълниха с безкрайни публикации от акаунти на знаменитости. Хаосът беше факт, въпреки че проблемът беше отстранен в рамките на 3 часа. Официалното становище на компанията е, че проблемът е възникнал поради „промяна на конфигурацията“. Случката щеше да мине незабелязано ако не бяха реакциите на самите потребители: за никого не е изненада, че преобладаващи не бяха оплакванията, а ироничните мемета. Мнозина се възползваха от възможността да споделят безсмислени изображения на страниците на знаменитости и по този начин те да се разпространят с неочаквана скорост из мрежата. Разбира се, по-находчивите веднага отговориха с кампании за набиране на средства или опити да популяризират базираните си на криптовалута продукти. Но случилото се повдига отново въпроса дали потребителското поведение би се вписало във визията за метавселена на Meta? Очаквано, в началото не всичко ще бъде идеално, което е особено голям проблем при настоящето поколение, което очаква продукти и услуги с феноменално качество, без обаче да е готово да заплати за реалната им стойност. Всяка грешка ще бъде подложена на обществени подигравки, а всяка уязвимост – уловена и превърната в средство за нападки. Доказателство за това са и първите реакции след като Зукърбърг сподели дебюта на Horizon Worlds  във Франция и Испания чрез изображение, включващ негов аватар, застанал пред виртуални версии на Айфеловата кула в Париж и Саграда Фамилия в Барселона.

Отзивите бяха толкова лоши, че се наложи Марк Зукърбърг да обещае, че Meta има планирани „големи актуализации“ за своите VR графики. Той призна, че публикацията е била “доста обикновена”, но е била “направена много бързо, за да отпразнуваме стартирането“. Малко след това се появи доста по-добър рендер с по-реалистични сцени. Отговорът беше очакван – все пак компанията влага милиарди долари в проекта и е заложила бъдещето си на успеха на метавселената.
Наскоро Meta официално пусна Meta accounts и Meta Horizon Profiles. Глобалното стартиране ще е постепенен процес, но концепцията би трябвало да замени личните акаунти във Facebook и Instagram с такива, специално предназначени за системата за виртуална реалност на компанията. На потребителите ще им се наложи да създадат нов акаунт в Meta, за да влязат и да получат достъп до метавселената, независимо дали са собственици на но по-стари или по-нови, VR устройствата на Meta. Докато приключи процедурата по прехвърлянето на потребителите, компанията твърди, че „все още ще има достъп до всички ваши предишни покупки и изтегляния на VR“. Въпреки, че свързването на личния и новосъздадения акаунт остава като опция към сегашния момент, първият полъх на промяната е вече тук: терминът “приятели” беше заменен с “последователи”, което дава усещане за Instagram. Дали това не е ясна индикация каква ще бъде културата на комуникация в платформата…. или е просто съвпадение? Само времето ще покаже.

 

hicomm.bg

Продължи с четенето

Интересно

На 14 юли стартира „Диви и щастливи“ – първото по рода си романтично онлайн риалити предаване

Published

on

“Диви и Красиви” е първо по рода си романтично онлайн риалити предаване в България, в което 14 напълно непознати мъже и жени ще преминат през буря от емоции и куп вълнуващи предизвикателства, за да открият цената на истинската любов.

За разлика от стандартните предавания в българския ефир, зрителите на “Диви и Красиви” могат да очакват изключителна динамика, професионална кинематография, интригуващо съдържание. Първото излъчване ще бъде на 14ти юли 2024 от 18ч, като седмично ще се излъчват по два епизода.
“Диви и Красиви” е изцяло авторска концепция, създадена от Михаил Недков и Неделчо Богданов.

Вижте трейлъра и се абонирайте за Ютуб канала на “Диви и Красиви”, за да не пропускате нито един епизод.

 

 

Продължи с четенето

Интересно

Ватикана ще изгражда соларен парк за своите енергийни нужди

Published

on

Папа Франциск разпореди изграждането на фотоволтаична централна, която да покрива енергийните нужди на Ватикана, предаде Ройтерс. Ватиканът е най-малката държава в света с площ от едва 0,44 кв. км.

87-годишният понтифик нареди чрез личен папски указ централата да бъде изградена извън стените на Ватикана, в северозападните покрайнини на Рим.

Районът принадлежи на Ватикана и в него вече се помещава радиопредавателен център на Радио Ватикана, който също ще се захранва от новия соларен парк. В папския указ не се уточнява колко голяма ще бъде този парк и кога ще бъде готов.

„Трябва да преминем към устойчив модел на развитие, който намалява парниковите емисии в атмосферата, като се стреми към климатична неутралност“, казва Франциск в указа.

Франциск отправи предупреждение за опасностите и предизвикателствата, свързани с изменението на климата, както и за необходимостта от намаляване на използването на изкопаеми горива в своята забележителна енциклика „Laudato Si“ от 2015 г. В нея той предупреди, че планетата „започва все повече да прилича на огромна купчина боклук“.

Папата възложи задачата за изграждането на соларния парк на кардинала, който изпълнява функциите на управител на Ватикана, и на ръководителя на Администрацията за управление на имуществото на Светия престол. Това е службата, която управлява имуществото на Ватикана и обикновено се описва като нейната централна банка.

БТА

Продължи с четенето

Интересно

Ето за какво да внимавате при почивката на плажа

Published

on

Търговците да бъдат коректни, а почиващите да четат внимателно условията за ползването на туристическите услуги. За това призова Габриела Руменова от онлайн платформата „Ние, потребителите“ пред радио „Фокус“.

„В началото на новия летен сезон станах свидетел на ситуация, в която туристи се възмущаваха, че са им таксували шалтета и масичка към наетите от тях два шезлонга и чадър, като твърдяха, че не е имало предварителна информация за това. Нашата проверка на информационната табела за платената зона показа, че цени за наем на масичка и шалтета все пак има, но те са със значително по-дребен шрифт и в далеч по-невзрачен цвят в сравнение с тези за основните атрибути – шезлонг и чадър. Това е некоректно от страна на търговеца и може да въведе в заблуждение потребителя, както и се е случило с тези хора“, разказа Руменова. Тя добави, че това е нелоялна търговска практика и за нея трябва да сезират контролния орган – Комисия за защита на потребителите, както и Министерството на туризма.

Във връзка със случая експертът припомни, че ценоразписите за предоставяните на плажа и където и да било другаде услуги, менютата в заведенията и т.н., трябва задължително да са и на български език и в български лева. Те трябва да са ясно и четливо изписани и да не въвеждат в заблуждение чрез игра с шрифтове, цветове и пр. Освен това, ако търговецът не е посочил цена за дадена услуга, то потребителят не следва да дължи нищо.

Габриела Руменова препоръча още преди да резервираме място за настаняване, след като вече сме прегледали няколко оферти, да се върнем и да прочетем отново в детайли тази, на която сме се спрели, преди да я капарираме. Така ще се уверим, че не сме се заблудили за нещо. Добре е също така преди това да се свържем с обекта и да се поинтересуваме на рецепция за важните за нас неща, тъй като от наша гледна точка те може да се решаващи да се спрем на именно тази оферта, а за хотелиера да са второстепенни или съвсем незначителни.

Тя даде пример с чадъри към all inclusive-a на хотел, които се оказват на последна линия. А също и с история на майка с малки деца с резервация на стая, за която се е знаело, че няма изглед към морето, но не е било известно, че прозорците гледат към гробищата. Руменова обърна внимание и на това да се внимава с амбулантните търговци на храна и плажни принадлежности, както и задължително да се изисква касов бон.

expert.bg

Продължи с четенето

ПОПУЛЯРНО

You cannot copy content of this page