Ако не сте били в социалните медии през последния месец или нещо повече, поздравления! Но също така може да сте пропуснали някои доста големи новини. Главният изпълнителен директор на Tesla и постоянен магнит за спорове Илон Мъск завърши закупуването на Twitter за 44 милиарда долара и веднага започна да прави промени, които повдигнаха вежди. В допълнение към уволнението на хиляди служители без много предупреждение, той също се занимаваше със системата за проверка на Twitter, която обърка потребителите и доведе до необуздано представяне на марки, забележителни хора и дори самия Мъск.
Излишно е да казвам, че производителите на автомобили започват да гледат на текущия пейзаж на Twitter в различна светлина. Докато преди това платформата за социални медии се възприемаше като средство от най-високо ниво за достигане до клиенти, някои автомобилни производители се въздържат от харченето на рекламни долари, докато прахът се уталожи, предполагайки, че Twitter не падне напълно.
В момента има най-малко четири големи автомобилни марки, които официално са спрели да рекламират в Twitter временно. General Motors беше сред първите, които спряха рекламите в Twitter. В изявление до CNBC General Motors каза: „Както е нормалният ход на бизнеса със значителна промяна в медийната платформа, ние временно поставихме на пауза нашата платена реклама.“ General Motors добави, че „се ангажира с Twitter, за да разбере посоката на платформата под новата им собственост“. Така че изглежда, че поне са готови да продължат да рекламират отново на платформата, след като научат повече за това, което Мъск планира да прави с нея.
Volkswagen също намали рекламата в Twitter, според Reuters, и автомобилният производител също се препоръчва на своите марки – които включват Lamborghini, Audi, Porsche, Bentley и други – да направят същото. Фолксваген заяви, че „следи отблизо ситуацията и ще вземе решение за следващите стъпки в зависимост от нейното развитие“. Знаем, че поне една от неговите марки приема съвета на VW, тъй като Audi USA също разкри, че спира рекламирането и на платформата.
Stellantis е последният производител на автомобили, който разкрива, че се оттегля от харченето на рекламни долари в Twitter. „Ние поставяме на пауза платени рекламни публикации, докато не разберем по-ясно бъдещето на платформата под нейното ново ръководство“, каза Stellantis в изявление за Reuters. Stellantis има големи американски автомобилни марки Dodge, Jeep, Ram и Chrysler под своя чадър, включително чуждестранни марки като Peugeot, Alfa Romeo, Fiat и др.