Connect with us

Икономика

Как да изберем доставчик на соларно оборудване

Публикувано преди

на

Инвестициите във възобновяеми източници на енергия постоянно нарастват през последните 10 години. Напоследък това се дължи и на високите цени на електроенергията. При добро проектиране, един фотоволтаик на покрива може да покрие до 100% от консумацията на енергия за домакинството. Подобно вложение води не само до спестявания, но също така независимост и приходи.

На какво да обърнем внимание, когато избираме соларни панели за покрива на нашата къща или за соларна централа? Как да изберем най-подходящия доставчик? Вижте съветите на експертите от „АмонРа Енерджи“. Компанията е сред водещите вносители на соларно оборудване от най-добрите световни производители, като специализира в бързите доставки, инсталирането и проектирането на фотоволтаични инсталации и централи.

Опитът, експертизата и репутацията на доставчика

Възможно е вече да сте пробвали да си поръчате различни елементи на една фотоволтаична система директно от световния й производител. Но без особен успех – цените са по-високи от прогнозния ви бюджет, доставките се бавят неимоверно дълго, а когато най-накрая поръчката ви е изпълнена, се оказва, че заради липсващ болт не можете да сглобите своята соларна система. Или че няма кой експерт да ви обучи как правилно да работите с нова за вас марка.

Затова, ако решите да се спрете на доставчик на соларно оборудване, вижте първо какъв е неговият опит в енергетиката, има ли изпълнени проекти, има ли доволни клиенти или е фирма, която е била създадена само защото е модерно да се инвестира в соларна енергетика. Освен това, колко човека е екипът на фирмата, която ще достави оборудването ви, има ли хора, например, които се грижат за сервизната поддръжка, отговарят за склада с нужните наличности, за връзките с партньорите в чужбина, въобще разполага ли със специалисти, които ще ви отделят нужното време, за да не се налага да чакате с месеци, докато дойде време за вашия соларен проект.

Репутацията на доставчика е важна, защото тя се взема предвид при решението на една банка дали да ви отпусне кредит или не. В момента най-лесен и бърз начин за обезпечаване на соларната ви система е банково финансиране. Банките имат програми за отпускане на кредити за зелена енергия при преференциални условия, като съфинансирането може да бъде от 5 до 20%.

Екипът на АмонРа

Какво има в наличност

Когато избирате доставчик на соларно оборудване, добре е да проверите какво точно предлага. Само панели и инвертори или има постоянна наличност на всичко, необходимо за една соларна инсталация? Например покривни конструкции, горивни клетки, батерии, структури и компоненти за сглобяване, свързване, монтаж. В кой сегмент от пазара предлага оборудване: residential – от 30 до 50 KW, сommercial – от 50 KW до 2 MW, utilities – големи промишлени паркове за производство на енергия или за всички? Ако сте по-голям инвеститор, разберете дали има собствени модели на системи за съхранение на енергия. Също така, къде складира оборудването, което ви е нужно – в България, в близки дестинации като Гърция и Румъния или…в Китай. Ако трябва, посетете базата и се уверете със собствените си очи, че това, което пише на сайта, действително е налично.

Сроковете за доставка

Преди да одобрите офертата на доставчика, обърнете особено внимание на сроковете за доставка на избраните от вас компоненти. Има фирми, чиито поръчки се изпълняват от 370 до 500 дни. Преценете доколко тези срокове отговарят на вашите планове. Или ще ви доставят стоката до която и да е точка в България броени дни след като сте направили поръчката.

Кои марки поддържа на склад и какво е тяхното качество

Следващата важна стъпка е да проверите какви марки оборудване се предлагат. Две от най-достоверните независими класации в соларната енергетика са на Bloomberg New Energy Finance и на Wiki Solar. За да влезе една соларна марка в т.нар. първи стълб от соларната енергетика, тя трябва да отговаря на куп изисквания – например, да има успешни utility проекти в света с външно финансиране, качествени продукти, голям производствен капацитет, да мине през всички независими тестове преди и по време на производството и т.н. Вижте дали световните производители на марките, които предлага вашият потенциален доставчик, присъстват в някоя от тези две класации, на кое място са, от коя година са сертификатите им. Ако пък някоя от тези марки е извън бюджета ви, разберете дали доставчикът може да ви предложи друго подходящо решение – микс от компоненти с добро съотношение цена-качество.

Обучение за работа с оборудването, сервиз, гаранции

При избора на доставчик трябва да се вземе предвид и какви са гаранциите на оборудването, което предлага. Стандартът е да се дават гаранциите на производителите, като при панелите и инверторите този срок е добре да е минимум 10 години. Има значение дали доставчикът предлага техническа поддръжка и сервиз, както и обучение – на вас, на вашите екипи, ако сте инсталатор, или на фирмата, която сте избрали да реализира проекта ви.

Съотношение качество-цена

Изберете доставчик не само по препоръките, опита, сроковете за доставка, но и по съотношението цена-качество. Наложилите се доставчици ще ви предложат по-добра цена заради обемите поръчки, които правят, и заради мащаба, с който работят, отколкото ако директно опитате да поръчате от световен производител. Не пречи да опитате, разбира се, стига да имате свободно време в излишък и много много търпение.

„АмонРа Енерджи“ е един от водещите доставчици на Балканския полуостров на фотоволтаично оборудване от най-добрите световни производители. Осигурява постоянна наличност на всички компоненти за изграждането на една система или централа и изпълнява поръчки „от днес за утре“. Фирмата е логично бизнес разширение на дейността на „Централна енергоремонтна база“ ЕАД – предприятие със 75-годишна експертиза в енергетиката.

 

offnews.bg

Продължи с четенето

България

Европейската комисия представи четири препоръки за българската икономика

Published

on

Европейската комисия представи днес препоръки за икономическото развитие на страните от ЕС, предаде БТА. За България Комисията издаде четири препоръки.

За следващата година ЕК очаква нашата страна да ограничи общия бюджетен дефицит под три процента от БВП и да запази равнището на държавния дълг в разумни граници в средносрочен план. Препоръчва се значително ускоряване на изпълнението на програмите на политиката на сближаване и по плана за възстановяване и устойчивост и за енергиен преход, включително с подобряване работата на администрацията и повишаване качеството на процедурите за обществените поръчки, както и укрепване на дейността на регулаторите.

Комисията очаква България да подобри образователния процес и уменията на работниците, както и да намали зависимостта от изкопаемите горива. Според ЕК е необходимо внедряването на възобновяеми енергийни източници при осигуряването на централно отопление, включително от ветрогенератори. Препоръчва се нашата страна да подобри възможностите за съхранение на енергия и на електропреносната мрежа, както и да подпомогне енергийно бедните граждани. Според ЕК е необходимо България да развие допълнително градския транспрот и железниците, включително с изграждането на необходимата инфраструктура.

Продължи с четенето

България

OMV представя нова бранд идентичност за търговската мрежа в Централна и Източна Европа

Published

on

  • Процесът по ребрандиране ще се осъществи в следващите 3 години на 1 000 бензиностанции в общо 7 държави
  • Новата идентичност на марката е в унисон с маркетинговата стратегия на OMV: да бъде предпочитаният партньор за устойчиви мобилни решения и сега, и в бъдеще
  • Forward for Good: Основен фокус на новата корпоративна идентичност на OMV са устойчивостта и кръговата икономика

OMV предприема следваща ключова стъпка към своята трансформация, предаде AutoZona.bg. Компанията представя обновяване на корпоративната си идентичност, което ще се случи в следващите 3 години на територията на 7 държави – Австрия, Румъния, Унгария, Словакия, Чехия, България и Сърбия. Чрез нея се поставя и нов стратегически фокус за създаване на свят, където устойчивата енергия, устойчивата мобилност и устойчивият начин на живот се превръщат в реалност за всички.

 Бранд идентичността и дизайнът ще бъдат напълно обновени навсякъде – както в бизнес към бизнес (B2B) частта, така и в бизнес към потребител (B2C). Новият дизайн ще бъде въведен поетапно на 1 000 бензиностанции, които обслужват повече от 650 000 клиенти всеки ден. Обновената бранд идентичност ще обхване и бързо разрастващата се мрежа от зарядни станции eMotion за електрически превозни средства. Приблизително 1.5 милиона бизнес карти ще бъдат актуализирани в следващите 3 години. Част от процеса е и дигиталната трансформация, която ще започне с уебсайта на OMV Group (new.omv.com), и ще продължи с приложението OMV MyStation, което се използва от повече от 1 милион потребители в Централна и Източна Европа.

OMV_01

„Неизменна част от работата ни в OMV е да бъдем част от мобилността на хората. Затова основната ни цел е да продължаваме да улесняваме и подобряваме обслужването, като надхвърляме очакванията, отговаряме на променящите се потребности на нашите клиенти и им предлагаме широк спектър от иновативни, устойчиви и дигитални решения. Новата ни бранд идентичност и мотото “Forward for Good” отразяват стратегията на компанията, пътя на трансформация и нагласата ни към бъдещето.“, заяви Ангел Тухов, управител и мениджър „Верига бензиностанции“ на OMV България.

Визуалната идентичност от 1995 г. се актуализира посредством цялостна стратегия за бранда. Основният елемент в новия дизайн е символ, който представя посоката на OMV като интегриран бизнес в сферата на химикалите, горивата и енергията, основан на принципа за устойчивост и кръговата икономика. Новият визуален символ олицетворява непрекъснато движение и прогрес, надгражда успешното минало и чертае пътя към утрешния ден. Цветовете на новия дизайн препращат към произхода и историята на бранда. В същото време, адаптирането на основната цветова палитра поставя по-ясни акценти и предлага надеждна, модерна основа за комуникация в дигиталната среда с перспектива за устойчивост в бъдещето.

OMV_BILLBOARD

Продължи с четенето

Икономика

Цените на петрола остават стабилни в азиатската търговия на фона на опасения за предлагането и нарастване на запасите в САЩ

Published

on

Котировките на петрола останаха без съществени промени в днешната азиатска търговия. Инвеститорите съпоставят опасенията относно ескалиращите конфликти в Европа и Близкия изток с тревогите за търсенето на черното злато, след като запасите от суров петрол в САЩ неочаквано нараснаха, предаде Ройтерс.

Фючърсите за сорта Брент от Северно море, който е референтен за европейския пазар, намаляха с 2 цента до 85,35 долара за барел.

Договорите за американския лек суров петрол (WTI) загубиха 6 цента до 81,51 долара за барел.

И двата договора поскъпнаха с над 1 долар в предишната сесия, след като удар на украински дрон доведе до пожар на петролен терминал в голямо руско пристанище, според информация от руски официални лица и източник от украинското разузнаване.

Израелският външен министър Израел Кац предупреди за наближаващо засилване на войната с „Хизбула“, въпреки че САЩ се опитват да избегнат по-широк конфликт между Израел и ливанската шиитска групировка. Ескалиращата война в региона повишава вероятността доставките на суров петрол от ключови производители да бъдат прекъснати.

В същото време запасите от суров петрол в САЩ се повишиха с 2,264 милиона барела през седмицата, приключила на 14 юни, според пазарни източници, позоваващи се на данни на Американския петролен институт (API). Анкетирани от Ройтерс анализатори очакваха запасите от суров петрол в САЩ да намалеят с 2,2 милиона барела.

Запасите от бензин обаче са били с 1,077 милиона барела по-малко, докато запасите на дестилати са се увеличили с 538 000 барела, посочиха източниците, пожелали анонимност.

AutoZona.bg

Продължи с четенето

ПОПУЛЯРНО

You cannot copy content of this page