Connect with us

Икономика

Какво се случва с цените на новите коли

Публикувано преди

на

Цените на новите автомобили се увеличават, а производители използват фини начини, за да ги повишат, показват данните от ново проучване на автомобилния пазар в Европа.

Лоши новини за купувачите на нови автомобили в Европа

Всеки, който планира да си купи нова кола в сегашния период на икономическа несигурност, трябва да се подготви за непредвидени разходи, прогнозират авторите на проучване, направено под ръководството на германския автомобилен експерт Фердинанд Дюденхофер.

Немалко потенциални купувачи са били информирани, че трябва да са готови да платят повече за новите автомобили, които възнамеряват да закупят, пише ДПА.

„Фиат“ (Fiat) и Бе Ем Ве (BMW), например, спряха продажбите на евтини базови варианти на популярните си модели“, разкрива Дюденхофер.

„Най-продаваният модел на „Мерцедес-Бенц“ (Mercedes-Benz) – GLS SUV, междувременно поскъпна с 10 процента“, допълва автомобилният експерт.

В същото време европейски автомобилостроители премахват всяка възможна отстъпка, от която купувачите на нови коли можеха да се възползват при покупка онлайн. Повишиха се и цените, които плащат ползвателите на нови автомобили, взети на лизинг.

Много автомобилни компании влагат повече ресурси в производството на луксозни коли, тъй като маржовете на печалба при продажбата им са по-големи в сравнение с тези при компактните модели.

По време на кризата с доставките на електронни чипове редица компании решиха да вложат по-голяма част от ограничените количества компоненти, с които разполагат, в производството на луксозни автомобили, защото „от тях се правят добри пари“, отбелязва ДПА.

„За момента, производителите все още могат да изпълнят многбройните поръчки за по-малки и по-евтини коли, които са получили. Но тази картина скоро ще се промени, ако в допълнение към нарастващите цени на автомобилите, нараснат и лихвите по кредитите, а с тях и рискът от повишаване на необслужваните потребителски заеми“, смята експертът Фердинанд Дюденхофер.

В много европейски страни е отчетено значително поскъпване на новите коли с двигатели с вътрешно горене, пише изданието motor1.com.

В Германия, Италия, Франция, Нидерландия, Италия, Обединеното кралство и Норвегия средната цена на нов автомобил с двигател с вътрешно горене през 2015 г. е 35 500 евро. През тази година, по данни до юни, средната продажна цена на дребно на тези коли достига 44 101 евро.

Още по-скъпо излиза да си купите нов електромобил. Най-общо, средната цена на новите електрически модели в Европа е 55 821 евро.

Колко струват новите коли в САЩ?

Ситуацията на пазара на нови автомобили е твърде сложна, особено в Европа и в САЩ, отбелязва motor1.com.

Проучване на консултантската компания „Джейто дайнамикс“ (Jato Dynamics), специализирана в сферата на автомобилната промишленост, сочи, че средната цена на дребно на новите коли с двигатели с вътрешно горене е скочила с 14 процента в САЩ между 2015 и 2022 г., без да бъдат отчитани отстъпки, промоции и държавни субсидии.

Тя се е повишила от 39 143 долара през 2015 г. до 44 641 долара (43 852 евро) през тази година. Това е увеличение от над 5000 долара само за 7 години.

Още по-скъпи са електрическите автомобили в САЩ. Средната им цена е 63 864 долара  (62 736 евро).

Поради повишаващите се цени на новите коли и пикапи, някои от собствениците им зад Океана все повече задлъжняват, информира Ройтерс. Средният заем за покупката на ново моторно превозно средство в САЩ е достигнал рекордните 40 290 долара (39 578 евро) през второто тримесечие на годината, обяви миналата седмица компанията за анализи и данни в сферата на кредитирането „Експириън“ (Experian). Средната месечна вноска по заем за покупката на нов автомобил нараства през второто тримесечие на тази година с близо 15 процента на годишна основа до 667 долара, се посочва в най-новия доклад на „Експириън“ за финансирането на автомобилния пазар в САЩ.

Как се отразяват по-високите цени на продажбите на нови автомобили?

Продажбите на нови автомобили в ЕС са намалели с 14 на сто през първата половина на 2022 г. в сравнение със същия период на 2021 г., съобщи през юли Европейската асоциация на автомобилостроителите (ACEA), цитирана от Франс прес. През първите 6 месеца на тази година са продадени около 4,6 милиона нови превозни средства, като големите пазари отчитат двуцифрен спад, най-вече заради продължаващия недостиг на микрочипове.

Най-отчетливо е понижението в Италия – 22,7 процента, следвана от Франция – 16,3 процента, Германия – 11 процента, и Испания – 10,7 процента. Подобен е и спадът на британския автомобилен пазар – 11,9 на сто.

Продажбите в България обаче са се увеличили с 13,3 процента в сравнение със същия период на миналата година, показват данните на ACEA. Между януари и юни у нас са регистрирани 14 639 нови коли при 12 926 през първите 6 месеца на 2021 г. Данните само за юни обаче показват намаление с 1,2 на сто на продажбите на нови автомобили в България в сравнение със същия месец на миналата година.

България е на последно място сред страните от ЕС по брой на продадените нови коли на човек от населението през 2021 г., по данни на ACEA. На 1000 души от населението се падат по 4 нови автомобила, закупени през миналата година.

pariteni.bg

Продължи с четенето

Анализ

Петролът продължава да поскъпва след като ОПЕК+ се придържа към съкращенията на производството

Published

on

И през месец април групата ОПЕК+ продължи с намаляването на производството, което най-вероятно ще продължи поне до края на първата половина на 2024 г. Това става ясно от вчерашното официално съобщение на Съвместният министерски мониторингов комитет (JMMC) на алианса, според което JMMC не препоръча никакви промени в политиката за добив на срещата си в сряда.

( JMMC е орган на ОПЕК+, който следи ситуацията на петролния пазар и оценява спазването на съкращенията. Той не взема решения относно политиката, тъй като просто препоръчва възможни действия на пълните министерски срещи на ОПЕК+ )

Следващото заседание на OПЕК+ е планирано да се проведе на 1 юни, преди планираните пълни министерски срещи на ОПЕК и ОПЕК+, които се очаква да решат дали да продължат с текущото ниво на съкращения след юни или да отменят някои от намаленията.

В резултат на съобщението суровият петрол Brent се повиши с 0,73% до $89,61 вчера. Тенденцията за ръст в цената явно ще се запази и това тримесечие, тъй като в началото на март членовете на алианса ОПЕК+ обещаха съкращенията да продължат до края на месец юни.

Припомням, че доброволните съкращенияна страните от ОПЕК+ бяха обявени през април 2023 г. и бяха със срок до края на 2023 година. По-късно обаче сделката за съкращенията беше удължена до края на 2024 г.

Руският вицепремиер Александър Новак обяви миналата седмица, че Русия също ще намали производството на петрол през второто тримесечие на 2024 г., така че всички производители от ОПЕК+, които намалят производството, да допринесат еднакво за съкращенията.

Какви са очакванията на пазара? Ако страните от ОПЕК+ удържат на обещанията си за съкращение на обемите още 3 месеца цената на петрола ще се стабилизира около 90$ за барел. Това естествено няма как да не се отрази на цените по бензиностанциите.

Каква е ситуацията в нашия район? В момента на Балканския полуостров има известно напрежение на пазара. Сръбската рафинерия в Панчево не работи на пълни обороти, рафинерията в Петромидия в Румъния има технически проблеми и също не работи на пълен капацитет. Това неминуемо ще се отрази на вноса на румънски горива в България. Тази ситуация прави рафинерията на Лукойл в Бургас основен доставчик на дизел в района през следващите месеци, като дава възможност на Лукойл да диктува цените на горивата в района. При това положение руската компания ще генерира допълнителни печалба и едва ли ще бърза да се раздели с активите си в България.

Продължи с четенето

Варна

Ето какво написа кметът Коцев след срещата с министъра на икономиката

Published

on

Малко по рано днес кметът на Варна Благомир Коцев се срещна с министъра на икономиката Богдан Богданов, на която са обсъдени важни за бъдещето на Варна теми. Ето какво сподели градоначалникът на Варна в социалните мрежи:

„С министъра на икономиката Богдан Богданов имаме пълно разбиране за няколко ключови политики.

1️⃣ Да направим инвестиционен паспорт на Варна и да създадем инвестиционно звено в Община Варна, което също така да се занимава със слединвестиционно обслужване на предприемачите. 70% от инвестициите се дължат точно на това обслужване. И вече има добри практики в други градове.

2️⃣ За Пловдивския панаир сме готови да върнем акциите, за да запази държавата контрола си.

3️⃣ Варна вече е на картата на растежа чрез ударно изграждане на индустриални зони и паркове, привличане на инвестиции и подкрепа за местния бизнес. Водим активни преговори с чужди и наши инвеститори, които да ползват огромния неоползотворен ресурс на Варна – летище, зони и индустриални паркове, Тех Парк, пристанище, ферибот и магистралите Хемус и Черно море.

Не на последно място търсим да се възползваме от влизането в Шенген за капитализиране на предимствата на Варна като град на първа линия.“

Продължи с четенето

Икономика

Петролът поскъпна, след като тази нощ САЩ и Великобритания удариха позиции на йеменските хути

Published

on

Цените на петрола скочиха в днешната азиатска търговия, след като през нощта САЩ и Великобритания атакуваха цели на йеменските бунтовници хути. Предприемането на въздушни атаки рязко нагнети напрежението в района и е предпоставка за разрастване на военните действия и с евентуални сухоземни операции.

Фючърсите за сорта Брент от Северно море, който е референтен за европейския пазар, се покачиха днес с близо 3 долара или 2,25 на сто до 79,15 долара за барел. Американският лек суров петрол с доставка през януари скочиха с 2,90 долара или 2,4 на сто до 73,75 долара за барел.

Тези удари са ясно послание, че САЩ и неговите съюзници няма да търпят атаки и военни действия да застращават свободното мореплаване по един от най-важните търговски пътища на света„, посочи в специално изявление американският президент Джо Байдън.

 

Атаките срещу йеменските хути не са изолирано действие, защото тази нощ САЩ извършиха и други удари по проирански групировки в Сирия и Ирак. Това е първата атака по хутите, които от края на ноември обстрелват търговски кораби, плаващи през Червено море, а това принуди много големи компании да пренасочат корабите си по други маршрути. В телевизионно изявление лидерът на бунтовниците Абдул Малик ал Хути заяви, че атаките ще получат подобаващ отговор. „Ще отвърнем на американската агресия“, заяви той и се закани, че реакцията ще бъде по-сериозна „от досегашната операция“.

 

AutoZona.bg

 

Продължи с четенето

ПОПУЛЯРНО

You cannot copy content of this page