Connect with us

Авто

Какво представлява AdBlue® и къде се използва?

Публикувано преди

на

AdBlue® е воден разтвор на урея (карбамид), чиято задача е да намали азотните оксиди (NOx), които се съдържат в отработените газове. Ако някой направи асоциация с оборска тор или използвани памперси, няма да е далеч от истината. В действителност при обмяната на веществата и при хората, и при животните се отделя карбамид. От него обаче, не бихме могли да произведем AdBlue®. В действителност AdBlue® се произвежда при синтезата на амоняк и въглероден диоксид (СО2). Полученият разтвор се разрежда с деминерализирана вода със специфични качества и висока чистота. Качеството на водата е от особена важност при производството и последващото използване на AdBlue®, защото влияе на катализатора на вашия автомобил. Получената бистра течност не е опасна за здравето, а при контакт с кожата трябва да се отмие с вода.

Намаляването на нивата на емисиите на вредните газове по този начин позволява да бъдат изпълнени строгите изисквания за емисиите на отработените газове. Разтворът се състои от деминерализирана вода и карбамид в специално подбрано съотношение. Повечето съвременни дизелови двигатели на товарните и леките автомобили са оборудвани с т. нар. SCR технология. SCR (Selective Catalytic Reduction) означава селективна каталитична редукция и е химически процес, който разгражда вредните вещества като азотни окиси (NOx) чрез реакция с впръскване в системата за отвеждане на отработените газове AdBlue®. В резултат на реакцията се образуват нетоксичен азот и водна пара.

В зависимост от годината, през която е произведено превозното средство, то следва да отговаря на определени стандарти, ограничаващи емисията на вредни вещества в отработените газове. Евро 6 е стандарт на ЕС, въведен през септември 2015 г., който задължава дизеловите автомобили да бъдат оборудвани с технологията AdBlue®.

Евро 6 изисква намаляване на емисиите на азотни оксиди (NОx) с повече от половината (0.18 г/км при Евро 5 → 0.08 г/км при Евро 6).
По-строгите стандарти RDE (съкращение на Real Driving Emission) – т.е. реални емисии по време на шофиране – вече се прилагат от есента на 2017 година. Това означава, че новите превозни средства няма да бъдат тествани в лаборатории, те ще трябва да преминат теста само в пътни условия, по пътищата в градските, селските и магистралните райони.

Химиците го учат в университета: 32,5 процента урея (карбамид) + 67,5 процента деминерализирана вода = AdBlue

С въвеждането на AdBlue® в леките автомобили консумацията на AdBlue® се оценява на 1-1,5 л/1000 км. В момента се вижда видимо покачване на консумацията на AdBlue®.

Новите модели имат все по-големи резервоари на AdBlue® (напр. при големите SUV могат да имат вместимост даже над 30 литра), а нивото на течността в тях трябва да се допълва по-често отколкото в по-старите автомобили с такова решение.

Опаковката с AdBlue® трябва да се съхранява при температура над -5⁰C и под 25⁰C. Трябва да се избягва излагането на слънце и на студ. AdBlue® има срок на годност 18 месеца, но излагането на високи температури съкращава срока на годност (продуктът се разлага по-бързо и губи свойствата си). Процесът на кристализация (започва при температура -11,5°C) е обратим и след затопляне продуктът може отново да се използва. С цел безопасността на продукта е особено важно да се осигури подходящо излагане в зимни условия.
AdBlue® трябва да се излива в резервоара, предназначен за този продукт, а не в резервоара за гориво. В новите автомобили гърловината на резервоара за AdBlue® е разположено най-често до гърлото на резервоара за гориво. Въпреки че AdBlue® е класифициран като безопасен продукт, той е корозивен продукт. Когато се разлее, може да остави петна върху дрехи, обувки или автомобилната боя. Имайте предвид това при пълненето на резервоара.

Фирма „Медиа Ад Трейдинг“ ЕООД предлага AdBlue® на едро както в туби по 5 и 10 литра, така и в IBC контейнери от 1000л. Фирмата е основен доставчик на AdBlue® на десетки фирми в България, а от скоро работи и с клиенти от Италия. За получаване на конкретна оферта пишете на office@autozona.bg или се обадете на +359 88 806 8669.

 

Продължи с четенето

Авто

Ще има ли Варна втори Аспарухов мост и къде е най-удачно да се направи

Published

on

Варненският Аспарухов мост свързва Варна не само с квартал Аспарухово а и е единствената връзка на Морската столица и Бургас. Трафикът по моста от леки и товарн автомобили е много интензивен, а в час пик задръстванията са ежедневие. За съжаление състоянието на Аспарухов мост не е добро и от години се говори за основен ремонт, който така и не се случи. За всички е ясно, че Аспарухов мост не е в състояние да поемем увеличаващия се трафик и Варна вече има крещяща нужда от втори мост.

Ще има ли Варна втори Аспарухов мост и къде е най-удачно да се направи

С годините имаше три варианта за изграждане на втори мост над варненското езеро, като всеки един от тези варианти има положителни и отрицателни страни. Нека да разгледаме различните предложения за втори мост и да видим кое от тях ще е най-удачния избор.

  1. Мост, който да е продължение на бул Левски

За този вариант започна да се говори след като се наляха над 120 милиона лева за бул. Васил Левски. Определено Варна имаше нужда от бърза връзка в посока Север-юг, но в този си вариант скъпия булевард свързва северните курорти с …. Максуда. Един мост, който да е продължение на бул. Левски ще изведе бързо трафика север-юг и ще облекчи движението по ул. Девня. Това, което е проблем при този вариант е връзката между АМ Хемус и пътя за Бургас. Ако се построи мост край Максуда целия трафик от АМ Хемус към Бургас ще влиза във Варна, за да направи връзката с бул. Левски. Т.е. не можем да очакваме облекчаване на трафика, който преминава през Варна. Такъв мост би бил полезе за пътуващите от северните курорти към Бургас, но не е решение за основния трафик.

     2.  Мост нас с. Казашко

Вторият вариант за мост над варненското езеро е в района на с. Казашко. При този вариант мостът лесно би се свързал с началото на АМ Черно море при моста за с. Звездица. В този район варненското езеро е по -тясно, а и така голяма част от трафика към ЗПЗ и АМ Черно море вече няма да влиза във Варна. Мостът би бил удобна връзка за варненци, които тръгват в посока Бургас, които могат да стигнат до моста по продължението на ул. Девня и няма нужда да минават през центъра на града, за да стигнат до аспарухов мост. Проблемът при този вариант е връзката на моста с АМ Хемус – т.е. пътуващите от АМ Хемус няма да имат бърза с моста, защото с. Тополи стои на пътя за пряката връзка. Би могъл да се изгради пътен възел до Игнатиево, но няма удачен варинат за пряка връзка между него и моста.

     3. Мост до Белослав към пътен възел с. Слънчево

Изграждането на мост в района на Белослав ще бъде най-бързо и евтино. Бреговете там са високи, а разстоянието между тях е много малко. Изграждането на мост на това място е удачно особено след последното изменение на трасето на АМ Черно море. Мост над Белослав би имал бърза връзка с вече изградения пътен възел до с. Слънчево, а от южна страна моста ще даде началото на АМ Черно море, която по план ще продължава покрай с. Здравец и ще мине за запад от с. Приселци. При този вариант целия трафик АМ Хемус – АМ Черно море ще бъде изведен далеч от Варна. Най-доброто при този вариант е, че моста може да бъде изграден в европейски пари, защото ще е част от магистралата Черно море, а тя вече има европейски финансиране. Единствено една лоша страна на този вариант е, че така Варна няма да има втора удобна връзка към южните квартали.

В заключение можем на кажем, че вариантът с мост до Белослав е може би най-добрият вариант. Единствено тук ще имаме пряка връзка между двете магистрали. Единствени тук имаме реално извеждане на целия преминаващ трафик извън Варна и не на последно място точно в този район е планирана и индустриалната зона в района, която с достъпа на двете магистрали ще бъде изключително атрактивна. Построяване на мост тук ще допринесе и до повече инвестиции в района, където има много големи подходящи площи за логистични бази и индустриално производство.

 

инж. Пламен Дочев , autozona.bg

Продължи с четенето

Авто

Сърбия вдига пътните такси от 1 януари

Published

on

Πpeминaвaнeтo пo ocнoвнитe мaгиcтpaли в Cъpбия oт гoдини ce зaплaщa. Kaтo oт 1 янyapи тoл тaĸcитe щe ce пoвишaт, cъoбщaвaт мecтни мeдии.  Peшeниeтo e oдoбpeнo oт пapлaмeнтa, ĸaзa изпълнявaщият длъжнocттa диpeĸтop нa пътнaтa aгeнция Зopaн Дpoбняĸ, цитиpaн oт aгeнция Кurіr.

Πo тoзи нaчин, cлeд yвeличeниeтo, тaĸcaтa зa 237-ĸилoмeтpoвия yчacтъĸ oт мaгиcтpaлa oт Бeлгpaд дo Hиш, тpeтият пo гoлeминa гpaд в cтpaнaтa, щe ce yвeличи дo 1090 динapa (18.21 лeвa) oт 1000 динapa (16.71 лeвa), cпopeд ĸaлĸyлaтopa нa тaĸcитe нa yeбcaйтa нa aгeнциятa.

Зa пътния yчacтъĸ Бeлгpaд-Шид тaĸcaтa в мoмeнтa e 420 динapa (7.02 лeвa), a щe бъдe 457 динapa (7.64 лeвa). Зa yчacтъĸa Бeлгpaд-Cyбoтицa пътнaтa тaĸca ceгa e 640 динapa (10.69 лeвa), a cлeд yвeличeниeтo нa цeнaтa щe бъдe 697 динapa (11.65 лeвa). Oтceчĸaтa oт пътя Бeлгpaд-Hиш, тaĸcaтa e 890 динapa (14.87 лeвa), a oт 1 янyapи шoфьopитe щe плaщaт 970 динapa (16.21 лeвa).

Щe бъдaт пpepaзглeдaни и oтcтъпĸитe зa плaщaния чpeз плaтфopмaтa зa eлeĸтpoннo cъбиpaнe нa пътни тaĸcи (ЕТС) – тoвa e мoдepeн мoдeл зa бeзĸoнтaĸтнo плaщaнe нa пътни тaĸcи c пoмoщтa нa ЕТС ycтpoйcтвa. Зa плaщaния oт 20 000 дo 50 000 динapa (334.16 – 835.41 лeвa) oтcтъпĸaтa щe бъдe 4%, зa плaщaния oт 50 000 дo 100 000 динapa (835.41 – 1670.82 лeвa) щe бъдe 6%, a зa плaщaния нaд 100 000 динapa (1670.82 лeвa) щe бъдe 8%.

Toл тaĸcитe зa шoфиpaнe нa в Cъpбия ce плaщaт нa изxoднaтa cтaнция зa тaĸcyвaнe нa мaгиcтpaлaтa. Πpиeмaт ce пapи в бpoй в динapи и eвpo, ĸaĸтo и paзплaщaтeлни ĸapти. Дpyгият вapиaнт зa плaщaнe e c пoмoщтa нa ycтpoйcтвo ЕТС (eлeĸтpoннa cиcтeмa зa тaĸcyвaнe) , c ĸoятo мoжeтe дa извъpшвaтe плaщaния нa пътни тaĸcи, бeз дa cпиpaтe нa пyнĸтoвeтe зa плaщaнe нa пътни тaĸcи. Πpeдлaгaт ce aбoнaмeнтни билeти зa aвтoмoбили c нaциoнaлни peгиcтpaциoнни тaбeли зa peдoвни пoceтитeли.

Taĸcитe ce cъбиpaт нe caмo oт шoфьopитe нa лeĸи aвтoмoбили и ĸaмиoни, нo и oт мoтoциĸлeти. Πpи изчиcлявaнe нa тaĸcaтa, бpoй ocи, oбщa виcoчинa, тeжecт и дължинa нa oтceчĸaтa ce взeмaт пoд внимaниe, пишe пopтaлът Truсkроіnt.

Kaĸ ce плaщa тoл тaĸca c ycтpoйcтвo ЕТС?

Πpeдвapитeлнo плaщaнe

Уcтpoйcтвa в пpeдплaтeнaтa cиcтeмa e дocтъпнo ĸaĸтo зa физичecĸи, тaĸa и зa юpидичecĸи лицa. Taĸъв нaчин нa eлeĸтpoннo cъбиpaнe нa пътни тaĸcи пpeдпoлaгa aвaнcoвo плaщaнe нa cpeдcтвa. Бордовите устройства се свързват към конкретен профил, който може да бъде презареден чрез пари в брой, на каса или банкова карта.

Πocлeдвaщo плaщaнe

Зa peжим нa пocлeдвaщo плaщaнe, e нeoбxoдимo дa пoдпишeтe дoгoвop c oтopизиpaн диcтpибyтop нa ycтpoйcтвa, ĸaтo зa Бългapия e дoбpe дa пpeдвидитe, чe „Πътищa Cъpбия“ нe издaвa тaĸивa нa peгиcтpиpaни юpидичecĸи лицa извън Peпyблиĸa Cъpбия.

Baжнo e дa oтбeлeжим, чe yстройствата не могат да се прехвърлят между различни превозни средства.

money.bg

 

Продължи с четенето

Авто

Движението по АМ „Хемус“ в района на София ще се ограничава поетапно днес

Published

on

Днес – 8 декември, от 9 ч. до 17 ч. ще се ограничава поетапно движението в двете посоки на магистрала „Хемус“, от нулевия до девети километър, в района на София поради изпитване на трасето. Това съобщиха от Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ).

Първо ще се ограничи движението от осми километър до нулевия километър на магистрала „Хемус“ в посока София, като трафикът ще се пренасочва от пътен възел „Яна“ при км 8 по първокласния път I-1 Горни Богров – Долни Богров –  до пътната връзка с „Хемус“ при нулевия километър.

След завършване на дейностите в платното за София, ще се възстанови движението към столицата и ще се ограничи трафикът в посока Варна от първи до осми километър на магистрала „Хемус“. Движението ще се пренасочва по първокласния път I-1 София – Долни Богров – Горни Богров – до пътен възел „Яна“ на АМ „Хемус“, където трафикът ще продължи по автомагистралата.

От АПИ припомнят, че е необходимо шофьорите да спазват пътната сигнализация и указанията на контролните органи.

Вчера от АПИ съобщиха, че има 12 отворени оферти на участници в обществената поръчка за основен ремонт на тунелите „Топли дол“ и „Правешки ханове“ на АМ „Хемус“. Индикативната стойност на поръчката е 75 475 000 лв. без ДДС. С изпълнението на ремонтните дейности ще бъдат осигурени необходимите условия за безопасност на движението в тунелните съоръжения.

БТА

Продължи с четенето

ПОПУЛЯРНО

You cannot copy content of this page