Connect with us

Икономика

„Интерлинк“ инвестира 70 млн. лв. в завод и логистичен парк край Пловдив

Публикувано преди

на

Пловдивската компания „Интерлинк Груп“ инвестира 70 млн. лв. в завод за алуминиеви профили за прозоречни решения и фасади, както и за логистичен парк в Тракия икономическа зона (ТИЗ). Строящият се в момента високотехнологичен завод, в който самото производство ще осъществява през дъщерното дружество „Профилинк“, се очертава като най-голямата база в този сектор на Балканския полуостров.

„Инвестицията в размер на 7.5 млн. лв. вече е реализирана на 100%“, информира Здравко Линкин, председател на Съвета на директорите на „Интерлинк Груп“ АД.

Одобрени са средства за финансирането на публична общинска инфраструктура по реда на Закона за насърчаване на инвестициите във връзка с изпълнението на сертифицирания инвестиционен проект на „Интерлинк Груп“. Ползватели на пътя ще бъдат живущите в с. Радиново и съседните предприятия.

В момента изграждаме високотехнологичен завод за алуминиеви профили за прозоречни решения и фасади, ще строим и нови логистични паркове. През 2022 – 2023 г. ще инвестираме 70 млн. лв. в тези обекти с обща застроена площ от 50 хил. кв. м“, допълни Линкин.

Зам.-министърът на иновациите и растежа Стефан Савов връчи сертификат клас „А“ по реда на Закона за насърчаване на инвестициите на Здравко Линкин. Това е третият пореден сертификат за инвестиция клас „А“, който компанията получава за различните си обекти. По думите на Линкин тези държавни насърчителни мерки подпомагат изключително много българския бизнес.

„Къде е ключът за успеха на ТИЗ – този въпрос ни зададоха в петък от екипа на Структурната мисия на световната Организация за икономическо сътрудничество и развитие“, разказа Катя Стайкова, изпълнителният директор на „Клъстер Тракия икономическа зона“.

Отговорът е лесен – работим всички заедно – бизнес, правителство и общини и така превърнахме ТИЗ в най-успешния български модел на публично-частно партньорство. Изключително сме признателни за ползотворното ни сътрудничество с Министерството на иновациите и растежа, Министерството на икономиката и индустрията, БАИ, и всички общини, на чиято територия развиваме ТИЗ“, подчерта Стайкова.

„Горди сме, че част от ТИЗ е и успешният български бизнес в лицето на европейски лидер като „Интерлинк Груп“, допълни тя.

„Интерлинк Груп“ е под шапката на „Технолинк Инвест“, с контролни пакети и в компаниите „Профилинк“, „Транс експо маркет“, „Теолино пласт“, „Профилинк Рисайкъл“ и др. Компанията се занимава с недвижими имоти – оценка, продажба, управление и с консултантска дейност. Дъщерното дружество „Профилинк“ е в топ 10 на европейските производители на PVC профили.

economic.bg

Продължи с четенето

Икономика

AutoZona.bg: Азиатският внос на петрол спадна през април

Published

on

Азиатският внос на суров петрол е намалял през април спрямо март, според оценки на LSEG Oil Research, което предполага бавен растеж на покупките на суров петрол в Азия досега тази година, предаде AutoZona.bg.

Миналия месец Азия – лидерът на вноса на суров петрол и подразбиращото се търсене на внос – отбеляза внос от средно 26,89 милиона барела на ден (bpd), според данните на LSEG Oil Research, цитирани от Клайд Ръсел, коментатор на Reuters за стоки и енергия в Азия.

Вносът през април е намалял от 27,33 милиона барела на ден суров петрол в Азия, внесен през март, и е непроменен в сравнение с 26,68 милиона барела на ден внос през февруари, показват данните на LSEG Oil Research.

Вносът на суров петрол в Азия е средно 27,03 милиона барела на ден между януари и април, което е само с 300 000 барела на ден над пристиганията през първите четири месеца на 2023 г., според данните.

Докато вносът не е непременно показателен за търсенето, бавният растеж в Азия – регионът с най-голям внос – досега тази година може да породи известни опасения относно търсенето на петрол. Спадът във вноса може също да е знак, че вносителите не са се втурнали да купуват суров петрол, докато цените се покачват над 80 долара за барел през февруари и март, месеците, в които покупките са номинирани и направени за пристигане на товари през април.

Във всеки случай прогнозистите, включително ОПЕК, която вижда Азия като свой най-важен пазар, очакват глобалното търсене на петрол да започне да се повишава през сезона на шофиране и летните месеци, тъй като повече хора пътуват и отиват на почивка.

Глобалното търсене на петрол през лятото се очаква да бъде силно, тъй като потреблението на транспортни горива се очаква да нарасне навсякъде и в регионите с увеличаване на летните и ваканционните пътувания, каза ОПЕК в последния си месечен доклад за пазара на петрол (MOMR) за април.

Групата има „стабилна перспектива за търсенето на петрол за летните месеци“.

Продължи с четенето

Анализ

Петролът продължава да поскъпва след като ОПЕК+ се придържа към съкращенията на производството

Published

on

И през месец април групата ОПЕК+ продължи с намаляването на производството, което най-вероятно ще продължи поне до края на първата половина на 2024 г. Това става ясно от вчерашното официално съобщение на Съвместният министерски мониторингов комитет (JMMC) на алианса, според което JMMC не препоръча никакви промени в политиката за добив на срещата си в сряда.

( JMMC е орган на ОПЕК+, който следи ситуацията на петролния пазар и оценява спазването на съкращенията. Той не взема решения относно политиката, тъй като просто препоръчва възможни действия на пълните министерски срещи на ОПЕК+ )

Следващото заседание на OПЕК+ е планирано да се проведе на 1 юни, преди планираните пълни министерски срещи на ОПЕК и ОПЕК+, които се очаква да решат дали да продължат с текущото ниво на съкращения след юни или да отменят някои от намаленията.

В резултат на съобщението суровият петрол Brent се повиши с 0,73% до $89,61 вчера. Тенденцията за ръст в цената явно ще се запази и това тримесечие, тъй като в началото на март членовете на алианса ОПЕК+ обещаха съкращенията да продължат до края на месец юни.

Припомням, че доброволните съкращенияна страните от ОПЕК+ бяха обявени през април 2023 г. и бяха със срок до края на 2023 година. По-късно обаче сделката за съкращенията беше удължена до края на 2024 г.

Руският вицепремиер Александър Новак обяви миналата седмица, че Русия също ще намали производството на петрол през второто тримесечие на 2024 г., така че всички производители от ОПЕК+, които намалят производството, да допринесат еднакво за съкращенията.

Какви са очакванията на пазара? Ако страните от ОПЕК+ удържат на обещанията си за съкращение на обемите още 3 месеца цената на петрола ще се стабилизира около 90$ за барел. Това естествено няма как да не се отрази на цените по бензиностанциите.

Каква е ситуацията в нашия район? В момента на Балканския полуостров има известно напрежение на пазара. Сръбската рафинерия в Панчево не работи на пълни обороти, рафинерията в Петромидия в Румъния има технически проблеми и също не работи на пълен капацитет. Това неминуемо ще се отрази на вноса на румънски горива в България. Тази ситуация прави рафинерията на Лукойл в Бургас основен доставчик на дизел в района през следващите месеци, като дава възможност на Лукойл да диктува цените на горивата в района. При това положение руската компания ще генерира допълнителни печалба и едва ли ще бърза да се раздели с активите си в България.

Продължи с четенето

Варна

Ето какво написа кметът Коцев след срещата с министъра на икономиката

Published

on

Малко по рано днес кметът на Варна Благомир Коцев се срещна с министъра на икономиката Богдан Богданов, на която са обсъдени важни за бъдещето на Варна теми. Ето какво сподели градоначалникът на Варна в социалните мрежи:

„С министъра на икономиката Богдан Богданов имаме пълно разбиране за няколко ключови политики.

1️⃣ Да направим инвестиционен паспорт на Варна и да създадем инвестиционно звено в Община Варна, което също така да се занимава със слединвестиционно обслужване на предприемачите. 70% от инвестициите се дължат точно на това обслужване. И вече има добри практики в други градове.

2️⃣ За Пловдивския панаир сме готови да върнем акциите, за да запази държавата контрола си.

3️⃣ Варна вече е на картата на растежа чрез ударно изграждане на индустриални зони и паркове, привличане на инвестиции и подкрепа за местния бизнес. Водим активни преговори с чужди и наши инвеститори, които да ползват огромния неоползотворен ресурс на Варна – летище, зони и индустриални паркове, Тех Парк, пристанище, ферибот и магистралите Хемус и Черно море.

Не на последно място търсим да се възползваме от влизането в Шенген за капитализиране на предимствата на Варна като град на първа линия.“

Продължи с четенето

ПОПУЛЯРНО

You cannot copy content of this page