Connect with us

Интересно

Идва ли ерата на рекламите с дронове във въздуха

Публикувано преди

на

Дроновете вече част от въздушния „пейзаж“ в много градове. Засега тези летателни апарати се използват предимно за огледи, снимки и понякога за превоз на леки товари. Но дроновете могат да се прилагаг и за много други дейности. Една от тях може да се окаже реклама във въздуха, отбелязва онлайн изданието How-to Geek.

Технологиите вече позволяват използването на „ята“ от дронове със светлини, които да летят в синхрон и да изобразяват различни картини в нощното небе. Засега те се използват предимно за специални събития и представления.

Но реално нищо не ги спира да се използват и за изобразяване на реклами. Тази практика постепенно започва да набира популярност в САЩ. За сега се използват предимно по фестивали и други масови събирания на хора.

Компаниите също експериментират с различни подходи. От обикновено изобразяване на логото, до цели истории с различни обекти или до изобразяване на QR код, който да бъде сканиран с телефона.

Въпрос на време е тази практика да стане по-масова, поне в големите градове. Реално единствената ограничаваща регулация ще е наличието на зони за забрана на летене на дронове. Но за изобразяването на картини във въздуха, дроновете и без това трябва да са доста по-далеч, за да могат да бъдат видяни лесно от хората на земята.

При прекалено разрастване на тази практика може да се появят проблеми като пречене на полети на самолети и хеликоптери, както и на ята птици. Затова регулаторите трябва да се подготвят за правила още от сега, преди практиката да е придобила масовост, казва анализаторът Чейсън Гордън.

vesti.bg

Продължи с четенето

Интересно

Xiaomi срещу Apple – Как се прави електромобил за три години?

Published

on

Снимката е илюстративна.

Apple, гигантът в производството на смартфони, прекара 10 години в опити да пусне на пазара електромобил. Проектът „Титан“ се оказа мечта. Само за три години Xiaomi, друг гигант в мобилната индустрия, успя да извърви пътя от концепция до производство, изпреварвайки Apple на финалната права.

На 28 март Xiaomi ще пусне своя първи електромобил – Speed Ultra 7 (SU7) – в десетки градове в Китай. За Лей Джун, милиардер и главен изпълнителен директор на Xiaomi, това е изключително постижение. Той е решен да предложи на потребителите не просто кола, а „страхотен автомобил“.

Xiaomi SU7 е резултат от три годишна интензивна работа, вдъхновена от личния опит на Лей Джун. Той е тествал 100 автомобила, за да „черпи от силните страни на всеки“ и да създаде конкурентен модел. SU7 впечатлява с ускорение от 0 до 100 км/ч за 2,78 секунди, надминавайки дори някои спортни автомобили.

Докато Apple се е борила с производствени проблеми и е отлагала пускането на пазара, Xiaomi е използвала интелигентно ресурсите на китайската EV индустрия. Партньорството с BAIC Group е осигурило по-бърз достъп до разрешително за производство и ще подпомогне производството на 200 000 SU7 годишно.

Xiaomi се е насочила към „премиум“ пазара, но това може да се окаже предизвикателство в Китай, където търсенето на електромобили се забавя. Tesla и BYD водят ценова война, а Xiaomi все още не е обявила цената на SU7. Въпреки трудностите, Xiaomi е постигнала забележителен успех. Докато Apple се е лутала в дебрите на прототипи като „Bread Loaf“, Xiaomi е готова да предложи на пазара реален електромобил.

Какво предстои за Xiaomi

Xiaomi е на път да навлезе на пазара на електромобили с амбициозния си SU7. Дали ще успее да се пребори с конкуренцията е отворен въпрос. Tesla и BYD са доминанти играчи на пазара, с утвърдени имена и лоялна клиентска база. Tesla е известна със своите иновации и автономни технологии, докато BYD предлага конкурентни цени и висока производителност. SU7 ще се конкурира в „премиум“ сегмента, където конкуренцията е още по-силна. Porsche, Audi, Mercedes-Benz и BMW са само част от компаниите, които предлагат луксозни електромобили.

Цената ще бъде ключов фактор за успеха на SU7. Xiaomi все още не е обявила цената, но се очаква да е по-висока от моделите на Tesla и BYD.  Други фактори, които ще окажат влияние, са пробегът, зареждането, интериорът, екстериорът, функциите и технологията за автономно шофиране. Xiaomi ще трябва да се представи отлично във всички тези аспекти, за да се пребори с конкуренцията.

Освен това, компанията ще трябва да изгради дистрибуторска мрежа и сервизна инфраструктура, за да осигури качествено обслужване на своите клиенти. Бъдещето на SU7 е несигурно. Възможно е да се превърне в бестселър, но  това ще видим във времето.  Едно е сигурно: Xiaomi е на път да разтърси пазара на електромобили.

Новият електромобил на Xiaomi е впечатляващ. Той предлага стилен дизайн, комфортен интериор, отлична управляемост и атрактивен пробег. Автомобилът е пълен с интелигентни технологии, които го правят не само забавен за шофиране, но и безопасен и удобен.

Digital.bg е сред първите, които се докоснаха до революционния SU7 на Xiaomi! Екипът ни успя да заснеме ексклузивно видео ревю, за да ви запознае с този вълнуващ електромобил.

В ревюто ни ще се потопите в елегантния дизайн на SU7, ще разгледате интериора му, пълен с иновативни технологии, и ще се запознаете с впечатляващите му характеристики. Ще ви разкрием детайли за пробега, времето за зареждане, мощността, функциите за сигурност и много други.

Но това не е всичко! Ще ви покажем какво е усещането в SU7 – емоция, която трудно може да се опише с думи. Ще сравним SU7 с други лидери на пазара, за да ви помогнем да направите най-добрия избор. Целта ни е да ви представим SU7 от всички гледни точки, за да ви дадем възможност да прецените дали това е електромобилът, за който мечтаете.

Източник: AutoZona.bg

Продължи с четенето

Варна

Израелски инвеститор иска да строи комплекс от къщи край Варна

Published

on

Снимката е илюстративна.

Продължи с четенето

Интересно

Останали без пари, аржентинците продават ирисите си за малко криптовалута

Published

on

Няколко долара в очното дъно. В една страна, разтърсена от инфлация, към която се добавя и нова политика на икономии, десетки хиляди аржентинци предоставят ирисите си за биометрично сканиране на криптовалута „Уърлдкойн“ (Worldcoin), информира Франс прес, цитира БТА.

В малък търговски център в Буенос Айрес Хуан Соса замръзва за няколко секунди пред сребърна сфера с вградена камера, която сякаш е излязла от стар научнофантастичен филм. Преминава кръг светлина и той получава в цифровия си портфейл токени, които се равняват на 80 долара.

„Правя го, тъй като нямам вече и песо. За нищо друго“, мърмори 64-годишният учител по бойни изкуства. „Не бих искал да го правя, но на моята възраст вече никой не ми дава работа, а имам нужда от пари“, заяви той пред агенцията.

Журналистите от АФП са срещнали мнозина с профила на Хуан Соса на опашките пред щандовете на „Уърлдкойн“ в столицата (250 в страната), на които млади оператори сканират ирисите им с биометричен апарат.

За „Уърлдкойн“ не става дума за „трансакция“ – ирис срещу пари, а за първите стъпки към изграждането на „най-голямата финансова и идентификационна мрежа в света, която запазва конфиденциалността на личните данни“.

Ирисът е един вид цифров паспорт, функциониращ благодарение на блокчейна и позволява на потребителите да докажат идентичността си онлайн, без да споделят лични данни. С надеждата за универсални доходи, изразени в криптовалута.

Системата за проверка на „Уърлдкойн“, базирана върху разпознаването на ириса, пусната през юли 2023 г. от шефа на „ОупънЕйАй“ (OpenAI) Сам Алтман, се проучва внимателно от регулаторните органи в няколко страни, които се опасяват за защитата на личните данни.

През март Испания, а след това и Португалия спряха дейността на „Уърлдкойн“, докато трае разследването.

В днешна Аржентина обаче при инфлация от 211 процента през 2023 г. и строги икономии под управлението на ултралиберала Хавиер Милей през 2024 г. „Уърлдкойн“ е хит. От началото на годината 500 000 души или 15 на сто от общо 3 милиона души по целия свят, които са „предоставили“ ириса си, са били аржентинци, според януарските данни на компанията.

„За много хора нещата вървят много зле, те вече не могат да се справят с една заплата, ето защо правят подобни неща“, каза Мириам Мареро , 42-годишна касиерка, посочвайки кълбото, което ще сканира ириса й. Тя също го прави за пари, в случая, за да подаде ръка на приятел.

Компанията уверява, че „сигурността и конфиденциалността са приоритети и „кълбото“ разполага със „стабилни функции за сигурност“, които да попречат на кражба, фалшификация  или пиратство.

Тиаго Сада, продуктов мениджър на „Инструменти за човечност“, калифорнийският холдинг, който стои зад „Уърлдкойн“, подчерта пред АФП, че има „отворен диалог с регулаторните органи във всяка страна, както по отношение на финансовия аспект, така и на конфиденциалността“.

Текущите разследвания, целящи да проверят дали се изпълняват поетите ангажименти , са „абсолютно нормални“, заяви той. Като това, което провежда Аржентинската агенция за прозрачност и защита на данните (АAIP).

Остава фактът, че биометричен индикатор като ириса, единствен по рода си за всеки човек, е „ултра чувствителен“, настоява Наталия Суасо, анализатор и дигитален консултант към агенция „Салта ахенсия“ (Salta Agencia).

„Не мисля, че хората не разбират последиците, но мнозина от тях го правят за пари“, в една страна, в която минималната заплата е около 220 долара. „Има също и идея за магия, генерирана от сферата, любопитство“, добави тя.

За „Портекос“ („пристанищните хора“, както са известни гражданите на Буенос Айрес – бел.ред.), които са увековечили ириса си, остават редица въпроси: „Ирисът е нещо единствено по рода си, не знам кой държи тези данни и това леко ме безпокои“, казва Улисес Ерера, 20-годишен студент . Той също не би го направил, ако нямаше спешна финансова необходимост.

Много аржентинци, изпаднали в затруднение, обаче не отдават особено значение на този аспект. „От години давам личните си данни на редица компании. Сега поне ми дават пари“. подиграва се Федерико Мастронарди , 33-годишен музикант без пукната пара в джоба.

Продължи с четенето

ПОПУЛЯРНО

You cannot copy content of this page