Connect with us

Икономика

Европа иска да се откаже от руския нефт, но остава най-големият му купувач

Публикувано преди

на

Европа успява да диверсифицира покупките си на суров петрол преди предстоящото влизане в сила на санкциите срещу Москва, тъй като вносът ѝ нарасна миналия месец, въпреки че делът на руския нефт се сви.

Доставките на суров петрол и кондензат на Стария континент – с изключение на Турция – се увеличиха през септември до над 8,46 милиона барела на ден, най-високият месечен обем от януари 2020 г., според данни на енергийните експерти на британската компания Vortexa.

Русия запазва водещата си роля

Русия остава най-големият доставчик на суров петрол за Европа. Делът на руския внос обаче спадна миналия месец до едва 21%, намалявайки осезаемо спрямо средната стойност от 34% през 2021 г.

Европа е внасяла около 1,78 млн. барела на ден руски суров петрол през септември, скромно увеличение от 1,69 млн. барела на ден през предходния месец, когато доставките паднаха до най-ниското ниво поне от началото на 2016 г., показват данните на Vortexa, цитирани от Bloomberg.

Въпреки опитите да се откъсне от енергийната зависимост от Русия, Европейският съюз остава най-големият вносител на руски изкопаеми горива. От началото на войната в Украйна (24 февруари) до края на септември ЕС е похарчил повече от 100 милиарда евро за внос на руски изкопаеми горива, по данни на Центъра за изследване на енергията и чистия въздух (CREA).

Това е въпреки намалението на вноса в ЕС на руски изкопаеми горива, който спадна с 14% от август до края на септември и с 50% от март до края на септември. Китай е вторият най-голям купувач на руски петрол след ЕС.

В същото време внесените количества неруски суров петрол в Европа стабилно се повишават тази година до най-високата стойност от 2016 г. насам. 7% от вноса през септември. Водещият африкански доставчик на петрол в Европа е Либия, като петролният ѝ износ за Стария континент се покачва до най-високото ниво от една година. Количествата нефт, които пристигат от Близкия изток са най-големите от май 2019 г., докато потоците от САЩ са най-малките от януари. 

Високите цени пълнят хазната на Кремъл

Спадът на вноса на руски изкопаеми горива в Европа отчасти се дължи на намалените обеми природен газ, след като „Газпром“ първо ограничи, а после изцяло спря доставките през „Северен поток 1“. ЕС забрани вноса на руски въглища от август. Целта на тези действия е да намалят енергийните приходи на Русия, с които тя финансира войната в Украйна. Енергията е ключов стълб на руската икономика, като формира над 1/5 от нейния БВП, предава Business Insider.

Докато руският износ на изкопаеми горива е намалял с около 1/3 като обем от началото на войната, високите цени на енергията поддържат приходите в хазната на Кремъл.

„Нарастващите цени на изкопаемите горива означават, че текущите приходи на Русия са далеч над нивото от предходните години, въпреки намаленията на тазгодишните обеми на износа“, пише CREA в доклад от август.

expert.bg

Продължи с четенето

България

Еврозоната се отлага за 2026 г., а кабинетът се разбърза със Закона за еврото

Published

on

Продължи с четенето

България

Европейската комисия представи четири препоръки за българската икономика

Published

on

Европейската комисия представи днес препоръки за икономическото развитие на страните от ЕС, предаде БТА. За България Комисията издаде четири препоръки.

За следващата година ЕК очаква нашата страна да ограничи общия бюджетен дефицит под три процента от БВП и да запази равнището на държавния дълг в разумни граници в средносрочен план. Препоръчва се значително ускоряване на изпълнението на програмите на политиката на сближаване и по плана за възстановяване и устойчивост и за енергиен преход, включително с подобряване работата на администрацията и повишаване качеството на процедурите за обществените поръчки, както и укрепване на дейността на регулаторите.

Комисията очаква България да подобри образователния процес и уменията на работниците, както и да намали зависимостта от изкопаемите горива. Според ЕК е необходимо внедряването на възобновяеми енергийни източници при осигуряването на централно отопление, включително от ветрогенератори. Препоръчва се нашата страна да подобри възможностите за съхранение на енергия и на електропреносната мрежа, както и да подпомогне енергийно бедните граждани. Според ЕК е необходимо България да развие допълнително градския транспрот и железниците, включително с изграждането на необходимата инфраструктура.

Продължи с четенето

България

OMV представя нова бранд идентичност за търговската мрежа в Централна и Източна Европа

Published

on

  • Процесът по ребрандиране ще се осъществи в следващите 3 години на 1 000 бензиностанции в общо 7 държави
  • Новата идентичност на марката е в унисон с маркетинговата стратегия на OMV: да бъде предпочитаният партньор за устойчиви мобилни решения и сега, и в бъдеще
  • Forward for Good: Основен фокус на новата корпоративна идентичност на OMV са устойчивостта и кръговата икономика

OMV предприема следваща ключова стъпка към своята трансформация, предаде AutoZona.bg. Компанията представя обновяване на корпоративната си идентичност, което ще се случи в следващите 3 години на територията на 7 държави – Австрия, Румъния, Унгария, Словакия, Чехия, България и Сърбия. Чрез нея се поставя и нов стратегически фокус за създаване на свят, където устойчивата енергия, устойчивата мобилност и устойчивият начин на живот се превръщат в реалност за всички.

 Бранд идентичността и дизайнът ще бъдат напълно обновени навсякъде – както в бизнес към бизнес (B2B) частта, така и в бизнес към потребител (B2C). Новият дизайн ще бъде въведен поетапно на 1 000 бензиностанции, които обслужват повече от 650 000 клиенти всеки ден. Обновената бранд идентичност ще обхване и бързо разрастващата се мрежа от зарядни станции eMotion за електрически превозни средства. Приблизително 1.5 милиона бизнес карти ще бъдат актуализирани в следващите 3 години. Част от процеса е и дигиталната трансформация, която ще започне с уебсайта на OMV Group (new.omv.com), и ще продължи с приложението OMV MyStation, което се използва от повече от 1 милион потребители в Централна и Източна Европа.

OMV_01

„Неизменна част от работата ни в OMV е да бъдем част от мобилността на хората. Затова основната ни цел е да продължаваме да улесняваме и подобряваме обслужването, като надхвърляме очакванията, отговаряме на променящите се потребности на нашите клиенти и им предлагаме широк спектър от иновативни, устойчиви и дигитални решения. Новата ни бранд идентичност и мотото “Forward for Good” отразяват стратегията на компанията, пътя на трансформация и нагласата ни към бъдещето.“, заяви Ангел Тухов, управител и мениджър „Верига бензиностанции“ на OMV България.

Визуалната идентичност от 1995 г. се актуализира посредством цялостна стратегия за бранда. Основният елемент в новия дизайн е символ, който представя посоката на OMV като интегриран бизнес в сферата на химикалите, горивата и енергията, основан на принципа за устойчивост и кръговата икономика. Новият визуален символ олицетворява непрекъснато движение и прогрес, надгражда успешното минало и чертае пътя към утрешния ден. Цветовете на новия дизайн препращат към произхода и историята на бранда. В същото време, адаптирането на основната цветова палитра поставя по-ясни акценти и предлага надеждна, модерна основа за комуникация в дигиталната среда с перспектива за устойчивост в бъдещето.

OMV_BILLBOARD

Продължи с четенето

ПОПУЛЯРНО

You cannot copy content of this page