Connect with us

Новини

ДАНС през 2017 за „Балкански поток“: Задушаване на Украйна и без газ за България

Публикувано преди

на

Президентът Румен Радев, премиерът Бойко Борисов и председателите на Народното събрание са се запознали през 2017 г. със справки на ДАНС за проекта „Балкански поток“. В тях се твърди, че целта на Русия с този проект е до 2020 г. да изолира Украйна от газовите доставки и по тази тръба няма да дойде газ за България.

Впоследствие премиерът Бойко Борисов направи всичко възможно проектът да се случи до края на 2020 г., включително чрез драстични нарушения на законодателството и изпращане на армията да строи проблемните участъци.

В справките на на Държавна Агенция „Национална Сигурност“ Седмична информация рег. N° KA-6-1507/10.10.2017 г. и Седмична информация рег. N° KA-6-1931/11.12.2017 г., които се предоставят на върховните управляващи – президент, премиер и председател на НС, все още не става дума за „Балкански поток“, а за „проект за пренос на газ по съоръжение от Турски поток“.

Цената на проекта и трасето напълно отговарят на реализирания от Борисов газопровод, представен от пропагандната му машина като „диверсификация“ на газовите доставки и прекръстен на „Балкански поток“.

Истинската цел, както се вижда от справката на службите е изцяло в полза на Русия, чрез „eвентуално преустановяване на преноса през Украйна“, ако проектът бъде довършен в срок.

Седмична информация от ДАНС рег. N° KA-6-1507/10.10.2017 г.

„Kоличества за вътрешния пазар не са предвидени“

Втората справка от декември 2017 г. доказва, че още тогава и Борисов и Радев са знаели, че по тази тръба България няма да получи никакъв газ. В нея се казва, че Газпром едностранно е променила параметрите за пренос на газ през българска територия и целият обем ще се транзитира през България в посока Сърбия, Гърция и Македония, като „количества за вътрешния пазар не са предвидени“.

Седмична справка от ДАНС рег. N° KA-6-1931/11.12.2017 г.

Нито държавният глава, нито премиерът, нито председателят на Народното събрание тогава Цвета Караянчева не са реагирали на този диктат. Напротив, всички усилия на кабинета Борисов бяха хвърлени, за да се построи тръбата в изискуемият от Кремъл срок – декември 2020 г. Лично премиерът периодично инспектираше строежа и се заканваше „да покаже на Путин как се строи“.

След като задачата беше изпълнена в срок, Борисов скромно не пожела да реже лентата на „грандиозния“, по думите му, строеж. За началото на доставките към Сърбия по „Балкански поток“ от 29.12.2020 г. пръв съобщи премиерът на Сърбия Александър Вучич.

Финансирането на тръбата стана с пари на българските данъкоплатци, а за реализацията в срок беше хвърлен огромен административен ресурс, включително за бързото му узаконяване. Тази припряност да се угоди на Кремъл се съпровожда със стотици нарушения на българското законодателство, описани в подробен доклад на Инспектората на Министерски съвет, поръчан от правителството „Петков“. Закононарушения, които българската прокуратура е отказала да разследва, установи разследване на БРРД.

На строежа на тръбопровода беше пратена и чисто нова строителна техника, закупена с европейски средства за съвсем други цели, показа разследване на ГД БОЕЦ и БРРД. По случая работи в момента Европейската прокуратура. В „свещеното дело“ бяха включени и военно-логистични части на Българската армия, която помагаше за прехвърлянето на тръбата през река Вит, както разкри БРРД в една от първите си публикации.

Същевременно, реалната диверсификация на газовите доставки през интерконектора с Гърция, по който трябваше да дойде азерски газ, беше бавена с административни хватки и процедури от същото това правителство на ГЕРБ, което строеше ударно Южен, Турски, Балкански, а всъщност един чисто руски поток.

Публикуваме двете справки с ясното съзнание, че става дума за класифицирана информация с гриф „Поверително“, чиято петгодишна давност изтича след няколко седмици. Правим го заради надделяващия обществен интерес и въпреки риска да бъдем подложени на натиск да разкрием източниците си, което няма как да се случи.

Тъжното обобщение е, че въпреки предупреждението от службите, най-високопоставените български политици Бойко Борисов и Румен Радев не са защитили българския национален интерес и са се навели пред условията на Кремъл.

Към тях се е присъединила и Цвета Караянчева, която като председател на парламента също е чела справките с информацията за позорните за България условия, но не е информирала най-висшия орган на властта – българското Народно събрание, преди то да гласува 2,8 милиарда лева за строежа на „Балкански поток“.

Историята ще запомни също така, че Борисов и Радев са обслужили плановете на кървавия режим на Путин да нападне Украйна напълно информирано и съзнателно. И с нашите пари!

 

bird.bg

Продължи с четенето

Новини

Николай Денков е новият премиер на България

Published

on

By

Със 132 гласа, след два часа и половина дебати, парламентът избра акад. Николай Денков от ПП-ДБ за ротационен премиер. С „против“ гласуваха 69 (един от ГЕРБ, „Възраждане“, БСП, ИТН и Радостин Василев) От ДПС в гласуването участваха само двама депутати, които подкрепиха Денков. Предложената от него структура на Министерски съвет получи 132 гласа (същото разпределение на гласовете). Така след 10 месеца служебно управление България най-сетне има редовен кабинет.

Продължи с четенето

Новини

Висококачествените немски добавки Liqui Moly подобряват горивата в нова бензиностанция в гр. Шумен

Published

on

By

Българското представителство на немската компания за масла и добавки Liqui Moly сключи партньорство с “Калоян Иванов“ ЕООД за доставка на добавки за дизел и бензин в горивата на новата бензиностанцията на фирмата. Това е и причината бензиностанцията да носи бранда на марката Liqui Moly. “Това е вторият проект в региона, след като преди 5 години направихме изключително успешно партньорство във Велико Търново “ , сподели пред AutoZona.bg изпълнителният директор на фирмата г-жа Карастоянова.

От 12 часа на 9 юни шуменци ще могат да зареждат качествени горива, обогатени с добавки Liqui Moly, а за фирмите ще има TIR diesel на преференциална цена. Бензиностанция Liqui Moly се намира на бул. Симеон Велики под стадиона и е само на 2 мин от центъра на Шумен.

Освен да заредите своя автомобил с качествени горива в търговския комплекс ще можете да си купите добавки и масла на марката Liqui Moly , да се насладите на първокласно кафе или да се заредите за път с ободряващи напитки и различни лакомства от минимаркета.

Немската марка за масла и добавки Liqui Moly е създадена през 1957г. в град Улм, Германия. В основата на компанията е залегнал  патентът за производство на молибденов дисулфид (MoS2) – неорганично съединение, съставено от молибден и сяра. Liqui Moly предлагат широка гама добавки за автомобили.  В зависимост от типа двигател, марката разполага с добавки за дизел и добавки за бензин, както и добавките за масло, като те са съвместими с всички марки/модели масла на пазара. Освен тези основни продуктови категории, Liqui Moly има  добавки за охладителна система и скоростна кутия, гарантирайки оптимизираната работа на автомобила. Liqui Moly е предпочитана марка не само на немския пазар от много години.

Фирмата се представлява за българския пазар от Сенакс ООД от 1996г. През годините компанията разширява портфолиото от продукти, което предлага на пазара и към момента  поддържа на склад повече от 600 артикула масла, добавки, смазки и специализирани продукти. Повече информация и контакти може да намерите на  www.senax.bg, www.liquimoly.bg.

 

 

 

Продължи с четенето

Новини

Как се печелят милиони от търг за доставка на горива? Даваш по-ниска цена от рафинерията и после променят условията

Published

on

By

Снощи в репортаж по бТВ бе показан скандален пример как държавата се ощетява с милиони, чрез съмнителни търгове. В случая става въпрос за правосъдното министерство и доставка на газьол за отопление на затворите. За какво точно става въпрос?

На пръв поглед обявения търг е безупречно проведен като критерия за избор на доставчик е най-ниска цена спрямо цената на рафинерията. Печeли го една неизвестна малка фирма като дава отстъпка от 3% от цената на рафинерията Лукойл. Дотук добре, но всъщност такава отстъпка за газьол рафинерията не дава на никой, дори и на компании с оборот няколко милиона литра. Излиза, че спечелилата фирма ще трябва да продава на загуба, за да изпълни поръчката, но за неин късмет след търга държавата променя условията на ценообразуване и не взима за база цената на рафинерията, а на Софийската стокова борса, която е с 20% по-скъпа. Защо държавата променя условията, като така се ощетява с милиони можем само да гадаем. Факт е обаче, че това води до огромна печалба на фирмата, която при първоначалните условия би продавала на загуба. Обясненията на енергийния министър, че видиш ли Лукойл не са давали достъп до цените си е смехотворен, защото първо такъв достъп не е бил поискан и второ дори и най-малкия клиент на рафинерията може да си създаде акаунт и да следи цените.

Така, че ако искате да спечелите милиони от горива – лесно! Трябва само да се явявате на търговете на държавата, да давате по-ниски цени от рафинерията и да стискате палци да сте с късмет после да се променят условията във ваша полза.

Снимката е от репортажа на бТВ

Продължи с четенето

ПОПУЛЯРНО

You cannot copy content of this page