Connect with us

Икономика

Брюксел с нов натиск за животновъдните ферми в селските райони, агроминистрите обсъждат ситуацията

Публикувано преди

на

Европейските министри дискутираха вчера по време на Съвета на ЕС по земеделие и рибарство в Брюксел Директивата за емисиите от промишлеността по време на заседанието. „Намаляването на прага, над който инсталациите за отглеждане на свине и домашни птици се включват в приложното поле на Директива 2010/75/ЕС, както и добавянето на инсталациите за отглеждане на едър рогат добитък, ще окаже въздействие върху голям брой животновъдни стопанства, като ще създаде значителна финансова тежест“, посочи министър Гечев. По думите му на практика се обхващат голям брой семейни ферми в селските райони, които не разполагат с възможностите на индустриалното животновъдство и са заплашени от прекратяване на дейността. И акцентира, че това би довело до сериозни социални, икономически и финансови последствия, с пряко въздействие и върху продоволствената осигуреност на населението.

Очакваме Европейската комисия да обърне специално внимание на ситуацията на пазара на маслодайни култури и да приложи всички възможни инструменти, включително извънредни мерки, съгласно чл. 219 от Регламент (ЕС) 1308/2013 с цел смекчаване на въздействието върху производителите от Европейския съюз, заяви още министърът на земеделието Явор Гечев по време на Съвета на ЕС по земеделие и рибарство в Брюксел. Той добави, че България подкрепя Украйна в тези трудни времена, но има смущения на пазара на слънчоглед, които будят безпокойство.

„Считаме, че са необходими инструменти за бързо въздействие по отношение на възникналия пазарен дисбаланс, за да бъдат предотвратени по-сериозни икономически сътресения с дълготраен ефект върху пазара на слънчоглед, намаляване на конкурентоспособността на производителите, както и на жизнеспособността на стопанствата в сектора“, допълни министър Гечев. По отношение на изпълнението на Плана за действие „Коридори за солидарността“ между ЕС и Украйна, България се ангажира да положи максимални усилия за осъществяване на превозите на зърно за трети страни по транспортните маршрути и по всяко направление от железопътната мрежа и пристанищата си, с наличния технологичен капацитет.

Министър Гечев информира своите колеги за настоящата ситуация с пазара на зърнени култури в България. Той отбеляза, че новата реколта от пшеница, ечемик и рапица вече е прибрана, като се отчита спад в количествата в сравнение с предходната реколта – при пшеницата и ечемика от около 10%, a при рапицата от около 20%.

В рамките на заседанието бе поставена и темата за устойчивата употреба на продукти за растителна защита. Министър Гечев изрази подкрепа към призива на Полша – ЕК да представи допълнителна и подобрена оценка на въздействие, която по изчерпателен и адекватен начин разглежда влиянието на предложения проект на регламент върху продоволствената сигурност на ЕС. „Липсата на оценка на социално-икономическото въздействие на много от аспектите, свързани с намаляването на употребата на продуктите за растителна защита, в контекста на последиците от войната в Украйна, за производството на основните храни в ЕС и в глобален мащаб, буди притеснения“, добави българският аграрен министър.

 

agrozona.bg

Продължи с четенето

България

Еврозоната се отлага за 2026 г., а кабинетът се разбърза със Закона за еврото

Published

on

Продължи с четенето

България

Европейската комисия представи четири препоръки за българската икономика

Published

on

Европейската комисия представи днес препоръки за икономическото развитие на страните от ЕС, предаде БТА. За България Комисията издаде четири препоръки.

За следващата година ЕК очаква нашата страна да ограничи общия бюджетен дефицит под три процента от БВП и да запази равнището на държавния дълг в разумни граници в средносрочен план. Препоръчва се значително ускоряване на изпълнението на програмите на политиката на сближаване и по плана за възстановяване и устойчивост и за енергиен преход, включително с подобряване работата на администрацията и повишаване качеството на процедурите за обществените поръчки, както и укрепване на дейността на регулаторите.

Комисията очаква България да подобри образователния процес и уменията на работниците, както и да намали зависимостта от изкопаемите горива. Според ЕК е необходимо внедряването на възобновяеми енергийни източници при осигуряването на централно отопление, включително от ветрогенератори. Препоръчва се нашата страна да подобри възможностите за съхранение на енергия и на електропреносната мрежа, както и да подпомогне енергийно бедните граждани. Според ЕК е необходимо България да развие допълнително градския транспрот и железниците, включително с изграждането на необходимата инфраструктура.

Продължи с четенето

България

OMV представя нова бранд идентичност за търговската мрежа в Централна и Източна Европа

Published

on

  • Процесът по ребрандиране ще се осъществи в следващите 3 години на 1 000 бензиностанции в общо 7 държави
  • Новата идентичност на марката е в унисон с маркетинговата стратегия на OMV: да бъде предпочитаният партньор за устойчиви мобилни решения и сега, и в бъдеще
  • Forward for Good: Основен фокус на новата корпоративна идентичност на OMV са устойчивостта и кръговата икономика

OMV предприема следваща ключова стъпка към своята трансформация, предаде AutoZona.bg. Компанията представя обновяване на корпоративната си идентичност, което ще се случи в следващите 3 години на територията на 7 държави – Австрия, Румъния, Унгария, Словакия, Чехия, България и Сърбия. Чрез нея се поставя и нов стратегически фокус за създаване на свят, където устойчивата енергия, устойчивата мобилност и устойчивият начин на живот се превръщат в реалност за всички.

 Бранд идентичността и дизайнът ще бъдат напълно обновени навсякъде – както в бизнес към бизнес (B2B) частта, така и в бизнес към потребител (B2C). Новият дизайн ще бъде въведен поетапно на 1 000 бензиностанции, които обслужват повече от 650 000 клиенти всеки ден. Обновената бранд идентичност ще обхване и бързо разрастващата се мрежа от зарядни станции eMotion за електрически превозни средства. Приблизително 1.5 милиона бизнес карти ще бъдат актуализирани в следващите 3 години. Част от процеса е и дигиталната трансформация, която ще започне с уебсайта на OMV Group (new.omv.com), и ще продължи с приложението OMV MyStation, което се използва от повече от 1 милион потребители в Централна и Източна Европа.

OMV_01

„Неизменна част от работата ни в OMV е да бъдем част от мобилността на хората. Затова основната ни цел е да продължаваме да улесняваме и подобряваме обслужването, като надхвърляме очакванията, отговаряме на променящите се потребности на нашите клиенти и им предлагаме широк спектър от иновативни, устойчиви и дигитални решения. Новата ни бранд идентичност и мотото “Forward for Good” отразяват стратегията на компанията, пътя на трансформация и нагласата ни към бъдещето.“, заяви Ангел Тухов, управител и мениджър „Верига бензиностанции“ на OMV България.

Визуалната идентичност от 1995 г. се актуализира посредством цялостна стратегия за бранда. Основният елемент в новия дизайн е символ, който представя посоката на OMV като интегриран бизнес в сферата на химикалите, горивата и енергията, основан на принципа за устойчивост и кръговата икономика. Новият визуален символ олицетворява непрекъснато движение и прогрес, надгражда успешното минало и чертае пътя към утрешния ден. Цветовете на новия дизайн препращат към произхода и историята на бранда. В същото време, адаптирането на основната цветова палитра поставя по-ясни акценти и предлага надеждна, модерна основа за комуникация в дигиталната среда с перспектива за устойчивост в бъдещето.

OMV_BILLBOARD

Продължи с четенето

ПОПУЛЯРНО

You cannot copy content of this page