Connect with us

Икономика

Бивш министър разби газовите „успехи“ на служебния кабинет

Публикувано преди

на

Бившият министър на енергетиката Александър Николов за пореден път направи във Фейсбук саркастичен коментар за „успехите“ на служебния кабинет на газовия фронт. Този път Николов бе предизвикан от самохвалното твърдение на „Булгаргаз“, че цената на природния гза за октомври ще падне с почти 30% и това се дължало на усилията на новото ръководство.  В поста си той сравнява новините, произвеждани напоследък от енергийното министерство, с „нещо средно между “200 Вица”, “Стършел” и “Работническо дело”, като не пропуска да укори служебния министър Росен Христов, известен в социалните мрежи и като Капитан Катамаран, за отказаните танкери с евтин втечнен газ, договорени от кабинета „Петков“.

„Лъжите са ясни, но това бие всички Гинес рекорди“, изригна ексминистърът по повод на следното съобщение:

„На 9 септември 2022 г., „Булгаргаз“ внесе в КЕВР заявление за утвърждаване на цена на газа за месец октомври в размер на 247,96 лв./МВч. Тази цена е с близо 30% по-ниска спрямо предходния месец септември, което се дължи на усилията на новото ръководство на компанията за осигуряване на реална диверсификация, включително на успешно проведените прозрачни търгове, както и на твърдата решимост на правителството да пусне в експлоатация интерконектора с Гърция. Прогнозната цена за октомври отговаря на призива на работодатели и синдикати за пределна цена на газа до 250 лева за мегаватчас.”

 

Александър Николов разяснява какви са „неточностите“ във въпросната новина, като ги разобличава с факти, подкрепени с графики:

1. Само за последните 12 дни цената на природен газ на TTF се срина не с 30%, а с … 38%. Малко повечко от предложеното от „Булгаргаз“. Петролът също е на рекордно ниско ниво, под 85 долара за барел, което е спад с 31% от рекордните стойности, достигнати преди 3 месеца. Целият микс на „Булгаргаз“ зависи от тези 2 компонента, а не от „усилията на новото ръководство”. 😃 (прилагам и картинки, че от документи трудно разбират). На всичко отгоре и EUR/USD вече е с по-високи стойности, което намалява разходите по плащания в долари. Валидно и за петрол и за природен газ.

2. Относно реалната диверсификация – не е нужно да напомням, че това ръководство и лично министърът подписа документ, с който подложи на реален риск стартирането на търговската експлоатация на проектната компания. Ще напомня обаче друго – няколко човека твърдяха, че няма завършено строителство, въпреки че обектът притежава Акт 14. Странно, нали? Твърдяха и че няма газ… и тръбата е цяла… но налягането по трасето беше 42.5 бара. Отново – уникално!

3. Октомври – в микса на „Булгаргаз“ ще бъде цената, договорена с LNG от Cheniere, която текущото ръководство старателно реши да не е в микса за целия зимен период, а само 1 от 7 карга. Браво, вероятно защото доставката трябваше да се случи с танкери, а не с катамарани… и не знаехме точно какви слотове ни трябват – за разтоварване ли, за паркиране ли, не е ясно. Също – в цената за октомври месец ще бъдат включени и ПЪЛНИ КОЛИЧЕСТВА по ДОГОВОРНА ЦЕНА от партньорите от Азербайджан. За да се случи това, в рамките на 7 месеца мандат ми се наложи да проведа повече от 5 физически срещи с мениджмънта на компанията и политически лица в Баку. Браво отново на текущото ръководство на МЕ, страхотно, другари!

4. Уникална колаборация със синдикати и работодатели. Надявам се, че ще можете да обясните, че се кръстите рецесията в Европа да продължи, за да може цените (които изненадващо за Вас определя пазарът!!!!) да останат на тези нива. Иначе финалното предложение в края на месеца ще е със съвсем различна структура. Тогава сигурно геополитическите рискове ще са виновни.“

 

Николов завършва коментара си с две обръщения:

„Към „Булгаргаз“ – екселите Ви дават малко грешки и трябва да си ги оправите, ама това е друга тема. Тема, която при работещ парламента и въпроси по ЗДОИ ще стане ясна.  Например как изглеждат “прозрачните търгове” като ценова структура и оферти спрямо отказани такива предложения.

Към Министерство на енергетиката – по-добре е да се придържате към битовите приоритети – телевизори, дивани, джипове, било то за министри или зам.-министри. Там поне сте силни. За останалото сте просто позор.

Очаквам след първия сняг, ако ни изненада през октомври, служебният министър да обяви, че разполага с доказателство, че след 24-часова работа и усилия са се справили с глобалното затопляне и целите по декарбонизация“,  заключава бившият енергиен министър в публикацията си във Фейсбук.

segabg.com

Продължи с четенето

България

Еврозоната се отлага за 2026 г., а кабинетът се разбърза със Закона за еврото

Published

on

Продължи с четенето

България

Европейската комисия представи четири препоръки за българската икономика

Published

on

Европейската комисия представи днес препоръки за икономическото развитие на страните от ЕС, предаде БТА. За България Комисията издаде четири препоръки.

За следващата година ЕК очаква нашата страна да ограничи общия бюджетен дефицит под три процента от БВП и да запази равнището на държавния дълг в разумни граници в средносрочен план. Препоръчва се значително ускоряване на изпълнението на програмите на политиката на сближаване и по плана за възстановяване и устойчивост и за енергиен преход, включително с подобряване работата на администрацията и повишаване качеството на процедурите за обществените поръчки, както и укрепване на дейността на регулаторите.

Комисията очаква България да подобри образователния процес и уменията на работниците, както и да намали зависимостта от изкопаемите горива. Според ЕК е необходимо внедряването на възобновяеми енергийни източници при осигуряването на централно отопление, включително от ветрогенератори. Препоръчва се нашата страна да подобри възможностите за съхранение на енергия и на електропреносната мрежа, както и да подпомогне енергийно бедните граждани. Според ЕК е необходимо България да развие допълнително градския транспрот и железниците, включително с изграждането на необходимата инфраструктура.

Продължи с четенето

България

OMV представя нова бранд идентичност за търговската мрежа в Централна и Източна Европа

Published

on

  • Процесът по ребрандиране ще се осъществи в следващите 3 години на 1 000 бензиностанции в общо 7 държави
  • Новата идентичност на марката е в унисон с маркетинговата стратегия на OMV: да бъде предпочитаният партньор за устойчиви мобилни решения и сега, и в бъдеще
  • Forward for Good: Основен фокус на новата корпоративна идентичност на OMV са устойчивостта и кръговата икономика

OMV предприема следваща ключова стъпка към своята трансформация, предаде AutoZona.bg. Компанията представя обновяване на корпоративната си идентичност, което ще се случи в следващите 3 години на територията на 7 държави – Австрия, Румъния, Унгария, Словакия, Чехия, България и Сърбия. Чрез нея се поставя и нов стратегически фокус за създаване на свят, където устойчивата енергия, устойчивата мобилност и устойчивият начин на живот се превръщат в реалност за всички.

 Бранд идентичността и дизайнът ще бъдат напълно обновени навсякъде – както в бизнес към бизнес (B2B) частта, така и в бизнес към потребител (B2C). Новият дизайн ще бъде въведен поетапно на 1 000 бензиностанции, които обслужват повече от 650 000 клиенти всеки ден. Обновената бранд идентичност ще обхване и бързо разрастващата се мрежа от зарядни станции eMotion за електрически превозни средства. Приблизително 1.5 милиона бизнес карти ще бъдат актуализирани в следващите 3 години. Част от процеса е и дигиталната трансформация, която ще започне с уебсайта на OMV Group (new.omv.com), и ще продължи с приложението OMV MyStation, което се използва от повече от 1 милион потребители в Централна и Източна Европа.

OMV_01

„Неизменна част от работата ни в OMV е да бъдем част от мобилността на хората. Затова основната ни цел е да продължаваме да улесняваме и подобряваме обслужването, като надхвърляме очакванията, отговаряме на променящите се потребности на нашите клиенти и им предлагаме широк спектър от иновативни, устойчиви и дигитални решения. Новата ни бранд идентичност и мотото “Forward for Good” отразяват стратегията на компанията, пътя на трансформация и нагласата ни към бъдещето.“, заяви Ангел Тухов, управител и мениджър „Верига бензиностанции“ на OMV България.

Визуалната идентичност от 1995 г. се актуализира посредством цялостна стратегия за бранда. Основният елемент в новия дизайн е символ, който представя посоката на OMV като интегриран бизнес в сферата на химикалите, горивата и енергията, основан на принципа за устойчивост и кръговата икономика. Новият визуален символ олицетворява непрекъснато движение и прогрес, надгражда успешното минало и чертае пътя към утрешния ден. Цветовете на новия дизайн препращат към произхода и историята на бранда. В същото време, адаптирането на основната цветова палитра поставя по-ясни акценти и предлага надеждна, модерна основа за комуникация в дигиталната среда с перспектива за устойчивост в бъдещето.

OMV_BILLBOARD

Продължи с четенето

ПОПУЛЯРНО

You cannot copy content of this page