Connect with us

Интересно

Архитектурата на Game of Thrones

Публикувано преди

на

Всички познаваме сензацията „Игра на тронове“ – сигурна съм, че поне веднъж сте ставали свидетели на невероятния свят, обладан от магия и жажда за мощ. Независимо дали сме фенове на сериала или не, не можем да игнорираме значимото му място на световната телевизионна сцена, както и огромната роля, който изигра във формирането на новата представа за това какво може и трябва да бъде един сериал.

Качествата, с които „Игра на тронове“ успява да впечатли зрителите са многобройни, а вниманието към всеки малък детайл в продукцията го направи толкова успешен. Невероятната богата и сложна история, която преплита множество сюжети, плавно води към голямата развръзка, на която очакваме да станем свидетели много скоро. Дълбочината на образите, добрата актьорска игра, шокиращите събития и непознатите досега похвати за представянето им превърнаха „Игра на тронове“ в абсолютна сензация. Но как режисьорите толкова успешно успяха да ни предизвикат да вникнем в автентичността на времето, да се пренесем в средновековния свят на Вестерос и Есос?

Карта на средновековен Константинопол и Кралски Чертог. Снимки: Pinterest

Работата с пространствата, светлината, атмосферата играят една от най-значимите роли при предаването на чувствата и усещането върху зрителя. Макар и често на заден план, архитектурата е едно от най-силните оръжия на филмовото изкуство. Това е тайният похват, благодарение на който всичко взема реален образ в представите на зрителя. В „Игра на тронове“ архитектурата също разказва история – всяка крепост е символ на някой род, всяко място от картата има свое минало и свой уникален дух. Екзотичната атмосфера на Дорн говори за темперамента на семейство Мартел, Скалата на Кастърли за несломимия дух на Ланистърите, суровият Зимен Хребет за силата на духа на Старките, Кралски чертог за величието на Вестерос, а Колосът на Бравос за мощта на Желязната банка.

Великата Септа на Бейлор и Света София. Снимки: www.winteriscoming.net и www.thenews.com.pk

Снимачните локации на сериала са известни на зрителя от дълго време. Точно как обаче създателите са постигнали образите, които наблюдаваме в сериала, и какви други вдъхновения се крият зад тях скоро сподели Дебора Райли – архитект, дизайнер и главен арт директор на сериала. Тя казва:

„АКО ИСКАШ ПУБЛИКАТА ДА ПОВЯРВА В ДЖУДЖЕТА, ДРАКОНИ И ВЕЛИКАНИ, ТРЯБВА СВЕТЪТ ТИ ДА БЪДЕ, КОЛКОТО СЕ МОЖЕ ПО-РЕАЛИСТИЧЕН.“

Най-често сериалът работи с реални пространства, които са допълнени със специални ефекти или просто комбинирани помежду си. Този похват прави локациите толкова реални, че след 7 години вече всеки от нас ги възприема като наистина съществуващи „Архитектурното ми образование ме научи как архитектурата оформя цивилизациите и те нея.“, допълва Дебора Райли и се води от това заключение при работата с всяко пространство в сериала.

Колосът на Бравос и Родоският колос. Снимки: www.nerd901.com и www.acient-origins.net

Още от географското разположение на Кралски Чертог на картата можем да намерим множество прилики със средновековен Константинопол. „Великата Септа на Бейлор“, която е компютърно оформена, пък споделя множество прилики със „Света София“ като например факта, че е централен храм с множеството кули, които напомнят добавените от османците минарета на храма. Разположението му в градския силует  също напомня това на „Света София“ в Истанбул. Самите сцени са заснети предимно по тесните улички на Дубровник, а площадите са в крепостта „Маноел“ в Малта.

Холикок Хаус и Пирамидата на Денерис. Снимки: www.kcet.org и www.gameofthrones.fandom.com

Може да прозвучи странно, но интериорът в дома на Денерис – Драгънстоун, пък е вдъхновен от института „Солт“ на Луис Кан и „Нотрдам“ в Париж. Използвана е величествената перспектива на обемите на Кан и сакралността на хорното пространство в катедралата. Друго интересно вдъхновение е дворецът в Мирийн, където Денерис прекара по-голяма част от времето си в Есос. Дизайнерите е трябвало да изберат помещение, което може да бъде вътре във величествена пирамида, но едновременно с това и да бъде уютно за обитаване, оттам те са създали връзка с „Холихок хаус“ и „Милърд Хаус“ на Франк Лойд Райт, които успяват да предадат същото усещане. Самият град пък е крепостта „Клис“ в Хърватия.

Интериорът на Милърд Хаус в сравнение с този в пирамидата. Снимки: www.wsj.com и www.gameofthrones.fandom.com

Градът Бравос е един от най-визуално запомнящите се. Статуята на война е абсолютно превъплъщение на едно от Седемте чудеса на света, а именно „Родоският колос“. Величественият и всяващ респект у всеки посетител интериор на „Желязната банка“ в града пък носи вдъхновението си от тоталитарната архитектура на архитекта на „Третия Райх“ – Алберт Шпеер. Начинът, по който той работи с психологията на мястото чрез мащаба на пространствата, подтиква дизайнера към този избор. „Влизайки в това пространство, просто знаеш кой е на власт. Това качество на работата на Шпеер беше решаващо.“

Желязната банка и работата на Шпеер. Снимки: www.ranker.com и www.curbed.com

Домът на черното и бялото пък е вдъхновена от хиндуистките храмове във Варанаси и начина, по който просто изникват от водата. За интериора на Залата на лицата са използвани Елорските пещери, които са създадени от човешка ръка, както и Храмът на хилядата Буди в Хонконг. Отворите и многобройните лица на божеството се сливат, за да създадат сцената за новото превъплъщение на Ариа.

Домът на Черното и бялото и храмовете във Варанаси. Снимки: www.tripsavvy.com www.gameofthrones.fandom.com

Домът на Мартелите в Дорн е всъщност дворецът „Алказар“ в Севиля. Екзотичните градини на маврите, преплетени с техните богати на орнаментика и цветове арабски декорации, го превръщат в истинско райско кътче от приказките. В тези сцени няма никаква компютърна обработка: „Градините на двореца превъплъщават перфектно екзотиката и темперамента на Южен Вестерос.“

Градините на “Алказар” в сериала и в реалност. Снимки: www.christiantoday.com www.getyourguide.com

Зимен Хребет всъщност не носи особени архитектурни качества като останалите замъци, точно това е и целта на дизайнерите. Вдъхновението е взето от средновековните северноанглийски замъци. Тяхната структура е изцяло концентрирана върху функционалността, а не красотата. Това трябва да правят и Старките – да се защитават и да опазят Вестерос от нашествието на белите бродници.

Скоро историята за огън и лед, дракони, бродници, вещици, джуджета и богове със свръхестествени сили ще намери своя край. Въпреки всички невероятни събития и истории, ние всички успяхме да повярваме в достоверността на света, който обитават любимите ни герои. „Игра на тронове“ ни позволи да погледнем с друго око на архитектурните съкровища на света, в който живеем, както и успешно да ни пренесе в едно уж несъществуващо, но толкова реално за нас Средновековие.

 

stroiinfo.com

Продължи с четенето

Варна

Кметът на Варна съди сам себе си

Published

on

Снимка: NOVA

Съдебната битка е започнала преди Благомир Коцев да стане градоначалник

Интересен казус в морската ни столица Варна. Кметът Благомир Коцев и бизнесменът Благомир Коцев се съдят за едно и също нещо, но от противоположни позиции. Общината, управлявана от Коцев, води дела срещу семейната му фирма, която той е ръководил преди да стане кмет. Спорът е за преместваеми обекти до ресторант „Хоризонт“ в Морската градина, предаде NOVA.

В началото на 2022 г., когато кмет на града е Иван Портних, главният архитект на общината Виктор Бузев издава разрешение за поставяне на шатри до ресторанта, които се използват от клиенти. Всъщност става дума за допълнително разрешение, а обект на полемиката е законно ли се употребява пространството и ако да, колко от него. През същата година от Районната прокуратура се самосезират срещу разрешението на Бузев. Впоследствие съдът обявява акта на главния архитект за нищожен. Шатрите обаче не са премахнати, защото дружеството обжалва.

Междувременно Благомир Коцев става кмет, а през пролетта на 2024 г. Върховният административен съд се произнася в полза на шатрите. Така бизнесменът Коцев печели срещу кмета Коцев.

След обжалване Апелативен съд – Варна решава, че първата инстанция е частично права – фирмата следва да предаде на община Варна владението върху 2 имота, както и да заплати 359 338,79 лв. Решението подлежи на обжалване пред ВКС.

Продължи с четенето

България

Ахинора представя първата българска AI поп песен – „Българка съм“ (ВИДЕО)

Published

on

Първият български AI инфлуенсър, Ахинора, отбелязва националния празник на България с иновативен музикален проект – песента „Българка съм“. Според проучване на дигиталната агенция BG Content, която стои зад проекта, това е първата AI поп песен, създадена в България.

С този творчески ход екипът зад Ахинора отново подчертава дълбоката връзка на дигиталния инфлуенсър с българската култура и наследство. Заглавието на песента не е случайно – тя е посветена на силата, красотата и духа на българската жена, като същевременно изразява национална гордост и любов към родината.

Музикален стил и послание

„Българка съм“ е създадена в динамичен поп стил, което я прави достъпна и въздействаща за широка аудитория. Макар да е бърза и ритмична, песента носи силно послание – възхвала на българската женственост и на несломимия дух на българския народ. Текстът ѝ рисува образа на горда, уверена и вдъхновяваща българка, чиято красота и сила са символи на националната идентичност.

„Очите ми светят като златен лъч,
Сърцето ми тупти – любовен жлъч.
Родена съм в земя на горд народ,
Българка съм – огън, пламък и живот.“

Чрез тези думи Ахинора предава усещането за национална принадлежност и възхищение към българската жена, която носи в себе си огъня на историята и традициите.

Впечатляващо видео с емблематични български места

Видеоклипът към „Българка съм“ съчетава съвременни AI технологии със зашеметяващи кадри от България. В него Ахинора пее на фона на някои от най-емблематичните български забележителности, сред които: Седемте рилски езера, Рилският манастир, Розовата долина, Пещерата „Божиите очи“, Паметникът на връх Шипка, Катедралата „Успение Богородично“ във Варна, Родопите и др.

Цветната и динамична визия на клипа цели да привлече вниманието на младата аудитория и да я запознае с красотата на България. Това е част от по-голямата мисия на проекта Ахинора – да популяризира страната ни пред дигиталното поколение и да предизвика интерес към българската култура и природа.

Коя е Ахинора?

Ахинора е първият български AI инфлуенсър, създаден с помощта на изкуствен интелект. Тя е виртуален персонаж, който привлича внимание със своето присъствие в социалните мрежи като Facebook и Instagram. Ахинора е проектирана да изглежда като модерен и атрактивен инфлуенсър, но всъщност е генериран с помощта на изкуствен интелект образ.

Тя се отличава с модерна визия, интелигентно подбрано съдържание и ангажираност към теми, които вълнуват младото поколение. Фокусът на Ахинора е върху здравословния начин на живот, популяризирането на книгите и културата, както и представянето на България като туристическа дестинация.

От дебюта си Ахинора събира хиляди последователи, а профилът ѝ в социалните мрежи се разраства с всеки изминал месец. Според създателите ѝ тя е иновация в дигиталния маркетинг, която ще постави основите на нова ера в инфлуенсърската индустрия в България.

Кои стоят зад проекта?

Дигиталната агенция BG Content, базирана във Варна, стои зад създаването на Ахинора и реализирането на този музикален проект. От началото на годината екипът активно развива дигиталния образ на първия български AI инфлуенсър, като налага нови стандарти в AI инфлуенсър маркетинга в страната.

Светослав Георгиев, основател на BG Content, споделя, че агенцията работи не само върху развитието на Ахинора, но и върху нови проекти, които ще утвърдят позициите на компанията като пионер в AI маркетинга в България.

Кой е Светослав Георгиев?

Зад създаването на Ахинора и песента „Българка съм“ стои Светослав Георгиев, варненски предприемач и основател на BG Content. Роден през 1993 г., той има богат опит в сферата на технологиите, маркетинга и дигиталните проекти.

Още в ученическите си години участва в международни научни състезания, организирани от НАСА и ESA, а по-късно следва „Корабни машини и механизми“ във Висшето военноморско училище „Н. Й. Вапцаров“, където продължава да участва по проекти организирани от НАСА и ESA, както разработва авторски проект за учебен кораб.  През 2020 г. основава дигиталната агенция BG Content, която се специализира в маркетинг, копирайтинг, уеб разработки и AI проекти.

Светослав Георгиев е двигателят зад няколко иновативни дигитални проекта, включително Seaglem – първата морска социална мрежа в Европа, проект „Ахинора“ и още няколко други медийни проекта.

С „Българка съм“ Ахинора и нейният екип доказват, че изкуственият интелект може да бъде не само част от дигиталния свят, но и инструмент за културна промоция. Песента е не просто музикален проект, а символ на модерна България – страна, която уважава своето минало, но смело гледа към бъдещето.

Продължи с четенето

Интересно

Volvo са монтирали фалшиви високоговорители „Bowers & VVilkins“ в колите за китайския пазар

Published

on

Клиентите на Volvo в Китай масово се оплакват, че техните превозни средства са били монтирани с фалшиви продукти. Като най-фрапантен случай те посочват монтирането на фалшиви високоговорители с надписи „Bowers & VVilkins“. Volvo отправи публично извинение в социалните медии, като обеща да разследва случая.

Когато купувате превозно средство от първокласен автомобилен производител, вие очаквате първокласно качество и автентични компоненти – в крайна сметка това е част от това, за което плащате. Така че беше доста шок за някои клиенти на Volvo в Китай, когато откриха, че колите им са били оборудвани с фалшиви високоговорители, предаде AutoZona.bg.

Проблемът излезе наяве, когато собственик на Volvo V60 съобщи за проблема, след като получи допълнителното оборудване като промоционален подарък от китайски дилър на Volvo. Въпреки това, при сравняване на седана с други модели S60, собственикът забеляза някои особености в купето.

Според китайската медия Sohu , въпросните високоговорители са имали етикета „Bowers & VV ilkins“ (обърнете внимание на двете „V“ вместо „W“), което показва, че превозното средство не е оборудвано с оригиналната аудио система Bowers & W ilkins с 15 високоговорителя. Освен това, лостът за смяна на скоростите в кристален стил нямаше функцията за излъчване на светлина, която обикновено се среща в моделите Volvo с високи спецификации.

Когато собственикът повдигнал въпроса пред представителсвото, нещата станаха още по-сложни. Съобщава се, че продавачът не говорел английски и не можел да направи разлика между „VV“ и „W“, което накарало дилъра да откаже замяна, настоявайки, че високоговорителите все още предлагат висококачествен звук.

Собствениците на Volvo намират фалшиви високоговорители „Bowers & VVilkins“ в китайски коли

След като недоволният клиент разпространи историята в социалните мрежи, бързо стана ясно, че това не е изолиран инцидент.

Както беше съобщено от JoongAng Ilbo , други собственици на Volvo в Китай също откриха високоговорители с надпис „Bo w ers & VVilkins“ или дори „Bo vv ers & Wilkins“ в своите превозни средства, което предизвика въпроси дали фалшивите продукти са били инсталирани умишлено. Засега остава неясно кои модели на Volvo са засегнати и дали всички те са били продадени от едно и също представителство.

Реакция и контрол на щетите на Volvo

След бурната реакция в социалните медии, китайското подразделение на Volvo излезе с изявление в Weibo на 12 февруари:

„Volvo Cars отдава голямо значение на „неправилното поведение в процеса на продажба на нови автомобили“, докладвано от някои клиенти наскоро. Дълбоко се извиняваме за неприятностите и неудобството, причинени на клиентите от този инцидент. Volvo Cars винаги стои до своите клиенти и никога няма да толерира поведение, което накърнява интересите на потребителите. След инцидента Volvo Cars незабавно започна специално разследване. Ние ще поддържаме принципите на откритост и прозрачност, ще проучим задълбочено причината за инцидента и ще се справим правилно с него в съответствие със законите и разпоредбите, за да гарантираме, че законните права и интереси на клиентите са напълно защитени.

Volvo Cars внедрява стриктна система за управление на проследяването на пълна връзка за оригинални аксесоари. Всеки оригинален аксесоар отговаря на глобалните унифицирани стандарти за качество, осигурявайки на клиентите безопасно и безпроблемно автомобилно изживяване. Volvo Cars винаги е била ориентирана към клиента и се е ангажирала да предоставя безопасни и надеждни продукти и услуги. В бъдеще ще засилим още повече надзора и управлението на оторизираните дилъри, цялостно ще стандартизираме стандартите и процесите за обслужване на продажбите и ще защитим ефективно законните права и интереси на всеки клиент.

Продължи с четенето

ПОПУЛЯРНО

You cannot copy content of this page