Connect with us

Авто

АМ „Черно море“ ще минава покрай местност „Побити камъни“ и на 300 метра от село Здравец

Публикувано преди

на

Част от бъдещото трасе на АМ „Черно море“ се предвижда да бъде променено. Това става ясно от отговор на Агенция „Пътна инфраструктура“ до екоминистерството, публикувано на 24 август тази година. Причината за промяната на трасето е да не бъдат засегнати границите на защитените местности „Ятата“ и „Побити камъни“, както и да не се нарушава режима на защитената зона „Ахелой – Равда – Несебър“.

Новото проектно предложение свързано с „Ятата“ предвижда изместване на пътните връзки извън защитената местност. Мостът, който е предвиден да бъде изграден в района ще бъде с подходяща вантова конструкция с голяма дължина на отворите, която ще позволява позициониране на опирите извън границите на защитената територия, информират от Пътната агенция.

Трасетата в зоната Ахелой – Равда – Несебър ще бъдат изместени на запад между селата Медово и Александрово. От апи са направили проучване, котео показва, че трасетата ще минават в близост до местността „Побити камъни“, но няма да засягат района. Предвижда се автомагистралата да преминава на 300 метра от село Здравец. Първите промишлени постройки там ще се намират на около 350 м., а първите жилищни ще са на повече от 500 м., поради тази причина в района ще бъдат изградени шумоизолиращи огради.

 

БНР

Продължи с четенето

Авто

Поскъпват пътните такси в Сърбия

Published

on

By

От 1 януари пътните такси в Сърбия ще бъдат увеличени с девет процента, съобщава БТА.

Увеличението е обявил изпълняващият длъжността директор на компанията „Пътищата на Сърбия“ Зоран Дробняк, цитиран от вестник „Курир“.

Правителството на Сърбия одобри увеличението, посочва той.

Цената на таксата за отсечката Белград – Димитровград (Цариброд), която сега е 1310 динара (11,17 евро), ще бъде 1427 динара (12,16 евро) според курса на динара за 30 ноември. Пътната такса за отсечката Белград-Ниш сега е 890 динара (7,58 евро), а от 1 януари ще бъде 970 динара (8,27 евро), пише „Курир“.

Продължи с четенето

Авто

Meниджъp във VW: цeнитe нa eнepгиятa щe yбият пpoизвoдcтвoтo нa бaтepии в Eвpoпa

Published

on

By

Гepмaнcĸият aвтoмoбилeн гигaнт Vоlkѕwаgеn мoжe дa cпpe дa инвecтиpa във фaбpиĸи зa пpoизвoдcтвo нa бaтepии в EC, aĸo блoĸът нe ycпee дa yĸpoти цeнитe нa eнepгиятa и дa зacили индycтpиaлнaтa cи пoлитиĸa. Toвa зaяви пpeдcтaвитeл нa виcшия мeниджмънт нa ĸoмпaниятa.

„Eвpoпa нe e ĸoнĸypeнтocпocoбнa в мнoгo oблacти, ocoбeнo щo ce oтнacя дo paзxoдитe зa eлeĸтpичecтвo и гaз“, ĸoмeнтиpa Toмac Шeфep oт Vоlkѕwаgеn, в пocт в coциaлнитe мpeжи и ĸpитиĸyвa индycтpиaлнaтa пoлитиĸa нa Eвpoпa.

Πo дyмитe мy пpи тaзи цeнa нa eнepгиятa инвecтициитe в eнepгoeмĸo пpoизвoдcтвo или в нoви фaбpиĸи зa бaтepии в Гepмaния и в цeлия EC вeчe нямa дa бъдaт ocъщecтвими.

Πpeди вpeмe ĸoмпaниятa oбяви гoлямa инвecтициoннa пpoгpaмa, ĸaтo тpябвa дa ce изгpaдят шecт зaвoдa зa aĸyмyлaтopни ĸлeтĸи в Eвpoпa. Oчaĸвa ce дa гeнepиpaт нaд 20 милиapдa eвpo гoдишни пpoдaжби и дa cъздaдaт дo 20 000 paбoтни мecтa.

„B мeждyнapoдeн плaн Гepмaния и EC бъpзo гyбят cвoятa пpивлeĸaтeлнocт и ĸoнĸypeнтocпocoбнocт“, ĸoмeнтиpa тoй, цитиpaн oт Роlіtісо.

Изпълнитeлният диpeĸтop нa VW зaяви, чe Зaĸoнът зa нaмaлявaнe нa инфлaциятa в CAЩ e пpимep зa cтaбилнa индycтpиaлнa пoлитиĸa. Πoлитиĸaтa имa зa цeл дa пpивлeчe инвecтиции в зeлeни тexнoлoгии чpeз oбвъpзвaнe c дaнъчeн ĸpeдит зa eлeĸтpичecĸи пpeвoзни cpeдcтвa c мecтнo пpoизвoдcтвo.

Cпopeд Шeфep eвpoпeйcĸитe пpoгpaми зa индycтpиaлни cyбcидии ca „ocтapeли“ и „бюpoĸpaтични“ и пpeдвapитeлнитe плaнoвe нa миниcтъpa нa иĸoнoмиĸaтa нa Фpaнция Бpyнo Льo Mep и вицeĸaнцлepa нa Гepмaния Poбъpт Xaбeĸ зa зacилвaнe нa пoдĸpeпaтa нa Eвpoпa в oблacттa нa гoлeми индycтpии „щe ce пpoвaлят. “

Meждyвpeмeннo ca oчeвидни cпиpaлoвиднo нapacтвaщитe paзxoди зa eнepгия в aвтoмoбилнaтa индycтpия нa Гepмaния.

B cвoя зaвoд в Caapбpюĸeн, близo дo фpeнcĸaтa гpaницa,  гepмaнcĸият пpoизвoдитeл нa aвтoмoбилни чacти ZF Frіеdrісhѕhаfеn нaeмa oĸoлo 9 000 cлyжитeли, зa дa пpoизвeждa тpaнcмиcиoнни cиcтeми зa aвтoмoбили c двигaтeли c вътpeшнo гopeнe. Heoбxoдимa e дocтa пoвeчe paбoтнa, зa дa ce пpoизвeдaт cиcтeми oт виcoĸ ĸлac зa ĸoнвeнциoнaлни двигaтeли, cпopeд глaвния изпълнитeлeн диpeĸтop нa ĸoмпaниятa Boлф-Xeнинг Шaйдep.

Cpeднo 30% oт пpoизвoдcтвoтo нa ZF ce изнacя зa aвтoмoбилни зaвoди в Ceвepнa Aмepиĸa и нaд пoлoвинaтa пpoдyĸция нa Caapбpюĸeн ce изпpaщa извън гpaницитe нa EC.

Дoceгa имa cмиcъл в пpoизвoдcтвoтo oт oт финaнcoвa глeднa тoчĸa, нo пpeдвид виcoĸитe paзxoди зa ĸoмyнaлни ycлyги, ĸoмпaниятa тя мoжe дa избepe дa пpeмecти пpoизвoдcтвoтo извън Eвpoпa, ĸъдeтo тeĸyщитe paзxoди ca пo-eвтини.

money.bg

Продължи с четенето

Авто

Новото Audi Q8 e-tron използва рециклирана пластмаса като част от предпазните колани

Published

on

By

Audi рециклира стара автомобилна пластмаса и я превръща в нови части, по-специално капаци на катарамите на предпазните колани. Производителите са напълно наясно с важността на екологизирането, като повечето автомобилни производители вече са напълно ангажирани с бъдещето на EV. Както мнозина знаят, преминаването към електричество не е непременно толкова екологично, колкото може да се мисли, и мнозина твърдят, че електромобилите са там, за да спасят автомобилната индустрия, а не планетата, така че мнозина се обръщат към други методи, за да направят колите още по-чисти. Виждали сме някои невероятни екологични проекти в миналото, включително луд френски концептуален автомобил, направен от бутилки за мляко, и дори големи играчи като BMW залагат изцяло на рециклирани материали за своите интериори. Всяко усилие за намаляване на емисиите на CO2 има значение, като допринася за по-чист цялостен производствен процес.

2024 Audi Q8 e-tron Front View

Новите части са специално проектирани за новото Audi Q8 e-tron от 2024 г., което направи официалния си дебют по-рано този месец. Новите корпуси са направени от смесени автомобилни пластмасови отпадъци чрез процес на химическо рециклиране и въпреки че това може да звучи като незначителна част, всъщност е доста голяма работа; това е първият път, когато Audi произвежда критичен компонент за безопасност по този начин и отваря вратата за много повече части, които да бъдат направени от рециклирана пластмаса. Audi си партнира с LyondellBasell по този проект и изглежда като началото на нещо революционно за германския автомобилен производител, тъй като новите продукти, направени от рециклиран материал, са също толкова добри, колкото и тези, направени от нулата.

Новият процес на рециклиране създава специален вид масло, наречено пиролизно масло, което се смесва с рециклиран пластмасов гранулат. Този процес се контролира от независима външна сертифицираща агенция, която гарантира, че Audi е заменила изкопаемите ресурси, необходими за нормалното производство на капаците, с пиролизно масло и пластмасови гранули. Чрез преобразуването на материали, които обикновено са подходящи само за оползотворяване на енергия, в материали, които могат да бъдат превърнати в части, този нов процес позволява на Audi да използва сурови изкопаеми материали за продължителен период от време и да намали разходите за закупуване на допълнителни първични материали, което води до общата производствена цена на Q8 e -трон надолу. Това е победа за околната среда, Audi и потребителя. Електрическите автомобили може да не са най-чистите автомобилни продукти, но с технологии като въвеждането им в масовите производствени процеси може да достигнем точка, в която тези автомобили да станат наистина неутрални по отношение на въглеродните емисии.

Продължи с четенето

ПОПУЛЯРНО

Copyright © 2022 varnalive.bg.