Connect with us

Икономика

Автомобилните гиганти ще инвестират $1.2 трлн. в електромобили

Публикувано преди

на

Водещите световни производители на автомобили планират да инвестират близо 1.2 трилиона долара до 2030 г. за разработване и производство на милиони електрически превозни средства. В колосалната сума влиза и подсигуряването на батерии и суровини за подпомагане на това производство, сочи анализ на Reuters на база публични данни и прогнози, публикувани от големите компании.

Стойността на инвестициите в EV, която не е публикувана досега, превъзхожда предишните инвестиционни оценки на Reuters и е повече от два пъти по-голяма от изчисленията, публикувани преди година. За да поставим цифрата в контекст, Alphabet, компанията майка на Google и Waymo, има пазарна капитализация от 1.3 трилиона долара.

Автомобилните гиганти правят планове за производство на 54 милиона електрически превозни средства с батерии до 2030 г., което представлява повече от 50% от общото производство на автомобили, според анализа.

За да поддържат това безпрецедентно ниво на електромобили, производителите и техните партньори за батерии планират да инсталират 5.8 тераватчаса капацитет за производство на батерии до 2030 г., според данни от Benchmark Mineral Intelligence.

Водеща позиция заема Tesla, чийто главен изпълнителен директор Илон Мъск очерта дързък план за производството на 20 милиона електромобила до 2030 г., изискващи около 3 тераватчаса батерии. Мъск в края на октомври каза, че Tesla вече работи върху по-малък модел, чиято цел е да струва наполовина по-малко от Model 3 и Model Y.

Въпреки че Tesla не е разкрила напълно своите планове за разходи, такъв експоненциален растеж – 13-кратно увеличение спрямо очакваните 1.5 милиона превозни средства, които се надява да продаде тази година – ще дойде на цена от стотици милиарди долари. Това сочи анализ на Reuters на Финансови разкрития и прогнози на Tesla за глобалното търсене на електромобили и производство на батерии и минерали за батерии.

Германският Volkswagen, въпреки че изостава от Tesla, има амбициозни планове до края на десетилетието да инвестира над 100 милиарда долара, за да изгради глобалното си портфолио от EV, да построи нови „гигафабрики“ за батерии в Европа и Северна Америка, както и да подсигури доставки на ключови суровини.

Японската Toyota Motor Corp ще инвестира 70 милиарда долара за електрифициране на превозни средства и производство на повече батерии и очаква да продаде най-малко 3.5 милиона електрически модела с батерии (BEV) до 2030 г. Планира поне 30 различни модела и очаква да направи цялата гама на Lexus с електрическа батерия през този период.

Ford Motor Co продължава да увеличава нивото на разходите си за нови електромобили – засега до 50 милиарда долара – и поне 240 гигаватчаса капацитет на батерията със своите партньори, като се стреми да произведе около 3 милиона BEV до 2030 г. – половината от общия обем.

Mercedes-Benz е заделил най-малко 47 милиарда долара за разработка и производство на електромобили. Почти две трети от средствата са предвидени за увеличаване на глобалния капацитет на батериите с партньори до над 200 гигаватчаса.

BMW, Stellantis и General Motors планират да похарчат най-малко 35 милиарда долара за електромобили и батерии, като Stellantis предвижда най-агресивната програма за батерии: планирани са 400 гигаватчаса капацитет с партньори до 2030 г, както и изграждането на четири завода в Северна Америка.

economic.bg

Продължи с четенето

България

Европейската комисия представи четири препоръки за българската икономика

Published

on

Европейската комисия представи днес препоръки за икономическото развитие на страните от ЕС, предаде БТА. За България Комисията издаде четири препоръки.

За следващата година ЕК очаква нашата страна да ограничи общия бюджетен дефицит под три процента от БВП и да запази равнището на държавния дълг в разумни граници в средносрочен план. Препоръчва се значително ускоряване на изпълнението на програмите на политиката на сближаване и по плана за възстановяване и устойчивост и за енергиен преход, включително с подобряване работата на администрацията и повишаване качеството на процедурите за обществените поръчки, както и укрепване на дейността на регулаторите.

Комисията очаква България да подобри образователния процес и уменията на работниците, както и да намали зависимостта от изкопаемите горива. Според ЕК е необходимо внедряването на възобновяеми енергийни източници при осигуряването на централно отопление, включително от ветрогенератори. Препоръчва се нашата страна да подобри възможностите за съхранение на енергия и на електропреносната мрежа, както и да подпомогне енергийно бедните граждани. Според ЕК е необходимо България да развие допълнително градския транспрот и железниците, включително с изграждането на необходимата инфраструктура.

Продължи с четенето

България

OMV представя нова бранд идентичност за търговската мрежа в Централна и Източна Европа

Published

on

  • Процесът по ребрандиране ще се осъществи в следващите 3 години на 1 000 бензиностанции в общо 7 държави
  • Новата идентичност на марката е в унисон с маркетинговата стратегия на OMV: да бъде предпочитаният партньор за устойчиви мобилни решения и сега, и в бъдеще
  • Forward for Good: Основен фокус на новата корпоративна идентичност на OMV са устойчивостта и кръговата икономика

OMV предприема следваща ключова стъпка към своята трансформация, предаде AutoZona.bg. Компанията представя обновяване на корпоративната си идентичност, което ще се случи в следващите 3 години на територията на 7 държави – Австрия, Румъния, Унгария, Словакия, Чехия, България и Сърбия. Чрез нея се поставя и нов стратегически фокус за създаване на свят, където устойчивата енергия, устойчивата мобилност и устойчивият начин на живот се превръщат в реалност за всички.

 Бранд идентичността и дизайнът ще бъдат напълно обновени навсякъде – както в бизнес към бизнес (B2B) частта, така и в бизнес към потребител (B2C). Новият дизайн ще бъде въведен поетапно на 1 000 бензиностанции, които обслужват повече от 650 000 клиенти всеки ден. Обновената бранд идентичност ще обхване и бързо разрастващата се мрежа от зарядни станции eMotion за електрически превозни средства. Приблизително 1.5 милиона бизнес карти ще бъдат актуализирани в следващите 3 години. Част от процеса е и дигиталната трансформация, която ще започне с уебсайта на OMV Group (new.omv.com), и ще продължи с приложението OMV MyStation, което се използва от повече от 1 милион потребители в Централна и Източна Европа.

OMV_01

„Неизменна част от работата ни в OMV е да бъдем част от мобилността на хората. Затова основната ни цел е да продължаваме да улесняваме и подобряваме обслужването, като надхвърляме очакванията, отговаряме на променящите се потребности на нашите клиенти и им предлагаме широк спектър от иновативни, устойчиви и дигитални решения. Новата ни бранд идентичност и мотото “Forward for Good” отразяват стратегията на компанията, пътя на трансформация и нагласата ни към бъдещето.“, заяви Ангел Тухов, управител и мениджър „Верига бензиностанции“ на OMV България.

Визуалната идентичност от 1995 г. се актуализира посредством цялостна стратегия за бранда. Основният елемент в новия дизайн е символ, който представя посоката на OMV като интегриран бизнес в сферата на химикалите, горивата и енергията, основан на принципа за устойчивост и кръговата икономика. Новият визуален символ олицетворява непрекъснато движение и прогрес, надгражда успешното минало и чертае пътя към утрешния ден. Цветовете на новия дизайн препращат към произхода и историята на бранда. В същото време, адаптирането на основната цветова палитра поставя по-ясни акценти и предлага надеждна, модерна основа за комуникация в дигиталната среда с перспектива за устойчивост в бъдещето.

OMV_BILLBOARD

Продължи с четенето

Икономика

Цените на петрола остават стабилни в азиатската търговия на фона на опасения за предлагането и нарастване на запасите в САЩ

Published

on

Котировките на петрола останаха без съществени промени в днешната азиатска търговия. Инвеститорите съпоставят опасенията относно ескалиращите конфликти в Европа и Близкия изток с тревогите за търсенето на черното злато, след като запасите от суров петрол в САЩ неочаквано нараснаха, предаде Ройтерс.

Фючърсите за сорта Брент от Северно море, който е референтен за европейския пазар, намаляха с 2 цента до 85,35 долара за барел.

Договорите за американския лек суров петрол (WTI) загубиха 6 цента до 81,51 долара за барел.

И двата договора поскъпнаха с над 1 долар в предишната сесия, след като удар на украински дрон доведе до пожар на петролен терминал в голямо руско пристанище, според информация от руски официални лица и източник от украинското разузнаване.

Израелският външен министър Израел Кац предупреди за наближаващо засилване на войната с „Хизбула“, въпреки че САЩ се опитват да избегнат по-широк конфликт между Израел и ливанската шиитска групировка. Ескалиращата война в региона повишава вероятността доставките на суров петрол от ключови производители да бъдат прекъснати.

В същото време запасите от суров петрол в САЩ се повишиха с 2,264 милиона барела през седмицата, приключила на 14 юни, според пазарни източници, позоваващи се на данни на Американския петролен институт (API). Анкетирани от Ройтерс анализатори очакваха запасите от суров петрол в САЩ да намалеят с 2,2 милиона барела.

Запасите от бензин обаче са били с 1,077 милиона барела по-малко, докато запасите на дестилати са се увеличили с 538 000 барела, посочиха източниците, пожелали анонимност.

AutoZona.bg

Продължи с четенето

ПОПУЛЯРНО

You cannot copy content of this page